Beste forumleden,
Het heeft even een tijdje geduurd, maar zoals al vaker gezegd ik heb geen haast, zeker niet om nu allerlei impulsieve handelingen te doen. Ik heb wel iemand gevonden die me verder helpen wil. Het is toch een student, maar niet van student aan huis. Zou hij zich volgens mij best voor op kunnen geven, maar hij stelt zich volledig in op zijn studie en moet nu allerhande tentames doen. Hij heeft behoorlijk veel verstand van de computers, ITC e.d., studeert er ook voor, en wil mij dus wel helpen, maar niet naar student in huis. En ik moet dus ook enig geduld hebben, er zijn wat tentames de komende tijd. De volgende week zal hij een afspraak maken.
Hij is wel al geweest om één en ander door te praten. Dus welke PC moet geschoond, leeg gemaakt worden en opnieuw geïnstalleerd en vooral wat moet er dan mee, dus welke programma's erop. Alle niet of weinig gebruikte programma's gaan dan naar een schijf. Ook verwisselt hij de schijven, de grote SSD wordt master, de kleine Data, of gaat er wellicht uit en in een sleuf als externe SSD. Maar dat zien we wel. Hij heeft één en ander voor zichzelf op papier gezet en waarschijnlijk begint hij met de 2e PC om deze goed in orde te maken, wellicht niet een hele behandeling, maar wel zodat ik er goed op kan werken. Kan ook de laptop zijn, of nog een andere nooit gebruikte PC. Hij wil namelijk de PC Acer die ik meest gebruik meenemen, want thuis kan hij er aan werken wanneer hij tijd heeft, bijv. ook 's avonds. Maar als de PC weggaat moet ik dus op een andere werken, maar die moet niet alle dezelfde problemen geven, enz. enz. er wordt terminologie gebruikt die ik niet plaatsen kan en nauwelijks onthouden kan, een ook even Schoone erbij pakken werkt ook niet. Ik heb het boek inmiddels ontvangen, een toch forse pil. Ga hem wel gebruiken, maar wel op z'n tijd, alles tegelijk gaat nu eenmaal niet.
De student, Colin, heeft wel gezorgd dat de mail weer werkt. Op de 2e PC werkt hij, maar ook op de Acer PC. Daar deed alleen live mail het. Nu kan ik ook weer Windows Mail gebruiken, dat werkt weer maar wel met POP, met IMAP wil het niet erg lukken, en kost heel veel tijd. Vandaar dat hij alles hier en bij Ziggo in POP heeft veranderd en nu ontvang ik dus alle e-mails weer, tot 3 maanden terug en kan ook weer verzenden. Momenteel dus op de Acer PC via zowel Windows live mail (het oude) als Windows Mail (het nieuwe). Het heeft hem even tijd gekost, maar het doet het in elk geval weer en was mij in 2 maanden niet gelukt. Het ziet er dus positief uit.
De meest gebruikte Acer PC wordt dus geheel onder handen genomen, zoals hier op het forum al besproken is. Maar ook de reserve PC, de laptop e.d. worden meegenomen zodat ze weer goed werken zonder iedere keer een schermpje dat iets het niet meer doet. Maar ik moet op december rekenen als alles klaar is. Hij vindt het wel vreemd dat ik 3 tot 4 PC's c.q.Laptops heb, hij heeft er maar één, wel ook een snelle en met alles aan techniek, snelle en zware kaarten enz., erin. Ik heb gezegd dat ik het volkomen begrijp, maar als zijn PC een storing meldt, kan hij het gelijk verhelpen, als mijn ene PC vastloop of het niet meer doet, pak ik de andere PC en gaat erop verder. Kijk ik later wel of ik de andere weer aan de praat kan krijgen of er iemand bij kan halen. Nou begrijpt hij wel één en ander over de reserve PC's.
Dat was het, ik had beloofd iets van me te laten horen. Hierbij dus. Ik heb goede hoop dat het weer in orde komt, en een deel van de ellende, de mail, is al gedeeltelijk opgelost, De bedoeling is ook dat Ziggo erop blijft, dus
@chello c.q. @upcmail en verder gmail, maar alle tig andere adressen gaan er weer af, heeft ook nooit geholpen. Groeten Leo.