• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Maulem,

Daar geloof ik best in, er gebeuren hier iedere dag rare dingen. Dagen werkt eMclient op computer 2 en nu na een dag niet aangezet te zijn geweest, wil hij niet meer verder met eMclient. Het is allemaal vreemd en niet bij computer 2, ook dus bij 1. Het zijn vooralsnog kleine dingen, de beide computers werken nog en dus hoop ik dat bij een grondige schoonmaak, alles er af, en een nieuwe installatie, alles weer normaal werkt.
Het winkeltje dat je opgaf, heb je al eerder gedaan. Ken je dat winkeltje. Ik ken het wel, ben er een paar keer geweest, omdat het mij ook vriendelijker en voordeliger in prijs leek dan de Computerkrakers, een grote moderne zaak. Maar ik wilde graag dat zij een nieuwe computer maakten geheel zelf samengesteld, dus niet wat de diverse merken bieden, standaard. Maar daar wilden ze niet aan. En dat is me wel bijgebleven. Daarom ken jij het en heb je andere ervaringen?
Verder ga ik het weekend door met kopiëren, zodat op enig moment alles klaar is voor de grote operatie. Ik neem er wel de tijd voor, want het moet nu wel in één keer in orde zijn. Ik geloof niet dat er nog echt iets bijzonders of actueels is. Je hebt de printscreens gehad , vind je daar nog iets van. Dat moet uiteraard bij de nieuwe installatie ook niet meer gebeuren. We gaan zo aanstonds eten en dan maar eens een keer zaterdagavond vieren, dat is een tijd geleden. De PC blijft aan, dus als je nog wat heb zie ik het wel, en anders verder ook een prettig weekend. Voor ieder die nog altijd meeleest, ik ga niet 'overhaasten' maar meld zeker als alles weer in orde is. Groeten Leo.
 
Daarom ken jij het en heb je andere ervaringen?

Nee, het is een link van @quandor. Ik heb het pc-winkeltje al eens gemaild met de vraag wat het kost om Windows overnieuw te installeren, maar geen antwoord daarop ontvangen.

Denk er aan om de pc winkel op computer 1 de schijven overnieuw in te laten delen. Voor het gemak: 118 GB is de huidige installatieschijf, en 488 GB de grote SSD (waar Windows op moet komen). Maak bijvoorbeeld een print van schijfbeheer - zie post #90 - en geef dat met de computer mee.

Nadat jouw computers overnieuw voorzien zijn van Windows, is het misschien een goed plan om ze alle twee netjes te back-uppen naar jouw externe SSD, dan leer je dat meteen. Voor het geval dat je weer in zo'n situatie komt te verkeren. Zet je gewoon een backupje terug, simpel als dat...
 
Hallo Maulem,

Ja, ik had het winkeltje al een paar keer voorbij zien komen, maar wist niet meer van wie het af kwam. Ik woon hier in de Hoeksche Waard al ruim 45 jaar, dus dan ga je de winkels en overige boel wel een beetje kennen. Zo weet ik, ook van anderen , dat de zgn. computerclub niet zoveel voorstelt, anders was ik er al lang naar toe geweest.

De senioren doen hier in clubverband ook diverse klusjes o.a. de repair café's maar op ITC of computergebied is het ook niet zoveel. Dan zijn er wat winkels. Er is Sunteam in Oud-Beijerland een fraaie zaak in het centrum, maar zeer prijzig. Hoe weet je dat zou je zeggen, nou ik heb veel vrijwilligerswerk gedaan o.a. bijna 35 jaar voorzitter van de dierenbescherming en dierenbelang en ook dus het dierenasiel. Heb voor het 2e nieuwe asiel zelfs de tekeningen gemaakt. En ik deed om de asieldames te ontlasten ook de diverse boodschappen, waaronder het kantoor , we hadden 3 computers. Een paar keer problemen gehad en zijn toen bij Sunteam terecht gekomen. Best goed, maar veel duurder dan de anderen. En ook ben ik bestuurslied bij de ouderenraad en gehandicaptenraad en ken zo wel wat seniorenclubs.

En tot slot zijn er de computerkrakers, een grote zaak met werkplaats, alles in moderne sfeer in het centrum aan het Vierwiekenplein. Ik ben er altijd goed geholpen, alles op PC gebied, maar dus ook de beveiliging,m zoals al gezegd. Zoek je nu de verschillen dan is Sunteam goed maar duur, het Winkeltje weet ik niet, ervaringen kreeg ik niet. Ze hebben twee keer geweigerd iets te doen, en kennelijk is jouw ervaring er één van niets meer van zich laten horen. Ik sta niet te trappelen daar naar toe te gaan. Blijft over mijn eigen winkel, zoals het genoemd werd, de Computerkrakers. ik ken de eigenaar, zijn vrouw, zijn schoonmoeder ook in de zaak en de diverse monteurs en verkopers. Ik heb er niets op aan te merken, maar als blijkt dat ze het toch niet goed hebben gedaan, zoek ik uiteraard wat anders. Qua prijs zitten ze lager dan Sunteam en als ik kan aantonen het elders veel goedkoper te kunnen krijgen doen ze wat aan de prijs. Maar goed ik ga één dezer dagen op zoek, eenvoudpc, een student en wellicht komt er nog iemand aanwaaien. Ik zie wel.

Nou voorlopig alvast bedankt voor alles, geldt voor iedereen met adviezen, jammer dat het allemaal niet lukte, natuurlijk ook mijn schuld, ik weet er (technisch deel) te weinig van en soms was daar geen begrip voor. Maar no hard feelings ieder bedankt. Ik meld me zeker weer als de herinstallaties gaan plaats vinden. Ieder prettig weekend en Maulem, Léon, Quandoor, Emi en V&G, allen bedankt en ik hoor jullie wel weer of jullie horen van mij. Voorlopig is er niet veel meer aan te doen, ik ga alles wat nodig is kopiëren, en opschonen, nog eens wat zaken, adviezen e.d. doornemen en ik krijg binnenkort het boek van Menno Schoone. Groeten van Leo.
 
Beste forumleden,
Het heeft even een tijdje geduurd, maar zoals al vaker gezegd ik heb geen haast, zeker niet om nu allerlei impulsieve handelingen te doen. Ik heb wel iemand gevonden die me verder helpen wil. Het is toch een student, maar niet van student aan huis. Zou hij zich volgens mij best voor op kunnen geven, maar hij stelt zich volledig in op zijn studie en moet nu allerhande tentames doen. Hij heeft behoorlijk veel verstand van de computers, ITC e.d., studeert er ook voor, en wil mij dus wel helpen, maar niet naar student in huis. En ik moet dus ook enig geduld hebben, er zijn wat tentames de komende tijd. De volgende week zal hij een afspraak maken.
Hij is wel al geweest om één en ander door te praten. Dus welke PC moet geschoond, leeg gemaakt worden en opnieuw geïnstalleerd en vooral wat moet er dan mee, dus welke programma's erop. Alle niet of weinig gebruikte programma's gaan dan naar een schijf. Ook verwisselt hij de schijven, de grote SSD wordt master, de kleine Data, of gaat er wellicht uit en in een sleuf als externe SSD. Maar dat zien we wel. Hij heeft één en ander voor zichzelf op papier gezet en waarschijnlijk begint hij met de 2e PC om deze goed in orde te maken, wellicht niet een hele behandeling, maar wel zodat ik er goed op kan werken. Kan ook de laptop zijn, of nog een andere nooit gebruikte PC. Hij wil namelijk de PC Acer die ik meest gebruik meenemen, want thuis kan hij er aan werken wanneer hij tijd heeft, bijv. ook 's avonds. Maar als de PC weggaat moet ik dus op een andere werken, maar die moet niet alle dezelfde problemen geven, enz. enz. er wordt terminologie gebruikt die ik niet plaatsen kan en nauwelijks onthouden kan, een ook even Schoone erbij pakken werkt ook niet. Ik heb het boek inmiddels ontvangen, een toch forse pil. Ga hem wel gebruiken, maar wel op z'n tijd, alles tegelijk gaat nu eenmaal niet.
De student, Colin, heeft wel gezorgd dat de mail weer werkt. Op de 2e PC werkt hij, maar ook op de Acer PC. Daar deed alleen live mail het. Nu kan ik ook weer Windows Mail gebruiken, dat werkt weer maar wel met POP, met IMAP wil het niet erg lukken, en kost heel veel tijd. Vandaar dat hij alles hier en bij Ziggo in POP heeft veranderd en nu ontvang ik dus alle e-mails weer, tot 3 maanden terug en kan ook weer verzenden. Momenteel dus op de Acer PC via zowel Windows live mail (het oude) als Windows Mail (het nieuwe). Het heeft hem even tijd gekost, maar het doet het in elk geval weer en was mij in 2 maanden niet gelukt. Het ziet er dus positief uit.
De meest gebruikte Acer PC wordt dus geheel onder handen genomen, zoals hier op het forum al besproken is. Maar ook de reserve PC, de laptop e.d. worden meegenomen zodat ze weer goed werken zonder iedere keer een schermpje dat iets het niet meer doet. Maar ik moet op december rekenen als alles klaar is. Hij vindt het wel vreemd dat ik 3 tot 4 PC's c.q.Laptops heb, hij heeft er maar één, wel ook een snelle en met alles aan techniek, snelle en zware kaarten enz., erin. Ik heb gezegd dat ik het volkomen begrijp, maar als zijn PC een storing meldt, kan hij het gelijk verhelpen, als mijn ene PC vastloop of het niet meer doet, pak ik de andere PC en gaat erop verder. Kijk ik later wel of ik de andere weer aan de praat kan krijgen of er iemand bij kan halen. Nou begrijpt hij wel één en ander over de reserve PC's.
Dat was het, ik had beloofd iets van me te laten horen. Hierbij dus. Ik heb goede hoop dat het weer in orde komt, en een deel van de ellende, de mail, is al gedeeltelijk opgelost, De bedoeling is ook dat Ziggo erop blijft, dus @chello c.q. @upcmail en verder gmail, maar alle tig andere adressen gaan er weer af, heeft ook nooit geholpen. Groeten Leo.
 
Da's mooi om te lezen.

Rest nu het volgende om problemen in de toekomst te voorkomen:

Laat hem het (gratis) programma Aomei downloaden (laat hem dit bericht lezen!) en maak daarmee een backup (systeemmirror) van je C-schijf. Let goed op wat hij aanklikt om de backup te starten. Heb je een mobieltje? Maak dan een filmpje van hetgeen hij aanklikt totdat de backup start en bewaar dat filmpje op je telefoon, NIET op je computer.

Belangrijk !!! -> laat hem ook een USB opstartmedium maken. Dat hoef je niet te filmen / te onthouden want da's een eenmalige actie. Bewaar die USB-stick bij de EXTERNE hdd waarop je de mirror hebt gemaakt.

Nu ben je er nog niet! Als je die USB stick hebt en er is een mirror gemaakt op een externe HDD, laat dan de persoon die jou helpt / heeft geholpen die systeemmirror even terugzetten. Film de handelingen die hij verricht en bewaar ook dit filmpje op je telefoon.

Als jouw systeem door wat voor een oorzaak dan ook ooit weer overstuur raakt, dan zet je die mirror terug aan de hand van het filmpje dat je hebt gemaakt en het systeem is weer net zo netjes (goed werkend) als dat het nu is.
Maak tussentijds wel backupjes (gewoon via de Windows verkenner) op een externe HDD van je eigen bestanden : foto's / brieven / muziekbestanden etc. etc. Dan verlies je geen eigen bestanden als je nu gemaakte mirror terug zou moeten zetten.

Maak desgewenst (aanbevolen!!!) 1x per X-maanden weer een nieuwe systeemirror, MAAR doe dat alleen als je zéker weet dat je systeem 101% in orde is op het moment dat je een mirror / image maakt. M.a.w. alleen een mirror maken van goed werkend systeem dat géén virussen en of andere malware bevat! Twijfel je / weet je het niet zeker? Dan geen systeemmirror maken, maar de primaire kopie (zie eerste 3 alinea's van dit bericht) terugzetten.

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur voor systeembackupprogramma's. Misschien adviseert de persoon die jou heeft geholpen een ander gratis systeembackuptooltje. Prima! Als jij er maar voor zorgt dat je een systeemmirror van je C-schijf hebt EN dat je weet hoe je die in geval van nood terug moet zetten. (Filmpje maken met je mobieltje dus!!!)

Succes!
 
Dank @quandor , Ik zal het zeker ter harte nemen en het met hem opnemen. Voor zover ik hem nu ken is hij zeer meegaand. Het zou ook vreemd zijn als ik ineens gaat filmen met mijn smartphone, nog afgezien ik moet gaan nakijken hoe dat moet :cold_sweat:.
Maar wellicht vindt hij het een goed idee. Ik heb ook al gevraagd of hij het back-uppen wil uitleggen, althans er worden nu automatisch back-uppen gemaakt, maar door wie, en hoe en waar gaat het heen. Norton maakt bijv. automatisch een back-up en stuurt dat naar, neem ik aan, de eigen cloud, staat ook een icoontje op de PC. Windows of Microsoft doet ook zoiets, maar waarheen? Dus dat heb ik al gevraagd. Hij zendt volgens mij veel naar de Cloud, maar het is weer onkunde en geen kennis bij mij, waardoor ik de Cloud wantrouw.
Niettemin vind ik het zeer nuttig iets te hebben, bijv Aomei, een systeemmiror enz., zodat ik zelf wat repareren kan als het nodig is. Ik kan eventueel zo aanstonds Aomei al downloaden en op een aparte schijf zetten, dan heb ik het al, maar weet uiteraard niet wat ermee te doen. In elk geval dank en groeten, Leo.
 
Downloaden van Aomei heeft vooralsnog geen zin. Als de persoon die jou helpt het progje niet kent en liever een ander tooltje gebruikt, dan zijn advies aannemen. Als 'ie Aomei wel kent / ziet zitten, dan is het binnen een minuut gedownload als hij er is.
 
Maar ik moet op december rekenen als alles klaar is.

Dit zal tot december gaan duren, heeft de student gezegd? Dat terwijl Windows 10 installeren nog geen half uur duurt, en dan moeten nog wat programma’s erop worden gezet en instellingen gedaan worden! Alleen maar de e-mailprogramma’s overnieuw installeren lost misschien tijdelijk de e-mailproblemen op, maar je krijgt erna gegarandeerd weer last van de hack en de virussen, die jouw wachtwoorden veranderen, en jouw e-mails laten verdwijnen. Je moet absoluut alles overnieuw laten installeren.

Hopelijk komt die student daar zelf achter... en daarna kun je alsnog naar de Computerkrakers. Hoe lang bestaat die zaak eigenlijk al, wou ik vragen?
 
"Dit zal tot december gaan duren, heeft de student gezegd? Dat terwijl Windows 10 installeren nog geen half uur duurt, en dan moeten nog wat programma’s erop worden gezet en instellingen gedaan worden! "
Het gaat dan blijkbaar wel om 4 pc's/laptops. Dus alle tijd maal 4.;)
Hopenlijk krijg ik na dit bericht weer email notificaties want door het ontbreken hiervan lig ik tig dagen achter met lezen (vanaf #309!).
Keep on the good work
 
Beste Forumleden,

Het is inderdaad een tijdje geleden dat ik me meldde. Maar veel nieuws had ik ook niet.
En het is nu eenmaal zo dat deze student, een kennis van een kennis is en nog ergens familie ook, maar nu volop met tentamens en zijn studie zit. Hij is echter al hier geweest. we hebben uitgebreid gesproken en hij zal ook op afstand wat doen, omdat momenteel nu eindelijk alle mail is weggevallen, ook het oude vertrouwde windows live mail doet het niet meer, geeft vanaf donderdag geen mails meer en ik kan ook niets verzenden. de student had het nieuwe Windows Mail aan de praat gekregen en ik kon daar ook weer ontvangen, althans alleen @chello en @upcmail, dus van ziggo, maar die doet het ook niet meer. Alleen van gmail komt er een beetje, maar zoals al eerder opgemerkt, niemand kent mijn gmailadres, ik heb dat pas aan enkelingen kunnen doorgeven. Alle andere adressen werken echt niet, ik doe daar ook niets meer aan. Heb er nu in nood naar gekeken maar eMclient en Thunderbird e.d. doen echt niets meer. Ik ga er ook niets meer aan doen, want ik barst van de wachtwoorden, ik moet al dat spul kwijt. De student zou vanavond op afstand kijken wat hij aan de mail kan doen.
Vervolgens gaat hij een reserve computer, die nog nauwelijks gebruikt is, geheel nieuw installeren, zodat ik daar op kan werken en de oorspronkelijke reserve PC weg kan, zodat die geen problemen meer kan veroorzaken en de nog redelijk nieuwe computer, een fujitsu enz. enz. een i5 moet dan ook probleemloos kunnen werken. Hij neemt dan mijn Acer i7 mee naar huis om alles te bekijken en nieuw te installeren en de schijven omwisselen, de grote SSD wordt Master, de kleine SSD Data en een externe HD voor back-up en wat bewaard moet blijven, maar geen verbinding heeft met de master PC. Die gaat dus uit nadat hij gebackupt heeft e.d.
Meer heb ik niet te melden. Ik hoop dat alles zo in orde komt. Gek blijft dat de Acer PC i7 prima werkt, snel is geen problemen met noch Edge (gebruik ik niet meer) of Google Chrome heeft, of andere programma's, alleen telkens problemen met de mail.
Vriendelijk groetend Leo.
 
Hoi Leo! Lang niets vernomen... ik ben zó blij te horen dat alles overnieuw wordt geïnstalleerd, een dikke plus! Dat zal al je computerproblemen in één keer tot het verleden laten behoren, wat is er fijner dan dat? Ik hoop dat je je weer meldt als het hele karwei geklaard is, dan kunnen we jou nog instrueren over hoe de backups te maken, of doet de student dat ook?
 
Hallo Maulum,
Ik heb zojuist de student Colin aan de telefoon gehad. Hij heeft uitgelegd hoe ik via de website van de provider Ziggo mogelijk nog de mail kan lezen, dan zou ik nog iets weten en vooral de zaken waarbij ik in mails vragen aan leveranciers heb gesteld, bijv. door errors heb ik een bestelling 3x betaald, zou ik wel graag terug willen en meer van dat soort dingetjes. Maar nu komt er niets binnen via de PC, dus weet ook niet wat er voor antwoorden zijn. Verder is hij op een studiefeest maar dat is om 9 á 10 uur afgelopen, dan belt hij van huis en zal proberen op afstand te kijken wat er aan de hand is. Thuis heeft ie immers zijn computers en niet op dat dinerfeest. Volgens hem moet hij dan gebruik maken van Teamviewer, via www.teamviewer.com. Uiteraard heb ik daar geen verstand van. Maar wellicht krijgt hij het op afstand voor elkaar. Het is wel rustig 3 dagen geen mail, maar aangezien ik veel mail krijg c.q. veel mail wissel, kan dat dus in feite niet, 3 dagen lang. En zoals al gezegd het zijn steeds problemen met de mail, met andere programma's bijna nooit problemen, alles werkt dan goed en snel. Maar die PC i7 wordt dus geheel nieuw ingesteld, schijven gewisseld en goede indeling wat erop moet en alle weinig gebruikte software eraf, mogelijk op een externe HD bewaren..
Maar dan zorgt hij eerst dat er een goede reserve PC is, en boven heb ik nog een Fujitsu PC staan, een Reteq, een i5 met windows 10 Pro, nog nooit gebruikt. Die kan dan ook niet besmet zijn, en daar kan ik dan goed op werken terwijl hij thuis de Acer i7 nakijkt en opnieuw installeert.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Leun nu niet achterover, maar ben even minder vaak op het forum. Er zijn nog altijd andere zaken. We hadden een tijd geleden een Retro Radio gekocht, maar deze had een goede binnenantenne nodig, en een versterker om op de 4 speakers in de 4 hoeken van de kamers geluid te hebben. Wat ik voorheen had staan, had geen versterker nodig. Nou versterkers heb ik ook weinig verstand van, maar ben goed geholpen al heb ik tig kabeltjes gehad die geen van allen op elkaar pasten. Maar uiteindelijk is dat in orde. Ook de TV was al oud met weinig mogelijkheden en nog 50 Hz. We hebben nu een Samsung gekocht met alles erop en eraan, ook internet en ook wifi en bluetooth enz.. Maar die speelt ook niet uit zichzelf en hangt zich ook niet uit zichzelf aan de wand en t.o.v. de vorige kan deze nu draaien en kantelen, maar dat heeft ook even geduurd. Dus druk genoeg. Maar ik houd jullie op de hoogte.
Vriendelijk groetend, Leo.
 
Hallo Leo, hoe gaat het? Hoe ver staat het met de i7? En de oorspronkelijke reserve pc en de laptop, hoe is het daarmee?
 
Hallo Maulem, en alle anderen,

Ja even een tijdje niets gehoord, maar dat heeft niets met de computer of het forum e.d. te maken.
Het is een veel vervelender iets, ik begin er maar even mee, maar niet om te klagen of zieleig te doen, we blijven positief.
Maar mijn vrouw had een plek op haar been en die ging groeien en bloeden. Eerst pleistertjes erop enz., maar dan toch naar de huisarts. Die belde meteen het ziekenhuis, het Maasstad in Rotterdam en we moesten er de volgende dag al heen, Naar dermatologie. Die specialist heeft gekeken en wilde meteen snijden, maar de operatiekamers waren bezet. We moesten de volgende dag terug en toen is Corry geopereerd, het gezwel weggehaald en op kweek gezet enz. Ik ben geen arts al heb ik wel medicijnen gestudeerd en een 7 á 8 jaar bij de farmaceutische industrie gewerkt, maar alles weten doe ik het ook niet. We moesten na een week terug voor de uitslag en het is kwaadaardig een melanoom. Ze weten nog niets over uitzaaiingen, maar wel dat rondom de wond c.q. uitsnijding nog 2 cm weg moet, dus weer snijden. Echter ik vroeg kijk even naar haar (Corry's) arm daar zit ook een rare plek. Hij kijken , weer paniek, dat is ook een tumor. Moesten we de volgende dag weer terug en is ze door een oncoloog en chirurg geopereerd. Ook deze tumor kweek staat nog. Op 31 december uitslag. Maar beide plekken moeten dus ruimer geschoond worden en hoe ze dan uitzaaiingen gaan bekijken weet ik ook niet precies, maar als ze er zijn, zijn het eerste de schildwachterklieren, lymfeklieren, aangetast en die moeten er dan uit. Dat moet onder totale verdoving. Maar alles kan hopelijk wel via dagbehandeling, echter steeds heen en weer enz. enz., je bent helemaal van slag af en je hoofd staat niet zo naar andere zaken. Niettemin blijven we positief en hopen dat alle behandelingen op tijd zijn en alles niet voor niets is.
Genoeg hierover.
Wat de computers betreft. Ik werk nu op een vrij nieuwe reservecomputer. Die heeft de student Colin ingesteld. En je ziet, als het tenminste doorkomt, dat ie het doet. Het is een Fujitsu o.i.d. een i5. De Acer i7 heeft hij meegenomen en is waarschijnlijk morgen of overmorgen klaar. Hij heeft al alles eraf gehaald, helemaal leeg en begint opnieuw met Windows 10 en de updates die volgen. Maar de PC Acer i7 moet dan schoon zijn. Alle overige troep komt er ook niet meer op. Echter ik zit al jaren bij Ziggo-UPC, dat is dus de provider, als ik het goed zeg. Dus daar komt één en ander vandaan. Ik houd dus upcmail of chello, maar de student houdt ook gmail en laat alles via gmail komen. Ik hoef dus alleen met gmail te werken en ik zie zelf of iemand iets zendt via @chello of @gmail. Ik blijf digibeet dus hoop dat je begrijp wat ik bedoel. Verder werk ik nu al en ga ook op de nieuwe met google chrome werken, echter microsoft edge blijft er ook op, hoort bij windows meen ik, maar laat het staat, gaat er niet eens af, meen ik, werken doe ik met google chrome en mail via gmail. Ik heb Norton Security, is nog 2 maanden geldig, maar zal het wel verlengen, ik heb er geen moeite mee. En verder zal ik office gebruiken, dat heeft hij er al opgezet, op deze en gaat ook op de andere en een betere dan ik zelf al had. Verder heb ik niet nodig, misschien een simpel programma om foto's te bewerken, maar voorheen had ik wel tig fotoprogramma's, ik kan ze niet noemen want ze stonden op de andere computer de i7 waar hij nu mee bezig is. Maar zo staat het er nu voor. Er is al veel verbeterd ik kan gewoon ontvangen en zenden, alleen gaat alles dus via gmail....... hopelijk weet je en weten jullie hoe dat werk, ik weet niet hoe het in elkaar zit maar kan er makkelijk mee werken zo. En deze reserve computer, die ik zelden had gebruikt, is uiteraard ook helemaal schoon, maar helaas rommel blijft binnenkomen, maar ik doe er niets mee. Alleen sorry voor Leon als de mail komt kijk ik wel wat het is, maar ga verder niets invullen of openen. Van PRTG netwerk monitoren krijg ik allerhande berichten met grafieken enz., hoe die nu weer aan mijn adres, het is wel het oude @chello komen weet ik ook niet. Als je een schone PC hebt moet je dus altijd blijven (uit)kijken want hij zit zo weer vol rommel. Nou dat was het de groeten allemaal en prettige jaarwisseling LEO.
 
Oei, dat is wel vreselijk voor jou en jouw vrouw.

Gelukkig dat het zo goed opschiet met de pc's dan.

Niettemin een leuk uiteinde gewenst - we horen het wel weer
 
Hi Maulem,

Ja dat is het zeker, en wel wat anders dan een hinderlijke computer. Mijn vrouw, heb ik al elders eerder gemeld heeft hartfalen. Maar dat is maar een simpele aanduiding. Haar hartspier is versleten, er zitten flinke infarcten op en verder gaat mijn kennis ook niet, maar verschillende cardiologen van verschillende ziekenhuizen komen tot deze conclusie. Is er nog wat aan te doen, vraag je dan, nee, alleen transplantatie, maar die lijst is lang en leeftijd speelt toch mee, boven de 70, mag niet, maar het is toch zo. Alleen wordt dan gezegd ze reageert nog goed op medicijnen, dus we laten het maar zo. Je moet er mee leren leven, maar ik heb altijd een angst dat ze er de volgende morgen niet meer is. Gelukkig niet gebeurd, maar kanker hadden we ook weer niet verwacht.. Maar het zij zo, het grijpt ons uiteraard aan, maar je hebt er ook niets aan de hele dag te zitten klagen, of opstandig worden, of steeds vragen waarom ik, dus we nemen het maar zo en hopen dat we toch nog wat geluk hebben.
En dan is het voor mij wachten op de computer i7, ben benieuwd hoe die is als ie klaar is. Je kan het goed merken de oude computer een i3, de huidige reserve een i5 of een i7. Oké ondanks mijn digibeet zijn weet ik dat het aan meer zaken ligt dan alleen de processoren i3, i5 of i7, maar de laatste heeft er toch 4 en de rest niet dus de snelheid is best te merken. Maar maakt me niet zoveel uit, ik heb geen haast.
En als je wat ouder wordt en velen ziet wegvallen ga je zelf ook anders denken. Je laatste jas heeft geen zakken, dus als het kan profiteren we ervan. Nou er zijn zat zaken die je volop kan doen, maar bijv. roken of drinken doen we niet, dus daar geven we niets aan uit. Maar in zo'n gehucht als het onze kan je niet zonder auto, dus vorig jaar een nieuwe gekocht, en we kijken veel TV, mijn vrouw zelfs heel veel, dus een maand geleden een nieuwe TV gekocht, daarvoor een retro radio, zo doen we het dus maar, alleen ja net als computers je moet er wel allemaal verstand van hebben. Ik heb ook al heel wat tijd versleten aan de radio, de versterker en de speakers. De TV is ook heel anders dan de oude, met veel mogelijkheden, ik moet daarvan nog een hoop leren, maar in feite is dat met alles zo. Alle nieuwe zaken kunnen veel te veel, de auto, de navigatie, de TV, de smartphone en ga zo maar door.
Nogmaals de groeten en prettige dagen nog, zodra ik de andere PC heb en er weer een beetje mee om weet te gaan, horen jullie weer van me. LEO.
 
Heel veel succes toegewenst!
 
Beste Quandor,
Dank voor het medeleven en voor je mail via dit forum. Overigens geldt het voor al die dit op het forum lezen. Ik ben lange tijd op het forum geweest en velen hebben met adviezen geholpen en heb ze allen zo ook enigszins leren kennen. Allen dus dank daarvoor en ik heb ook een hoop geleerd en er is ook ter plekke en ter zelfde tijde veel opgelost. Dat is allemaal prima verlopen, maar ben me bewust dat met de nieuwe schone computers best wel weer rare dingen zullen gebeuren, ik heb al de vreemde emails genoemd, ontvangen in enkele dagen tijd. Immers alles is pas aan de gang. Want de student Colin had vele tentamens, is gelukkig geslaagd, maar kon dus november tot half december weinig doen. En aldus werk ik nu nog maar kort op de reserve PC de i5, een Fujitsu Reteq, uiteraard geen nieuwe wel nauwelijks gebruikt en ik noem ze maar met de processor i3, i5 en i7, makkelijker voor mij dan al die namen. Mijn oude i3 is naar boven gegaan, de werk/rommelkamer daar. Ik kan daar dus eventueel ook werken, maar installatie komt later wel en er is daar geen telefoonkabel, ik moet netwerkkabel zeggen. Maar er is al verteld dat eventueel met een dongle, een soort adapter dus, je mogelijk toch kan netwerken, dus internetten en mailen.... en anders moet een kabel getrokken worden....maar naar een bovenverdieping is dat meestal lastig. De i5 is nu dus de reserve waarop ik werk en zondag of maandag verwacht ik de nieuw geïnstalleerde i7. Hij is er al volop mee bezig ik zie op mijn reserve PC ook steeds mails verschijnen dat er hier en daar ingelogd is. Ik doe daar verder niets aan, want dat heeft hij, Colin, dan gedaan. Maar zoals al gezegd zo staat het dus met de PC's. En de laptop en tablet komen later wel, hoewel hij daar ook al één en ander aangedaan heeft, bijv de tablet heeft bluetooth en speakers hier en daar in het huis kunnen nu via dat bluetooth en het tablet werken, dus radio of spotify o.i.d.
En verder houden we ons maar goed, leuk is het allemaal niet, maar hopelijk hebben we wat geluk er op tijd bij te zijn, en geen uitzaaiingen te hebben. Maar het is wachten, de TV reclame geeft een arts binnen een uur uitslag, de werkelijkheid is toch weken wachten. En er is altijd wel wat, ik moet dagelijks de wonden verbinden, zij spoelt ze uit, ik verbind ze weer....... maar dan heb ik recepten gehad met steriele verbandgazen en resorptie gazen enz. enz. Echter de wond is ruim 10 cm, het gaasje 5x5, moet je alles knippen enz. Ik heb zelf maar weer gegoogeld voor beter en passend verband, ja moet je dan zelf betalen, overigens je moet veel zelf betalen, maar dat "geklooi" excuses voor het woord, is ook hopeloos. Het is nu eenmaal niet anders. We maken ons er maar niet druk over.
Niettemin dank voor je vriendelijk bericht. Groeten Leo.
 
Beste forumleden,

Nog even een update.
Het is wel weer even geleden dat ik op het forum verscheen, vorig jaar mag ik dus zeggen. Maar ik heb in vorig bericht wel de oplossingen en afloop gemeld. En uiteraard dat alles dank zij jullie, weliswaar tegenstrijdige, adviezen. In elk geval zijn mijn computers geheel geschoond, alles is eraf gegaan en het hoognodige is opnieuw geïnstalleerd. Dus alle rommel, zoals jullie het ook noemden , is er af.
En ze werken nog altijd prima. Ik kan ook weer overal inloggen, uiteraard waar ik aangemeld en geregistreerd staat. Dus ook bij Ziggo, hoe is het mogelijk!. Kennelijk heeft alles, dus ook die inlogproblemen met de rommel op de PC's te maken.

Als alles geschoond en opnieuw, dus nieuwe software, geïnstalleerd wordt, dan ben je wel al het oude kwijt. Daar moet goed rekening mee gehouden worden. Ik heb wel één en ander veilig gesteld, en de studentenhulp die het alles voor me gedaan heeft, heeft ook een schijfje met oude noodzakelijke zaken gemaakt, data en foto's, maar ook alle contactpersonen enz. Want wat je op de oude PC's gewend was, gaat in veel gevallen niet meer ..... omdat het er niet meer op staat. Maar goed voorbereid geeft het dus geen problemen. Kortom het gaat allemaal nog steeds goed.

Ik ben nu aan verlenging van mijn security toe. Op het consumentenbond forum heb ik wat advies gevraagd o.a. over wat is de beste security e.d. Ze hebben immers testen en Bitdefender of Bullguard is dit jaar de beste, maar ik trek me er niet zoveel van aan, want dat verandert per jaar. In elk geval is wel een advies geweest: kijk goed rond en neem niet zomaar een verlenging over van de fabrikant of de winkel, want dat scheelt veel geld. En dat klopt wel. De winkel waar ik van jullie niet meer komen mag, rekent voor verlenging van mijn Norton Security, wel 10 devices en 3 jaar, ruim 250 Euro exclusief installatie. Er worden ook gratis security's genoemd en Windows Defender wordt ook geadviseerd.

Maar zo heb ik begrepen dat werkt alleen als je alles eraf haalt...... en ben je dat voor alles beveiligd, wat ik gelezen en gehoord heb, niet. Ook je smartphones worden niet beveiligd. Ik zoek het nog wat verder uit, maar gewend aan Norton is het wellicht toch beter dat aan te houden, dus verlengen. Heeft iemand daar ervaring mee. Gezegd wordt bijv. als je verlengd wordt het gelijk naar al je apparaten overgeschakeld. Als dat zo is, is dat wel makkelijk, en kan ik wellicht zelf doen. Ik heb een norton account, maar is dat ook zo?.

Op diverse websites is Norton SWecurity, (premium meen ik, in elk geval zoveel mogelijk "total" security, en voor windows en android enz.) slechts een 80 Euro, ook 10 devices en 3 jaar. Dat scheelt nogal wat, maar is dat in orde, officieel, of is het rommel? Nou een up date met toch weer een vraag. Maar het belangrijkste is dat alles weer goed werkt en ik had beloofd dat jullie af en toe te melden. Groeten Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan