• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hartstikke mooi dat alles weer werkt zoals het hoort!

Heb je nu middels de hulpkracht een systeemimage?

Advies? Koop als antivirus Bitdefender.
Zij zijn niet eenmaal, maar jaar in jaar uit de betere of de beste.
 
Quandoor, dank voor je snelle reactie.

Ik heb van de hulpkracht, uiteraard heb ik wat betaald, maar geen 30 Euro per uur, voor alles, 2 PC's en andere hulp, was ik een 300 Euro kwijt. Hij is er dagen aan bezig geweest en ook vaak hier thuis geweest (toch telkens 50 km), maar ik vind het een prima hulp en kan hem altijd bellen, whatsappen of mailen.

Ik heb me wellicht niet goed uitgedrukt maar hem van hem een HD gehad, althans ik heb zelf gekocht een Seagate Slim Backup PLus met 1 TB, en dat aan hem meegegeven, en daar heeft ie één en ander opgezet. Ik zal kijken en hem alsnog vragen of daar ook een systeemimage opstaat. En zo niet, kan ik dat alsnog zelf doen?

Ik heb zoals ik nu eenmaal ben alles flink uitgezocht qua Security. Het is misschien allemaal onzin, maar zomaar iets nemen dat doe ik niet, dat kan ik niet. Daarom grote twijfel over Windows Defender. In testen met diverse security, allemaal op een rijtje en onder ieder dan een rij van die vinkjes wat ze kunnen, staat Defender niet vooraan, er zitten hele gaten in wat hij (Defender) niet dekt, nog afgezien dat ie alleen op Windows werkt en niet op android of IOS (of zoiets, wat het ook is?).
Maarf ik heb ook gezien dat Bitdefender, Bullguard en Symantec Norton de beste zijn. En dat ze buiten de fabrikant om, de winkel om e.d. elders goedkoper te krijgen zijn. Voor 10 devices en 3 jaar is Bitdefender niet de goedkoopste, maar dat is niet erg. Alleen ik ben niet zo'n PCkenner, IT kenner, eerlijk gezegd staat ik hier bekend als digibeet, en ik meen bij een nieuwe security, dus nieuwe software moet al het oude eraf, je moet geheel opnieuw beginnen, account maken e.d., maar dat zou allemaal nog gaan, alleen installeren op voor mij 8 devices, daar breng ik niets van terecht. Vandaar 'gehoord' verlengen van wat je hebt, dan doet de software het zelf. Waar of niet Waar ???????
 
Verlengen kan, maar de vraag is of je tevreden bent. Ik heb nu al meer dan 7 jaar Bitdefender en ben uiterst tevreden over hun software. Bitdefender is echter niet het ei van Colombus, er zijn meerdere goede virusscanners. Wat ik persoonlijk niet zou aanbevelen is Windows Defender. Die scoort nog even net te vaak minder en is daarom imho niet mijn eerste keus.
 
Beste Quandor,

Dank je voor het advies. Met Windows Defender heb ik ook moeite. Alles voor Windows Defender in te wisselen gaat me te ver. Ik twijfel daar erg over. Vroeger zat Defender er gewoon bij, nu ook maar schakelt zichzelf alleen in als andere security software niet actief is. Dus tezamen kan waarschijnlijk niet. Dat is op zich al vreemd, vroeger wel (weliswaar toen echt slecht) maar nu niet.
Ik bekijk één en ander nog eens, ik heb de keuze voor mezelf: Norton, dus verlengen, Bitdefender en Bullguard, beiden dus nieuw voor mij en voor mijn PC's. Maar zijn goed vergelijkbaar, ook voor Windows en Adroid, ook 10 of meer apparaten en ook 3 jaar mogelijk. Dus het is zeer redelijk vergelijkbaar, geen appels met peren. Het hangt bij mij nog om het installeren en denk dat verlengen dan voordelen heeft. Maar zoek dat nog uit. Ik ben verder wel tevreden over de security's, ik heb niet een voorkeur. Norton doet het goed, geen problemen gehad, wat ik minder vind is het contact. Groeten Leo.
 
zelf opteer ik dus wel voor de Windows Defender en Malwarebytes Premium deze werken beiden te samen en beiden gebruiken ook de realtime beveiliging zonder dat ik hier er hinder van onder vind ..
jaarlijks word hier de Malwarebytes Premium stilzwijgend verleng ..tot ik aangeef dat dit niet meer verlengd mag worden … maar zolang ik er tevreden mee ben .
 
Dank Emi voor je advies. Het is altijd prettig overal weer direct advies te krijgen. Zoals ik al gemeld heb, vanwege de diverse tests van de consumentenbond heb ik op het forum daar ook wat advies gevraagd. Ook was er een moderator die een discussie gestart was over security naar aanleiding uiteraard van de nieuwe test dit jaar, januari is bij uitstek zo'n maand. Het is alleen zo dat je veel adviezen krijgt en zoveel mensen zoveel zinnen, dus ook verschillende adviezen. Dan krijg je zelfs dat sommige leden tegen je zeggen, nou moet je eens kiezen, hak de knoop door. Ze hebben daar volkomen gelijk in, je kan niet blijven twijfelen, maar anderzijds van ieder advies leer ik wat. En al moet ik wikken en wegen uiteindelijk maak ik de beslissing waar ik wel geheel mezelf de schuld voor moet en kan geven, maar waar ik wel vrede mee heb omdat ik meer dan uitgebreid gezocht heb. En jouw advies staat niet op zichzelf, want elders raden ze ook Windows Defender aan, maar ook velen met andere security erbij zoals Malwarebytes, Hitman Pro (Alert), Ccleaner e.d.. Ik denk ook omdat Defender toch niet alles dekt. Maar je zou zo goed uitkijkend en zoekend gratis een dichte security kunnen krijgen, hoewel je natuurlijk ook voor Defender via Windows (10) wat betaalt. Er was ook een advies dat meldde dat als je problemen met de bank, rekening plunderen e.d., krijgt, de bank alleen gedegen, gekeurde en betaalde security accepteerde. Maar dat werd niet gestaafd, en om nou de bank te bellen en allerlei menuutjes te doorlopen, heb ik ook geen zin in. Ik bekijk alles en maak dus snel een besluit, blijft echter dat Defender, een goed advies, helaas geen mobieltjes, smartphones dus android (of hoe het heet) beschermd. Groeten Leo.
 
"wat ik minder vind is het contact"

Raar. Ik gebruik Norton al bijna 25 jaar en ben zeer tevreden van hun service-support. De engelse support is 24/24 uur, 7/7 dagen bereikbaar. In het nederlands alleen tijdens de werkuren/dagen. Ik ben altijd al de zelfde dag nog geholpen geweest. Anti-virus is voor veel mensen persoonlijke voorkeur. Ik ben altijd goed geholpen geweest met Norton wat niet van alle anderen gezegd kan worden. Wat de prijs betreft is het beter eens rond te kijken want Norton zelf verkoopt zijn product zeer duur.
 
Beste Shady Angel,

Je hebt gelijk, ik zal het een beetje uitleggen. Als ik beroep doe op Norton krijg ik altijd contact, na de werkuren altijd in het Engels. Maar ik word in ieder geval geholpen, daar geen problemen over, goede service. Alleen hebben ze daar de oplossing op afstand in mijn computer heel Norton te bekijken. Prima toch, als er wat mankeert repareren ze het, maar dat was niet mijn vraag, die ging over wifi dat ik bijgekocht had, betaald enz., maar steeds mail en/of reclame kreeg dat ik wifi moest aanschaffen. Dus aldus mijn opmerking over contact. Ik begrijp wel dat 'die Engelse servicedienst ook niet weet hoe ik die irritante reclame krijg. Overigens nadat ik mijn PC geheel leeg heb laten maken en geschoond en opnieuw geïnstalleerd, ben ik al die hinderlijke rommel ook kwijt. Dus prima wat de Norton service betreft, liep bij mij soms anders. Wel jammer dat ze geen contactformulier hebben of via de mail werken. Ik vind het prettig iets zwart op wit, zoals dat heet, te hebben. Groeten Leo.
 
Hoi Leo,
Ik heb Norton op 3 pc's en 2 smartphones draaien. Op deze laatste heb ik ook WiFi privacy draaien en ik zie of krijg daarom misschien ook geen mails om WiFi aan te schaffen. De pc's echter zijn 's morgens altijd vergeven van de spammails maar deze worden weg gefilterd door Mailwasher (mailfilter) en Thunderbird (mail client) dus veel last heb ik daar niet van. Ik heb een paar maanden geleden Norton Deluxe + WiFi privacy gekocht voor 29€ bij Paradigit (bij Norton 69€!!).
Wat betreft het contactformulier heb je wel gelijk, dat is er gewoon niet en ook jammer genoeg geen e-mailadres om te mailen. Ik gebruik dan altijd de chatfunctie om Norton te contacteren. Na de chatsessie kan je deze opslaan zodat je het later nog kan lezen.
Prettige dag nog, Leo.
 
Dag Leo. Top dat jouw pc's weer zijn heringericht. Dan heeft het nog redelijk snel gegaan. Zorg inderdaad ook voor een goede backup.

Wat virusscanners betreft: ik heb 3x BullGuard Internet Security, het eerste jaar voor € 27,95 en verlenging daarna voor € 18,95 per jaar bij Licentie2Go. Dat is, in ieder geval volgens de consumentenbond, de beste virusscanner van dit moment.

Ernstig te betwijfelen is dat een antivirusoplossing bescherming biedt tegen hacken. Hackers dringen meestal binnen via poorten, al worden die gecontroleerd door de firewall. Als de hacker goed vermomd is ziet de firewall de aankloppende applicatie ten onrechte aan voor betrouwbaar, en wordt het IP-pakket doorgelaten. Dit heet IP-spoofing. De meeste firewalls kunnen op deze manier voor de gek worden gehouden.

Sommige hardware firewalls werken met een VPN (Virtual Private Network), dat alle informatie die online gaat en binnenkomt, versleutelt/ontsleutelt. Een VPN-verbinding werkt hackers tegen - ik zeg: werkt tégen! niet: beschermt volledig! Door de VPN kunnen hackers jouw gegevens niet meer stelen als je online bent en evenmin kunnen ze jouw computer nog vinden.

Je kunt een software VPN installeren op jouw computer. Een goede, eenvoudig te installeren, gratis software VPN is bijvoorbeeld Tunnelbear: https://www.tunnelbear.com/download, geschikt voor 5 apparaten. Tunnelbear heeft een wat beperkte datalimiet van 500 MB per maand. Hiervoor is het handig om - gratis - een twitter-account te maken, als je dan geregeld op Tunnelbear tweet krijg je elke maand 1 GB gratis dataverkeer erbij.
 
Goede avond forumleden,
Dank allen voor de reacties en adviezen. Om met Maulem te beginnen, inderdaad ben ik ook op al mijn zoektochten tegengekomen dan ruim 50% Bulgaurd de beste is, maar toch nauwelijks iets minder komt Bitdefender , en zeker niet minder Norton, ze horen tot de top 3. (Ja wie telt komt boven de 100% uit, dus laten we stellen 34, 33 en 33 %). Kies je de goede. d.w.z. geen appels met peren vergelijken, maar zoals ik zoek een total security, voor 10 devices en voor 3 jaar abonnement..... ja dat is een kwestie van smaak, ik wil graag goed beschermd zijn, misschien beetje angsthaas, want ik weet ook wel dat over het algemeen bij de gewone burger, modale man of vrouw nooit zoveel gebeurd, maar ik zie het dan als een zekerheid, soort verzekering, dus dan maar het beste kiezen waarbij alle gedekt is. En omdat ik een aantal apparaten heb, waarbij ook 3 smartphones, ja die zijn er toch en waarom dan niet beveiligen en van de negatieve adviezen ze worden dan zo langzaam heb ik nooit iets gemerkt, en met de PC's, Laptop, Tablet e.d. erbij kom ik aan tenminste 8 apparaten, dus 10 devices is voldoende, en 3 jaar, ik ben niet zo'n kenner en ieder jaar dat gezeur over verlengen met al die reclames en dure prijzen, dat heb ik ook liever niet , dus als het kan dan 3 jaar. Nou en die moet je dan wel met elkaar vergelijken. Dan is er echt niet zoveel verschil, ze bieden praktisch allen hetzelfde en in ieder geval moeten ze met windows werken en met android/ios. Eigenlijk blijven dan genoemde 3 over. En met één heb ik redelijke ervaring en die staat al op alle apparaten en bij verlengen, wel tegen de meest gunstige prijs, zijn er, wordt gezegd, niet zoveel problemen als bij opnieuw beginnen. Ik ga dus kiezen met een kleine voorkeur en heb al aan mijn deskundige hulp gevraagd wat hij vind, helaas hij was er dit weekend niet maar krijg één dezer dagen antwoord en is bereid me ook te helpen bij alles installeren als dat nodig is.
Uiteraard heb ik even naar je advies gekeken Maulen, wat betreft het VPN en bij Norton staat:
Norton Security Premium
+Gratis Norton Secure VPN*
Bescherm tot maar liefst 10 apparaten eenvoudig tegen virussen en ransomware EN versleutel de gegevens die je via openbare wifi verzendt en ontvangt.
Jouw voordelen:
  • Beschermt tot 10 pc's, Mac®-, Android™- en iOS-apparaten met één abonnement.
  • Helpt realtimebescherming te bieden tegen bestaande en nieuwe bedreigingen, waaronder ransomware en virussen.
  • Geavanceerde beveiliging helpt je bij het beschermen van je persoonlijke en financiële informatie wanneer je online gaat.
  • Winnaar van de AV-TEST Award voor de beste bescherming.1
  • 100% Virus Protection Promise: vanaf het moment dat je een abonnement neemt, is er een Norton-expert beschikbaar om je apparaten vrij te houden van virussen. Als ons dat niet lukt, krijg je je geld terug.2
  • Onze bekroonde technologie waarschuwt je voor riskante Android-apps voordat je ze downloadt.1
  • Biedt 25 GB aan automatische online back-up om gegevensverlies door schijfuitval en ransomware te voorkomen.‡‡
  • Bevat functies die ervoor zorgen dat je kinderen veilig kunnen internetten.‡
Rclame is niet altijd waar, maar een beetje geloven moet je toch. Vriendelijk groeten, Leo.
 
Oké Maulem en bedankt. Ik ga het op mijn gemak bekijken en weet dus al dat ik bij de genoemde top 3 Goed zit. Groeten Leo.
 
Beste Maulem,

Nog even, waar weet jij een nog voordeliger te krijgen, ik kan dat niet vinden en je ziet Bitdefender is dan wat duurder. Niet dat ik het daarop laat klappen, maar ben benieuwd naar nog voordeliger prijzen:

Bitdefender Total Security Multi-Device 10-Devices 3jaar


179,99114,95
Gratis verzending!

-
+
In winkelwagen
  • Levertijd: Direct te downloaden. E-mail volgt binnen 5 min na uw bestelling
  • Inclusief beslist.nl OK-garantie
  • Bedenktijd: minimaal 14 dagen
  • Klantbeoordeling Licentie2GO: (70)




Bitdefender Total Security Multi-Device 10-Devices 3jaar, geschikt voor x apparaten, aangeboden door Licentie2GO


HomeNorton Security Premium + Backup 25 GB 10-Devices 3 jaar

Norton Security Premium + Backup 25 GB 10-Devices 3 jaar
Levering: Downloadlink met licentiecode
ONZE PRIJS€ 89,69
€ 229,98

esd-logo.png
Direct download
348495378f4079f60ce6effe64e77d7f_adaptive_291x429.png

Norton Security Premium + Backup 25 GB (Nieuw of Verlenging)
De nieuwe Norton Security Premium met Backup levert het beste van Norton voor jouw hele digitale apparatenfamilie. Met slechts een enkel abonnement kun je je pc's, Macs, smartphones en tablets beschermen en zelfs een back-up maken van je priv bestanden, foto's, filmpjes en andere herinneringen op je pc (inclusief 25Gb online backup). Met Norton Security with Backup, kun je met een gerust hart via alle verschillende kanalen online gaan. Het is de enige oplossing die je helpt al je apparaten veilig te houden.

Maak onbezorgd gebruik van al je apparaten met de ijzersterke bescherming van Norton
De pc op je bureau. De smartphone in de hand van je dochter. De tablet en Mac in de reistas van je gezin. Ja, wij beschermen ze allemaal.

Zorg dat elk apparaat dat je gebruikt, voorzien is van zijn eigen speciale bescherming
Je apparaten zijn allemaal uniek, net als de leden van je gezin. Daarom is onze bescherming voor elk apparaat dat ook. We kunnen al je pc's en Macs beveiligen tegen online bedreigingen en zorgen dat je smartphones en tablets zijn beschermd tegen verlies en inbreuk op je privacy.

Ultieme gemoedsrust dankzij de privacybescherming voor alle apparaten
Je privacy. Je kostbare vakantieherinneringen. Je contacten. Alles veilig en wel.

Geef alle apparaten de bescherming die ze nodig hebben
De apparaten die jij en je gezin gebruiken, veranderen constant. Daarom bieden we je de flexibiliteit om je beveiligingsprogramma eenvoudig over te zetten van het ene naar het andere apparaat. Nieuw apparaat? Ook dat apparaat kun je met Norton beschermen.

Zorg dat je op onverwachte situaties bent voorbereid
Bij het drinken kun je morsen. Harde schijven kunnen vastlopen. Laptops kunnen kwijtraken. Niet leuk om aan te denken, maar zorg dat je bent voorbereid met een beveiligingsoplossing die online back-ups omvat waarin belangrijke computerbestanden automatisch worden versleuteld en veiliggesteld.


Systeemvereisten
  • Microsoft® Windows® XP (32-bits) met Service Pack 3 (SP 3) of hoger
  • Microsoft Windows Vista® (alles versies) met Service Pack 1 (SP 1) of hoger
  • Microsoft Windows 7 (alle versies) met Service Pack 1 (SP 1) of hoger
  • Microsoft Windows 8/8.1 (alle versies), bepaalde beschermingsfuncties zijn niet beschikbaar bij het gebruik van browserapps op het startscherm van Windows 8.
  • Microsoft Windows 10 (alle versies), Edge-browser wordt niet ondersteund.
  • Huidige en vorige twee versies van Mac OS® X
  • Android™ 2.3 of hoger (waarop de Google™ Play-app is geïnstalleerd)
  • iOS® 7 of hoger


icon_cart_white.png
Bestellen
Norton Security Premium + Backup 25 GB 10-Devices 3 jaar€ 89,69

1 PC 1 jaar1 PC 2 jaar1 PC 3 jaar3 PCs 1 jaar3 PCs 2 jaar3 PCs 3 jaar5 PCs 1 jaar5 PCs 2 jaar5 PCs 3 jaar10 PCs 1 jaar10 PCs 2 jaar
€ 18,00€ 36,00€ 48,00€ 21,00€ 55,99€ 72,00€ 21,60€ 65,59€ 80,00€ 29,70€ 72,00


Aantal
 
Prima toch, als er wat mankeert repareren ze het, maar dat was niet mijn vraag, die ging over wifi dat ik bijgekocht had, betaald enz., maar steeds mail en/of reclame kreeg dat ik wifi moest aanschaffen.

Wifi bijkopen ? Dat zal wel abonnement voor mobiel internet zijn (smartphone/tablet) .
Ik ga u eens een advies geven want jij betaalt u blauw aan uw Norton .
Je koopt product en licentie in promotie voor 5 apparaten, aan 50,00 € . Je kunt dus dat produkt op 5 apparaten installeren en activeren en krijg je een jaar lang updates op die 5 apparaten .
Na een jaar moet jij je abonnement verlengen , en wat zegt Symantec . Jij hebt 5 apparaten waarop ons product geïnstalleerd is , we gaan u 5 x 50,00 euro aanrekenen en dan krijg je terug op die 5 apparaten updates .
Maar ik doe dat anders. ik koop een nieuw pakket in promotie voor 5 apparaten en twee weken voor mijn oude abonnement gaat vervallen verwijder ik op elk apparaat Norton .
Ik installeer dan het nieuwe pakket voor 5 apparaten wat ik gekocht heb voor 50,00 euro en activeer de licenties .
i.p.v. 5 x 50,00 wat 250,00 is heb ik voor 50,00 euro terug een nieuwe norton voor een jaar op 5 apparaten, wat 10,00 per apparaat is .
 
Beste adviserende leden,

Dank wederom voor alle reacties. IK lees het uiteraard en zoek het zonodig verder uit zodat ik weet wat het is en of het mijn keuze beïnvloed.
Zo wist ik niet wat VPN was. Dan heb ik dus ook niet gemist en zal het niet nodig hebben gehad. In zoverre heeft Quandor gelijk, maar misschien kan hij mij nog uitleggen waarom ik het niet nodig heb, ik heb waarschijnlijk iets in de schriftelijke uitleg gemist, waaruit kan blijken dat ik het niet nodig heb. Nogmaals het is geen halszaak als het overal al bijzit. Maar blijft bij mij hangen, waarom heb je het niet nodig?
Ook Swaken bedankt voor zijn advies. Zo zie je er zijn altijd mogelijkheden dure prijzen te omzeilen. Bedankt daarvoor. Het wifi bijkopen kwam weer van een reclame af. Van Norton uiteraard. Er stond min of meer in, je hebt Norton en nu hebben we dat uitgebreid met Wifi bescherming. Wifi kan ook een gat in de verdediging zijn, voor u tot de beëindiging van uw abonnement slecht 11 Euro. Toen maar gedaan, en verder weet ik het ook niet. Groeten Leo.
 
Er zijn vele artikelen over VPN te vinden. Ik zal er aan het eind van dit bericht 2 plaatsen.
Reden dat ik zelf geen behoefte heb aan VPN :
- ik doe (behalve zo nu en dan een E-pubje of een filmpje downloaden, niets illegaals op het WWW, dus het zal mij een 'bietje' zijn dat ik niet anoniem surf,
- ik gebruik voor 90% buitenshuis geen onveilig(e) openbare netwerk(en)
- als ik buitenshuis internet dan doe ik dat middels mijn Smartphone en aangezien die van de Ned. staat is zitten daar zoveel beveiligingen op dat mogelijk zelfs Onze Lieve Heer deze niet kan kraken
- in het verlengde van het vorige vind ik het eigenlijk wel prettig om regelmatig advertenties te ontvangen. Zo was ik een keer op zoek naar een batterijlader en daags na mijn zoektocht (ik had nog niets beslist) kreeg ik een reclame-boodschap waarin nog een merk stond dat ik nog niet had bekeken. Daar ben ik toen wat meer op gaan Googlen en toen bleek dat merk bij de top drie van opladers te horen. Dus ik was eigenlijk wel blij dat ik niet anoniem op het w w w was geweest,
- ander voorbeeld van een gewenste reclame maak ik jaarlijks mee als ik onze voorjaars of najaarsvakantie wil gaan boeken. Ik zoek dan naar huisjes in West-Europa en als je dan een paar sites hebt bezocht krijg je ongevraagd aanbiedingen van vakantiehuisjes. Ik vind dat reuze gemakelijk.
- reden die voor mij niet geldt maar voor mensen met een mogelijk wat trager internetabonnement : VPN vertraagt de boel ook nog eens een klein beetje.

Soms slaan mensen op het gebied van computerbeveiliging imho ietwat door. Diezelfde mensen typen wel bij een onbemensd tankstation of aan de kassa bij de supermarkt hun pincode in. Soms staan er mensen vlak achter je die mee kunnen kijken. Dat vind ik véél riskanter.

Maar lees zelf maar eens rustig het e.e.a. over VPN:

Waarom mensen een VPN gebruiken. De 7 beste redenen | VPNGids.nl

of hier:

Wat is VPN en hoe veilig is deze versleutelde verbinding?
 
Laatst bewerkt:
Quantor dank voor de uitleg. Het was zuiver nieuwsgierigheid om te weten waarom je het niet nodig hebt. Ik had zelf al gezegd, wist voorheen niet wat het was, dus heb het nooit gemist enz. Maar dan weet je ook niks en blijft het gokken. Nu weet ik waar het over gaat en ben het met je eens.
En Reclame is niet altijd leuk, en vervelende (maar het woord zegt het al) steeds terugkerende onzinreclame hoeft voor mij niet. Maar ik heb ook veel aan reclame en vooral aanbiedingen gehad. Zoals je zegt, je bent van plan wat te kopen en dan komt (al dan niet toevallig) een aanbieding langs. Dan heb je daar wel wat aan, wat niet wil zeggen dat ik nooit miskopen doe. Maar goed VPN is nu bekend en al heb ik het niet nodig het zit zowat bij ieder pakket erbij. Groeten Leo.
 
Houd wel in het achterhoofd dat de gratis VPN niet veel om het lijf heeft (qua Gb'tjes) Als je een heel klein beetje actief bent op het WWW, dan ga je al snel over de gratis grens qua Gb'tjes heen en ben je verder weer onbeschermd. Daarom het advies : als je VPN ambieert, neem dan een betaalde versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan