• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan ben ik bang dat je inlognaam en wachtwoord voor mijn Ziggo hebt gewijzigd, maar niet het wachtwoord voor de e-mail. Mijn Ziggo inloggen > Producten > Internet > Instellingen onder het email adres en op de volgende pagina kun je het wachtwoord veranderen bij "Wachtwoord wijzigen". Het is overigens niet mogelijk om de inlognaam te wijzigen.
 
Oké @maulem, Ik zal het zo doen, maar ben even aan een test van Ziggo bezig, kijken of daar wat uitkomt. Die man van Ziggo zendt nog steeds niet op, is waarschijnlijk al naar huis. Leuk om zo'n afspraak en toezegging te maken. In wacht verder op Abraham's opdrachten om de PC te ordenen, maar ik heb nu al enkele dagen geen mail kunnen ontvangen op het normale adres, wel via via een oud live mail account. Ik zoek wat rond over mijn e-mails en kwam bij Ziggo op een stappenplan tegen met test. Die loop ik nu even na en kijk dan naar jouw advies. Groeten Leo.
 
Beste Maulem, ik zou nog even terugkomen op je bericht. Ik ben een tijdje bezig geweest op de site van Ziggo. Kwam er een stappenplan tegen om de e-mails weer in orde te krijgen. En omdat de meneer van Ziggo mij dat beloofd had, maar ik het nog niet heb, heb ik het daar maar eens geprobeerd. Je moet eerst wat testen doen om te kijken of alles werkt. En die testen vallen dan goed uit, dus ligt het aan de mailserver of het mailprogramma dat je hebt. En dat kan best zijn, maar het vervolg van het stappenplan is dat alles eraf moet. Ik heb zelfs met je programma nogmaals de mails gekopieerd, maar ben toch te huiverig in mijn eentje alles eraf te halen en opnieuw te installeren. Ik wacht nog maar even. Mogelijk komt de Ziggo man morgen met zijn oplossingen. En het wachtwoord wijzigen kan ook nog, je advies hoe stat hier pal boven. Vanavond wordt het niet meer, ik zit al te lang achter de computer. Ik heb wel een vraag, Abraham vroeg dus mijn inlognaam en wachtwoord te wijzigen. Jij geeft nu op welk wachtwoord ik moet hebben. Ik volgt de adviezen meestal op omdat ik ze uiteraard vertrouw en er zelf niet zoveel verstand van heb. Maar toch mijn vraag waar dient nu weer deze wijziging voor, want ik heb in korte tijd al heel vaak inlognaam en wachtwoorden gewijzigd. Ik noteer dat uiteraard, maar het is al een hele lijst. Antwoord maar wanneer je tijd heb, ik ga nu toch afsluiten. Groeten, Leo.
 
Beste Leo, maak je geen zorgen, bij die herinstallatie word jij geholpen door Abraham.

En het wijzigen van het wachtwoord is alleen bedoeld om te voorkomen dat, indien jouw e-mailaccount gehackt is, kwaadwillenden gebruik zouden kunnen maken van jouw gegevens.

Geef maar aan wanneer jou dat gelukt is.
 
Beste @maulem. Bedankt voor je uitleg. Zoals ik al zei er is totaal geen wantrouwen, maar ik vraag me soms af wat zit ik nu allemaal te doen en waar is het voor. En bij kleine stapjes, zoals nu wachtwoord wijzigen dacht ik, ik zal eens vragen waar het nu eigenlijk voor is. Juist daar net moest ik nog mijn microsoft account wijzigen. Waarom, welnu ik pakte mijn laptop en zette hem aan de stroom, kan ie weer wat opladen. Uiteraard bij aanzetten verscheen het scherm met wachtwoord. Ik heb dat wachtwoord, wat ik zwart op wit heb staan en in andere gevallen prima werkt, ingevuld en krijg wachtwoord niet juist. Heb het opnieuw ingevuld en gekeken of het goed gespeld was e.d., toch niet goed gekeurd. Oude wachtwoorden geprobeerd, pincode , niets hielp de laptop ging niet verder. Dan maar weer wachtwoord vergeten....... enz. enz. en na verificatie (2x) heb ik een nieuw wachtwoord.... weer een nieuw, het zoveelste al. Ik ga nu zo aanstonds via jouw weg ook het mailwachtwoord wijzigen. Dat zal best wel lukken, want ik heb al op die pagina gezeten, maar bedacht me toen even omdat ik eerst wilde vragen ....... waarom? Groeten Leo.
 
Zo daar ben ik weer Maulem. Het wachtwoord is gewijzigd. En voor de zoveelste keer het oude op mijn lijst doorgestreept en het nieuwe neergezet. Nu is er dus zowel een nieuw account wachtwoord als een nieuw mail wachtwoord. Groeten Leo.
 
Goed dat het gelukt is. Kun je dit nieuwe wachtwoord nu ook gebruiken met jouw e-mailprogramma (dus live mail of windows mail of welk dan ook) ?
 
Hallo Maulem. Ik heb bij het oude live mail mijn nieuwe wachtwoord ingevuld. Het moest wel want er verscheen een scherm om inlognaam en wachtwoord in te vullen. Er kwam op dat moment ook geen nieuwe e-mail meer door. Ik heb zowel inlognaam als wachtwoord gewijzigd en dat ging volgens mij goed. Er kwamen god zij dank weer nieuwe e-mails.
Ik heb ook Windows Mail gewijzigd. Dat ging moeilijker, moest ik naar accounts en daar stond nergens waar je het kon wijzigen. Ik heb op het uitstaande wachtwoord het nieuwe overheen c.q. erin getypt. Nou dat ging toen ook, maar er komen nog steeds geen mails binnen. Groeten Leo.
 
Oke. Je zult het wachtwoord na herinstallatie waarschijnlijk nog eens moeten wijzigen, want je kunt niet weten of het op dit moment weer gestolen is door de hack. Verder zullen we moeten bekijken of het niet verstandig is om het e-mailadres (of de e-mailadressen) waarop jij phishing mails en/of dreigmails hebt ontvangen, te laten vervallen of te wijzigen, maar dat kunnen we later nog doen. Eerst moet maar eens een grondige herinstallatie plaatsvinden.
 
Beste Maulem, zo is het, we wachten af wat Abraham wil gaan doen en dan zien we wel wat met de mail gebeurt. Abraham beweert immers dat je zowel het inmiddels bekende POP naast het IMAP kan gebruiken. We zien wel en wachten rustig af. Ik zou ook niet weten wat nog te doen, ben nu echt tig keer op de site van Ziggo geweest en ben nooit iets tegengekomen waarvan ik kon zeggen..... dat is het, nu komt het in orde. En de adviezen, allemaal goed bedoeld, zijn vaak zo tegenstrijdig dat je ze moeilijk beide kan opvolgen. Groeten Leo.
 
Aan @Abraham54 . Beste Abraham, zoals je wel gemerkt zult hebben wacht ik rustig af. Ik heb alle begrip dat je veel andere zaken heb, kortom het druk zal hebben. Maar sinds woensdag niets meer van je vernomen. Alle begrip als het druk is of wellicht dat je druk voor mij aan het uitzoeken bent, maar geef even een seintje, graag. Groeten Leo.
 
Goedemorgen Leo, wat heb jij ondertussen al geleerd wat betreft het boek van Menno Schoone?
 
Hallo Abraham, blij weer iets van je te horen. Het boek is besteld maar nog niet afgekomen. Er staat ook dat de nieuwe versie na de oktober update van Windows komt. Iets na 20 oktober o.i.d. Ik heb wel de laatste 5 nieuwsbrieven (meer kon niet) opgevraagd en ook inmiddels gekregen. Ik heb ze uitgeprint, want ik lees niet makkelijk van het scherm, zit steeds op een verkeerde regel. Maar dat is iets eigens, geen probleem.
Ik ben wel behoorlijk druk bezig geweest. Helaas allemaal geen echte oplossingen. Maar weer veel adviezen op het forum en ook de andere forums, niet dat ik bij zoveel forums ben aangesloten, maar wel wat nodig was zoals Ziggo. Verder kreeg ik steeds mail van Symantec Norton, dat wil zeggen reclame, maar vervelend en hinderlijk is ook dat ze steeds de security aan mij wilden verkopen. En dat terwijl ik Norton Security Premium bezit aangevuld met Wifi beveiliging en dat alles is nog tot februari 2019 geldig. Maar bij Norton kan je moeilijk een mail zenden, dat bestaat daar niet. Dus heb ik gechat. Dat gebeurt met een Engelse medewerker, wel vertaald. Maar slechte vertaling, zal ook wel andersom zijn.

Toch hebben we elkaar tot op zekere hoogte begrepen. Maar het ging niet over die telkens terugkerende reclame. Hij verklaarde dat er wellicht iets aan de PC mankeerde. Dus vroeg hij op afstand te mogen onderzoeken. Ik heb uiteraard uitgebreid gecontroleerd of het echt Symantec Norton was, en dat was ook het geval. Aldus moest ik één en ander installeren en heeft hij op afstand de computer nagezien, helaas alleen betreffende Norton. Hij heeft alles geupdated en er waren wat foutjes, en die heeft hij gerepareerd. Uiteindelijk was alles betreffende Norton weer prima. Ik heb daarna mijn wachtwoord voor de zekerheid weer veranderd. Maar met het op afstand regelen, ging goed, ik weet niet of jij dat ook kan.

Van Ziggo heb ik ook een zgn. stappenplan gehad.Maar dan moet in feite alles betreffende Ziggo en mail eraf en opnieuw geïnstalleerd. Dat vind ik even te link, nu ben ik nog erg blij iets te kunnen ontvangen op live mail. Als alles eraf moet en alles wordt dan denk ik IMAP dan is er kans dat helemaal niets het meer doet. En jouw advies dat POP en IMAP samen kunnen, hou ik in gedachte, dus heb van Ziggo niets uitgevoerd c.q. geïnstalleerd.
De rest waren adviezen van forumleden. Enkele volgens mij geen kwaad doende programmaatjes geprobeerd, maar aan de Mail Ontvangst doen ze niets.
Je bent weer een beetje op de hoogte, groeten Leo.
 
Het probleem met jou is dat je geen afscheid kan nemen van Windows Live Mail uit 2012.
Dat programma wordt sinds 2015 niet meer ondersteund vanwege het met Windows 10 meegeleverde eigen e-mailprogramma.

En derden hebben een e-mailprogramma gemaakt, waar zelfs Microsoft Outlook uit de Office Pakketten nog weer van kan leren, zo goed is eM Cliënt:https://www.emclient.com/
 
Beste Abraham, het is niet waar wat je zegt. Zo zei je ook dat ik mijn PC niet wilde laten nakijken, heb ik ook nooit gezegd, zeker niet zo gezegd, en voor dit geldt hetzelfde. Ik heb gesteld ik wil best een ander programma nemen als gegarandeerd wordt dat dan alles werkt. Heb een beetje begrip, nu werkt er in feite niets meer qua mail.

Ik wil niet in herhalingen treden, maar voor mijn ogen verdween alle mail. Daarop en daarbij helaas diverse belangrijke informatie, ben dat allemaal kwijt. Uiteindelijk vond ik dus nog het programmaatje live mail, wat nog wel wat mails had (helaas niet alles) en wat ook, tot nu toe, mails ontvangt. Ik zou nooit zien dat jij je op het forum meldt, ik zou überhaupt dergelijke forums en andere mededelingen niet zien. Ik zou niets kunnen bestellen enz. Nu heb ik nog een strohalm live mail. Maar ik ruil het in als ik er beter van word. En in feite heb ik het al jaren ingeruild.

Je zegt zelf het is in 2012 door Windows gestopt en zij hebben een nieuw e-mailprogramma geleverd. Dat is Windows Mail. Ik gebruikte dat al lange tijd, moest wel behoorlijk zoeken wat het precies was, nou ook dat gemeld Windows Mail en Agenda. Maar ook dat werkte ineens niet meer. Kan niets bewijzen maar weet zeker dat Ziggo in hun instellingen, in hun mailprogramma iets gewijzigd hebben, waarschijnlijk overal IMAP gemaakt en daardoor viel alles bij mij uit omdat ik nog ergens POP had. Nogmaals ik ga er niet op in want ik begrijp het zelf niet. Maar live mail werd niet gebruikt, het was Windows Mail geworden en vervolgens via alle goed bedoelde adviezen nog wat andere mailadressen c.q. accounts. Waar ik ook best mee wil werken maar ze doen het niet, geen outlook, geen yahoo, af en toe wel iets van gmail.

Maar ik ben bang dat als ik dat oude live mail ga veranderen in IMAP, wat ZIGGO dus adviseert, dat ik dan niets meer ontvang. Dat is echt iets anders dan afscheid nemen van live mail. En als het volgende advies is eM Cliënt nemen, mij best. Dan ga ik dus naar je genoemde website en ik neem aan dat ik het dan installeer. Werkt het dan meteen goed?? Daar zal je toch ook poorten e.d. moeten invullen, wat komt er dan te staan POP of IMAP?? Als er POP komt werkt de rest niet meer. Verder begrijp ik er niets van. Groeten Leo.
 
Ik gebruik in Thunderbird mail en MsOutlook zowel POP als IMAP van Ziggo. Dat werkt bij mij probleemloos. Ik denk niet dat je het aan Ziggo's kant moet zoeken. Soms gaat er op een systeem iets onverklaarbaars mis. Ook bij mij. Ik heb dan echter altijd een image en andere back-ups achter de hand waarmee ik zaken kan herstellen. Zo ging er onlangs ook iets mis met MS outlook. Dat heb ik gerepareerd door een recente back-up van mijn .pst file terug te zetten. Meestal hoef ik dus niet uit te zoeken wat er werkelijk mis is gegaan.
Daarmee niet gezegd dat je nu ook Thunderbird moet gaan installeren. Ik schrijf dit alleen om aan te geven dat ik de fout zelf niet bij Ziggo zou zoeken en dat er op elk systeem wel iets onverklaarbaars mis kan gaan.
Ik sluit niet uit dat als er iets fouts in één van je IMAP profielen is geslopen, je dat ook in andere pakketten zult merken omdat IMAP immers alles synchroniseert.
Het is zo maar een gedachte.
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is dat het e-mailwachtwoord via inloggen op Ziggo middels een veilige computer veranderd wordt naar een uniek wachtwoord.

Dat de e-mail bij jou verdwenen is kan maar één oorzaak hebben: namelijk dat iemand anders kan inloggen op jouw e-mailaccount en daardoor streken kan uithalen, zoals al jouw e-mail verwijderen; wat hij/zij dan ook kan is spam verzenden via jouw e-mailadres.

Maar dat laatste schijnt niet het geval te zijn, anders had Ziggo jou allang laten weten dat jij van internet wordt afgesloten.
 
@Abraham54: Vraag is of er een testje te bedenken is om zeker te stellen dat het om een hack gaat. Bv. test mails naar andere mappen verplaatsen o.i.d.
 
Beste forumleden. Dank aan V&G voor je eerste bericht vandaag, je andere bericht is voor Abraham. Ik kan me echter herinneren dat je het meer over Thunderbird gehad heb en dat ik het zelfs geïnstalleerd heb, maar kan het op deze PC niet vinden. Ik moet de andere PC en Laptop weer aansluiten om te kijken of het daar staat. Maar dan neem ik de kamer weer zo'n beetje in beslag, een volgende keer kijk ik wel.
Abraham ik weet het niet of er gehackt is. Ik kan dat overigens nergens aan zien, alleen dus de problematiek met de mails. Wel is dus gisteren door Norton, zoals al gemeld, de hele PC op security nagekeken. Ze hebben daar van alles gedaan, fouten gerepareerd een programma hersteld enz. enz., hadden zij dan geen virus of malware kunnen ontdekken? Verder val ik dan in herhalingen, het is dus alleen via de andere mailadressen dat ik geen mail ontvang, en ondanks dat je zegt dat het een rommeltje is, merk ik verder weinig aan de PC. Een aantal weken terug was alles nog normaal en werkte ik met Windows Mail. Het vervolg ken je. Groeten Leo.
 
In eerder bericht heb ik jou al laten weten dat jou hoofdcomputer de e-mail kan afhandel als POP3.
En de overige computers - daarin zet je de-mail naar IMAP en pas je de poorten van je e-mailaccount aan, zodat via IMAP ontvangen en verzonden kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan