• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leo, vertel eens hoeveel e-mailadressen jij totaal gebruikt.
Is dat er maar één of zijn het meerdere?
 
@Abraham54: Zeker één of twee van zijn e-mail adressen komen voor op de hacklijst. Alleen ww wijzigen lost wél het gevaar op, maar m.i. niet zijn spamprobleem. Maar alles tegelijk aanpakken lukt natuurlijk ook niet.
Zie bericht #24 van "Vraag - Spam maar criminele mails"
"Maar het chello en upc zijn dus powned, maar het is wel het adres van wat nu dus Ziggo heet. "
 
Mijn twee hoofd e-mailadressen zijn al jaren "powned" door inbraken bij LastPass en Adobe in 2013.

Dat levert wel spammails op, maar die schakel via de website van ziggomail uit; ook heb heb ik het spamfilter bij Ziggo heel hoog staan.
 
@Abraham54: "Dat levert wel spammails op, maar die schakel via de website van ziggomail uit; ook heb heb ik het spamfilter bij Ziggo heel hoog staan."
Dat zou voor TS (Leo) wel eens interessant kunnen zijn want dat probleem wil hij graag oplossen.
 
Goede morgen Abraham,
Ik heb mijn Ziggo wachtwoord gewijzigd. Als jij zelf ook Ziggo hebt of er veel van af weet, dan moet je bekend zijn dat Ziggo twee wachtwoorden heeft, voor je Ziggo Account (dat is nu gewijzigd) en voor het Ziggo e-mail account (dat moet via Ziggo Internet gewijzigd worden, heb ik nog niet gedaan, moet dat ook??, het wachtwoord van Ziggo account is anders dan het wachtwoord van E-mail account).
Groeten Leo
 
Sorry Abraham, ik vergeet te antwoorden op je andere vraag, raak ook in de war omtrent wat ik wel en niet mag lezen, wel en niet mag antwoorden, ik dacht dat je 2e vraag er niet bij hoorde.
Maar, voorheen toen alles nog goed ging had ik alleen het e-mailadres van UPC/Ziggo en dat was dus ....... @chello. Dat is dus altijd mijn e-mail adres geweest, dus ook het enige. Niet door mij, maar door wie??? is het .... @ upcmail erbij gekomen. Ook in instellingen, account e.d. kwam upcmail te staan. Maar in feite is dat hetzelfde als chello en al die andere zoals casema enz.
En toen kwamen de vele adviezen, heb ik eerst ......@gmail gemaakt, want ik moest alles via gmail doen. Een paar dingen, zoals een privé mailtje sturen, heb ik via gmail.com gedaan. Een ander advies was weer je moet meerdere e-mailadressen hebben en aliassen. Advies ook opgevolgd al weet ik niet eens wat je ermee kan en gebruikt het ook niet. Andere adviezen, ook van symantec norton was outlook te gebruiken, ik heb dus ook ...... @outlook.com. Maar ik heb al die nieuwe adressen zelden of nooit gebruikt, ja af en toe een proefmail naar mezelf om te kijken of het werkt.
Resumé er zijn meerde e-mailadressen, maar normaliter gebruik ik alleen ...... @chello.nl (of dus .......@upcmail.nl), alleen nu heb ik er niets aan, want via die adressen wordt niets meer opgehaald en niets meer verzonden (vanwege dat IMAP en POP), met uitzondering van het live mail systeem.
Hoop dat ik het goed begrepen heb, groeten Leo.
 
Feitelijk werk jij dus met hoofdzakelijk één e-mailadres.

Wat betreft Ziggo - inloggen op Ziggo zelf, heeft niets, maar dan ook niets te maken met het wachtwoord voor jouw e-mail.

Wat je ook kan doen met de inloggevens van Mijn Ziggo, is gebruik maken van de online HD-tv-zenders van Ziggo: https://www.ziggogo.tv/nl.html

Pas als je dus ingelogd bent op Mijn Ziggo, kan je instellingen veranderen.
@chello.nl is nog steeds en zal zo blijven, een geldig e-mailadres, netzo als dat geldt voor alle ex Home-gbruikers, die @home.nl gebruiken, zoals ik!
 
Beste Abraham, wat je zegt is ook in feite waar. Als je een paar maanden en vervolgens ook jaren teruggaat gebruikte ik voor de mail, alleen ....... naam@chello.nl. En dat ging dus jaren goed.

Het zijn herhalingen maar toch maar even, er kwamen pas problemen bij iedere week wel 2x valse mails ontvangen, dus geen reclame spam, maar daar waar ze naar al je gegevens vragen. ik noem het valse, criminele mail. Vervolgens kwam er de chantage-dreigmail. Had ik allemaal in het verleden nooit gehad. De topics gingen dus over hoe raak ik dat soort mail kwijt. Nou je kent het vervolg, spammap, spamfilters, neem een ander emailadres, neem meerdere emailadressen, neem aliassen enz. En uiteindelijk zijn we met jouw onderzoeken beland bij de computer die vreemd ingedeeld is, een rommeltje enz.

Daarnaast is het ontvangen van mail via de oude gewone weg, dus met Windows Mail met emailadres ..... naam@chello.nl nog altijd niet mogelijk. Adviezen zijn het moet aan Ziggo liggen, die moeten al je mail hebben, vraagt het Ziggo enz. Nou via diverse omwegen dus iemand van Ziggo gesproken en als oplossing komt daaruit het ligt aan het verschil tussen POP en IMAP. Alles moet IMAP worden. Nou je kent toch het hele verhaal. Velen (Forumleden) zijn het er niet mee eens. Jijzelf gelooft er volgens mij ook niet in. En zolang het oude Windows Live Mail nog werkt, ook al is het op POP, ben ik huiverig daar IMAP van te maken, wellicht werkt er dan straks helemaal niets meer. Het topic is er nog, ik wacht maar even af, wellicht komt er nog een betere oplossing. Groeten Leo.
 
Destijds had je de extensie @chello.nl. Die is vervallen toen het moederbedrijf UPC de naam liet vervallen. Bestaande mailadressen kregen de extensie @upcmail.nl en men mocht hetzelfde adres met @chello.nl houden als alias. Nieuwe aliassen met die extensie waren reeds vanaf dat moment niet meer mogelijk. Als je nu nog een @chello.nl hebt, dan is dat ook alleen maar een alias, je hoofdadres eindigt op @upcmail.nl.

Er is dus in feite sprake van maar één account onder Mijn Ziggo. Als Leo zijn e-mail wachtwoord wil veranderen, hoeft hij dat dus ook maar één keer te doen. Hetzelfde geldt voor zijn live mail/windows mail.
 
Beste Maulem, dank voor je uitleg. Ik kon er alleen naar gissen, want het is mij nooit vertelt.
Het is ook echt zo gebeurd als ik gezegd heb, ineens zag ik berichten voorbij komen met naam@upcmail.nl, ook in het mailsysteem of mailaccount was @chello.nl gewijzigd in @upcmail. nl. Er is nooit een uitleg gekomen, zoals jij nu meldt.

Het doet er verder niet zo toe, maar ik ben toch blij dat ik er niet helemaal naast zit. Het klinkt ongeloofwaardig als ik zeg: Ik zat mijn email na te kijken en ineens voor mijn ogen verdwenen alle mails van het scherm. En zo ging het ook. Maar je denkt altijd dat je zelf per ongeluk ergens op gedrukt hebt. Maar ik weet zeker dat is niet zo. De e-mails verdwenen in één keer allemaal, en dus op de normale adressen waarmee in ontvang en verzend , dus via @chello of @upcmail, ging dat ineens niet meer.

Ziggo meldt als oorzaak, je hebt ergens in dat mailsysteem POP ingesteld en in alle anderen IMAP. POP haalt alle mails op en de rest doet niet meer mee. Het klinkt allemaal geloofwaardig, maar de discussies in zowel het Ziggo als dit NCF forum laten vele andere meningen zien. Gesteld wordt dat POP en IMAP wel samen kunnen maar dan moet er ergens iets omgezet worden of een programmaatje erbij. Dat staat ergens op het Ziggo forum, maar als ik daar heen ga ben ik dit kwijt, dus doe dat straks wel.

Op advies heb ik het wachtwoord voor mijn Ziggo account gewijzigd, maar voor het email account nog niet. ik weet wel wat het nu is, maar weet niet te vinden waar te wijzigen. Abraham heeft een website gegeven omtrent Ziggo TV, wellicht kan ik daar het één en ander wijzigen, maar moet dat nog doen. Ga het ook zo straks doen, maar moet ook nog bij Ziggo wat antwoorden. Even een rustpauze bij NCF voor mijn probleem, maar ben uiteraard wel benieuwd wat we precies gaan doen. Groeten Leo.
 
Beste Maulem, en uiteraard ook Abraham, waar ik het net over had heet leave mail on server.

Men schrijft erover:
Leave mail on server is dus een instelling in je mailprogramma voor als je pop gebruikt. Dit staat standaard niet aan bij de meeste programma's wat dus dit soort problemen kan veroorzaken als je met meer dan 1 apparaat je mailbox gaat benaderen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/


Dat was het, groeten Leo.
 
Ja, maar ik denk niet dat je, als je leave mail on server niet hebt ingesteld, te maken krijgt met het fenomeen dat de mails plotseling uit jouw mailprogramma's verdwijnen. Het is voorstelbaar dat als je met pop3 de mail hebt opgehaald, dat een andere, op imap ingestelde, mailbox op een ander apparaat dan ineens wordt gesynchroniseerd met de server. Maar dat er bij beide, oorspronkelijk op pop3 ingestelde, mailboxen mails zomaar in het niets verdwijnen is echt het gevolg van een virus o.i.d.
 
Beste Maulem, ik ben even bezig geweest met wijziging van mijn inlognaam en wachtwoord. Dat is prima gelukt, nieuwe inlognaam nieuw wachtwoord. Maar het even bezig werd wat langer, want met die nieuwe zaken kon ik niet inloggen bij Ziggo. Ook niet toen ik de bevestiging kreeg. Dus ik heb 'het' (wachtwoord enz.) veranderd en bij Ziggo is het gebeurd want ik krijg de bevestiging. Ik heb meteen Ziggo weer contact met een contact formulier, de problemen uitgelegd en gevraagd of ze per email willen antwoorden. Maar nee, zojuist gaat de bel/telefoon en iemand van Ziggo aan de lijn. Volgens hem ligt het weer aan Windows Mail, ook dat ik geen e-mails krijg. In Windows mail moet iets veranderd worden, en dat stuurt hij in een stappenplan op. Tevens doet hij erbij Webmail, dus van Ziggo zelf. Wordt op het forum ook vaak gevraagd kijk naar de webmail, nou ik weet niet wat het is en krijg nu ook een stappenplan zodat ik daarin kan kijken en mijn mails kan ophalen. Ik ben zeer benieuwd. Voorlopig lijkt het een gebed zonder eind.
ik ben dus totaal niet aan leave mail on server toegekomen, en wacht er nu nog maar even mee. Groeten Leo.
 
Heb je ook een Ziggo e-mailadres?
Het klinkt misschien wat verwarrend, maar om te kunnen mailen met je eigen e-maildomein heb je óók een e-mailadres van Ziggo nodig. Dat heb je nodig om gebruik te maken van onze server voor uitgaande e-mail. Een Ziggo e-mailadres werkt dus als een soort digitale toegangspas. Heb je al een Ziggo e-mailadres?

Ziggo e-mailadressen eindigen met:
  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl
  • @a2000.nl
 
Goede middag Abraham,
Ja ik heb een ziggo e-mailadres. En bij mij is het zo gegaan als Maulem in #129 verteld hebt. Ik heb dus jaren ..... naam @chello.nl gehad, en ineens kwam er ....... naam@upcmaIl.nl bij. En wat Maulem vertelt geloof ik nu wel, want ik heb niets gewijzigd en toch kreeg ik ineens @upcmail.nl erbij. Maar om het precies te stellen dat zijn eigenlijk mijn mailadressen, anders heb ik nooit gehad en ook nooit gebruikt. Maar via de forums, en wellicht dit, maar dan moet ik dus 136 berichten gaan nakijken, is geadviseerd neem een ander e-mailadres, eerst één later kwam het advies meerdere en ook nog aliassen erbij. Die heb ik dus ook, maar gebruik ze niet. Hoe moet ik ze nu ineens gebruiken, niemand weet die adressen en ik kan dus alleen gebruik maken om naar iemand te zenden. Maar dat kan dus ook niet want met die adressen kan ik nauwelijks ontvangen of verzenden.
Wellicht heb je ook gelezen dat ik mijn inlog en wachtwoord via jouw website van Ziggo TV gewijzigd heb, allemaal goed gegaan maar kan niet meer inloggen. Ziggo gemaild, telefoontje terug, en de man zou een stappenplan voor Windows Mail opzenden. Maar dat was om 16.15 uur en zou slechts 20 minuten duren. Maar ik heb nog niets en het is dus bijna 17.30 uur. Groeten Leo.
 
Alle in mijn vorige bericht gemelde e-mailadressen zijn nog steeds mogelijk om te gebruiken voor de aanmaak van een nieuw e-mailadres bij Ziggo.
Dus ook jouw oude adres.
Mijn e-mailadressen. ooit aangemaakt bij @home hebben nog steeds de werkende achtervoeging @home.nl

Alleen de uitgaande- en inkomende mailpoorten bij Ziggo zijn nu ziggo.nl
 
Dat klopt helemaal @Abraham54. Ik heb nooit beweerd dat het niet zo is. Integendeel ik heb destijds (een paar maanden geleden) op Ziggo gekeken (toen dat nog ging) en daar ook gelezen dat al die zgn. oude mailadressen nog gewoon geldig zijn. Dus dat klopt helemaal. Ik heb ook voor een 3 á 4 weken geleden gewoon met @chello gewerkt. Tot het moment dat ineens alle mail verdween en nu deze toestand er is, En Ziggo laat weer niets van zich horen. Beloofd dat ik over 20 minuten 2x een stappenplan zou krijgen die mij mijn e-mails weer terug geeft, en alles weer zou laten werken. Ik heb weer een contactformulier gezonden met de vraag waar het blijft. Nog niets gehoord, nog niets gezien. Groeten Leo.
 
Leo, ik weet niet zeker of jij wel een nieuw wachtwoord voor je e-mailaccount hebt ingesteld. Op de site die ik aangaf, te weten https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen/ kun je alleen je wachtwoord wijzigen. Jij gaf echter aan dat je zowel inlognaam als wachtwoord gewijzigd hebt en dat je dat via de volgende link hebt gedaan: https://www.ziggogo.tv/nl.html. Nou moet je me toch eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt, want via de laatste link kun je alleen je Ziggo zendervoorkeuren instellen.
 
Beste Maulem. Ik ben het rijtje berichten afgegaan. Wellicht een merkwaardige gewoonte, maar zo doet ik dat altijd. En aldus kwam Abraham als eerste met een website, die dus van de TV, #127, jouw bericht is # 131. Zo heb ik dus eerst die van Abraham genomen. Ik heb even teruggekeken want hoe het nou precies gegaan is weet ik ook niet meer. Het bevreemde me al dat ik journaalbeelden kreeg. Maar aan de kantlijn stond instellingen, daarop geklikt. Moest inloggen en kreeg toen de zenderlijst. Maar onderaan stond Ziggo privé, op geklikt en kreeg het Ziggo scherm en weet niet waar ik precies naar toe gegaan ben, Mijn Ziggo waarschijnlijk, in elk geval kwam ik tegen inlognaam en wachtwoord wijzigen. Zo is het gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan