• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is 'ie mogelijk gelijk van al sores af want Outlook is tegenwoordig zodanig intelligent dat je voor de eenvoudigste mail installatie alleen maar je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te voeren. Outlook zoekt daarna de benodigde instellingen erbij en voilá, het account is gebruiksklaar. (Geen 'moeilijke' vragen over poorten, smtp servers voor in / uitgaande mail etc. etc.)
 
Beste forumleden,
Wij doen zondag namiddag altijd wat vrijwilligerswerk, wat liefdewerk en bezoeken een tehuis en hospice. Vandaar dat we dan altijd een paar uurtjes weg zijn, maar hoewel sommigen in het tehuis het niet meer helemaal weten wordt het wel op prijs gesteld.
Dat geldt ook voor mij wat betreft jullie discussies. Ik ben het best met iedereen eens en gek genoeg nog het meest met Maulem. Vooral dan de eerste opmerking. En ik bedoel dat niet vervelend of negatief t.o.v. van de anderen, maar gewoon mijn gevoel. Ik voel het zo zachtjes aan ook zo, en dat heb ik nog een nadeel of voordeel wat je wilt t.o.v. Maulem, want hij snapt nog wat ie uitschreeuwt en ik niet. Natuurlijk lees ik wat POP en IMAP is, en account en providers en server en router. Het is toch alsof ik een andere taal lees, als ik iets moet vragen aan softwarebedrijf in het buitenland, aan Norton noem maar op, ik moet telkens een woordenboek erbij pakken. Zo ook met deze problematiek, dan komt er weer een term en denk ik, oh ja wast was dat ook alweer. Ik heb me er vaak voor verontschuldigd, ik mankeer vooralsnog niets aan mijn hersenen, maar ben geen computer, even een knopje en ik weet het. Dus IMAP POP MAILS ACCOUNTS ZIGGO :imp: :skull: :poop: :mad:.
Léon en V&G zijn het eens, maar V&G meldt ook Zoals ik al eerder zei: "Zo veel mensen/hulpverleners zo veel zinnen". Daarbij ben ik me bewust dat zij en anderen stellen, je moet kiezen en doen wat je begrijpt. Maar het is verrekte moeilijk en wordt een loterij. Ziggo zegt IMAP, V&G zegt geen IMAP, Abraham zei allebei, Quandor adviseert Outlook.com, Léon adviseert te back-uppen een goed e-mailadres te kiezen en Maulem en ook nog anderen om opnieuw te starten, opnieuw te installeren. Ik moet alles nog eens nalezen, goed bekijken, goed over nadenken, ik ga niet met mijn ogen dicht een oplossing prikken, dat lijkt me nergens op gebaseerd. Dus nog maar eens kijken wat zoal geadviseerd wordt. Dat stelt V&G ook enigszins voor. Kan er dus in meegaan. Begrijp alleen niet als hij zegt ik zit ook bij Ziggo en met IMAP en met POP en heeft nergens last van. Wat is er in vredesnaam bij mij gebeurd?? Ik heb, zie voorgaande berichten genoemd, wat ik voor e-mail adressen of e-mail accounts heb (later op advies geïnstalleerd), ook outlook.com, zelfs dus twee maal, maar kan de accounts niet laten zien, ze kopiëren niet. Maar voor al die adressen geldt er komt niets actueels binnen aan mails, en kan ook niet vinden waar ik de poorten en mappen kan zien, bij live mail is dat makkelijk, ga naar accounts en je krijgt alle schema's.
Maar het doet er verder niet toe, alleen zit ik met me zelf dat ik niets kan laten zien. Anderzijds is het misschien toch beter het allemaal eraf te gooien. Nu weet ik het allemaal nog niet, ga erover nadenken, maar eerst straks naar bed. Morgen wordt het weer druk, met bezoeken aan arts en fysiotherapie voor mijn arm, het is die waar de pezen zijn afgescheurd, maar dat is met medicijnen o.a. oxicodon en fysio verholpen, maar nu tintelt mijn hele arm, dag en nacht, een zenuw afgeklemd zeggen de deskundigen. Groeten Leo.
 
Als je idd. over een auto beschikt en de dichtstbijzijnde computerwinkel heeft niet jouw vertrouwen, dan simpelweg de auto pakken en naar een andere winkel gaan (vooraf even telefonisch overleg is wellicht handig) De tijd / energie die je nu inmiddels in dit topic hebt gestoken (sinds BEGIN oktober !!!) weegt m.i. niet op tegen even de auto pakken en je machine parkeren bij iemand die er verstand (computerwinkel) van heeft. Besteed de tijd van het typen hier beter aan je vrouw / jullie gezondheid, da's véél beter / handiger / leuker dan het gedoe met je computer!

Qua leestekens heb je inmiddels ook al bijna een roman geschreven en je bent nog geen spat verder. Begrijp mij goed, ik bedoel dit niet negatief, maar adviseer : stop met het bewandelen van het pad dat je momenteel bewandelt en zoek persoonlijke hulp / een goede pc boer.

Ik heb het al eerder geschreven en dit keer écht voor de laatste keer : iemand die er verstand van heeft, heeft jouw machine in enkele uurtjes weer fris en vrolijk (en ja, dat kost vele tientjes) Dat gaat jou, ondanks deskundige pogingen tot hulp van velen hier (middels het forum) , NEVER lukken.

Waarom het jou niet gaat lukken? Een actie van jou heeft vermoedelijk 'ergens' anders binnen software op je machine weer een andere actie nodig en eenmaal die actie uitgevoerd, is er ergens anders weer een actie nodig en alle, inmiddels bijna 300 berichten doorlezend, heb ik niet de indruk dat je actie op actie op actie feilloos / foutloos zal kunnen gaan uitvoeren, vandaar mijn advies.
 
Laatst bewerkt:
Leo,
"Begrijp alleen niet als hij zegt ik zit ook bij Ziggo en met IMAP en met POP en heeft nergens last van. Wat is er in vredesnaam bij mij gebeurd?? "
Dit is waarschijnlijk de kern van het probleem. Er lijkt iets bij jou gebeurd wat nu niet meer te achterhalen is. Dat komt bij mij ook wel eens voor. Gewoon één of meer corrupt geworden file(s_. Zeker funest als die in je profiel zit. Wel of niet veroorzaakt door malware (ook al kan die nu wel verwijderd zijn).
Het is niet voor niets dat herinstallatie wordt aanbevolen.
"V&G zegt geen IMAP "
Dan heb je me niet voldoende begrepen. Ik zeg, in mijn optiek is het niet nodig maar doe je het alleen als je zelf snapt waarom je dat wilt (omdat ik denk dat het probleem niet in die protocollen ligt).

Verder ben ik het best eens met Quandor
 
En zoals Leono al eerder opmerkte: Als je webmail gebruikt heb je geen van beide nodig en werkt het altijd. Dan ben je van alle ellende verlost maar moet wel steeds op de mailserver inloggen.

Niks steeds inloggen.

Je kunt gewoon ingelogd blijven.

Ik open de browser en daar is de mail (bladwijzer).
 
@Leono: Snap het. Zo doe ik het met de forums immers ook. Ik weet alleen niet hoe (on)veilig het is.
 
Aangezien ik vandaag wat bezoekjes moet afleggen en nooit weet hoe lang het duurt c.q.hoe lang ze je laten wachten, dan maar weer wat vroeger opgestaan. En niet latend weer de PC aangezet.
Ten eerste nimmer heb ik gezegd dat ik de PC, die verder prima werkt, snel is nauwelijks crashes enz. neit grondig nagekeken mag worden. De scans, zijn er vele geweest geven wellicht bedreigingen, maar verontrusten me niet betreffende wat ik verwacht had..... van direct stoppen zet alles af een groot gevaar dreigt enz. Wat me aanspreekt is dat het geordend moet zijn, zegt Abraham ook, is wat stil nu, maar ik geloof hem en zelf had ik ook gewild dat de PC goed geordend was geweest. Heb ik elders uitgelegd. Iedere schijf zijn eigen taak. En alles opnieuw installeren en dan meteen goed op zijn plaats en daar indelen waar en bij welke schijf het hoort. Geen bezwaar, wel een probleem, ik heb dat nog nooit gedaan. Gezegd en geadviseerd is een simpele oplossing ga naar een goede winkel. De winkel waar ik al jaren ging was voor mij goed, maar als ondeskundige weet je niet alles. Maar zij brachten de apparatuur en installeerde het ook en het werkte. Waar ik mensen bezig heb gezien alles via wifi of bluetooth te laten lopen, dus leek-achtig gezegd geen kabels meer tussen PC en Printer en andere PC';s en andere apparatuur, kan dus allemaal, maar niet kenners zijn er dagen mee bezig geweest en moeten toch uiteindelijk naar de winkel. Ik ben meteen naar de winkel gegaan en ik had nooit last, alles werkte. Ik heb beveiligingscamera's aan laten leggen zuiver voor gemoedsrust, is ook door die zaak gebeurd, Foscam dealer. Heeft wat voeten in het water gehad, wifi was niet toereikend en moest nu een dure wifi kopen, Ampifli o.i.d. en nu geen centje last meer. Maar ik geloof jullie er is kennelijk wat aangerommeld. Maar wie moet ik anders??? Mediamarkt, misschien vooroordeel maar is een vekoopbedrijf toch geen professioneel PC en software, c.q. ICT bedrijf, Bol.com, Conrad, Alternate (moet je eens gaan kijken, je PC blijft maanden weg en een service ???? Ik weet geen goede betrouwbare zaak. Moet ik dus senioren, ben ik zelf ook, gaan bellen of studenten,, het is aanbevolen, maar al snel kwam er door forumleden: het zijn goed bedoelde amateurs. Kortom moet nog eens goed bedenken, misschien komt er iets op. Overigens sory ben nog niet helemaal wakker en zie dat het vol fouten zit, excuses.
Ik ben nog niet aan iedereen antwoorden toe. Maar de eensgezindheid neemt wat toe, alleen verschijnen voor mij weer termen die ik niet ken of althans hoe die nu weer werken??? Ik had Windows Mail, moest noodgedwongen terug naar Live mail moest het hele zooitje @ mailadressen installeren en wat is nu weer webmail.????
Tot slot geen onwil maar moet nog veel dingen nalezen, alleen mijn leven bestaat niet alleen uit de PC. Maar graag ook concrete antwoorden en oplossingen. Ik kan uitstekend googlen. Weet van het bestaan van studenten aan huis af, en heb het tig keer geprobeerd en steeds vriendelijk geholpen, maar er komt niemand. Dan computerclubs, seniorenclubs, repaircafé's enz. enz. kan ik allemaal opzoeken, ook bedankt aan alle meedenkers op dat gebied, maar je kan geen blik opentrekken ze staan niet morgen in rijen aan de deur. En vervolgens kraakt de Oud-Beijerlandse computerkrakers gerust af, maar geeft dan een goed betrouwbare zaak met prima service en snelheid, ...... en niet in Groningen uiteraard. Het wordt weer het zoveelste deel van mijn boek, jullie mogen allemaal op de uitreiking zijn, maar stop er nu maar weer mee. Groeten Leo.
 
Je zou eens wat achtergrond info op kunnen zoeken over deze winkel :
http://www.pc-winkeltje.nl/

of deze :
https://www.eenvoudpc.nl/computerreparatie-oud-beijerland/
en vragen of je de machine kunt brengen (scheelt voorrijdkosten)

Leg in ieder geval telefonisch goed uit wat je probleem is en wat je van ze verwacht, dat scheelt teleurstellingen. Zeg vooral ook dat ze de machine in zijn geheel formatteren!!!
Zorg er vooral óók voor dat je bij je internetprovider je inlogcodes opvraagt zpdat de reparateur gelijk je primaire account in kan stellen. Zeg dat je gebruik wil gaan maken van Windows mail. Als je het e.e.a. op deze wijze aanpakt, dan zal het imho allemaal goed gaan komen.
Enne, kopieer je eigen bestanden (foto's, brieven etc. etc.) vooraf naar een externe harddisk.

Daarnaast, Mediamarkt, Alternate en dat soort winkels, daar moet jij niet zijn voor jouw probleem. Die beginnen er denk ik niet eens aan. Mogelijk zijn ze bereid om Windows er even voor je op te zetten, maar daar houdt het bij dat soort winkels wel mee op. Betere kansen heb je bij een 'klein' winkeltje zoals ik hierboven linkte. Daarnaast zit Rotterdam natuurlijk ook binnen 'schootsafstand' van je en ik kan mij niet voorstellen dat je daar geen betrouwbaar klein winkeltje kunt gaan vinden die jouw machine eens lekker onderhanden wil gaan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Plaatsingsproblemen!
 
Laatst bewerkt:
@Leono: Snap het. Zo doe ik het met de forums immers ook. Ik weet alleen niet hoe (on)veilig het is.

Het is totaal onveilig.

Vandaar dat er permanent een politiehuisje voor mijn deur staat.

Maar dan nog.
 
Hallo Leo,

Niets teruglezen.

Gewoon wachten tot het licht gaat schijnen.

Zodra er een goed advies komt, weet je het vanzelf (intuïtief).
 
Goede morgen en hallo forumleden,

Dank weer voor de diverse adviezen. Léon maakt er weer een potje van. Hij heeft nog wel even gelijk, want ik heb nog geen tijd gehad één en ander terug te lezen. Daarmee bedoel ik al niet alles, maar toch wat dingen die ik nog eens goed leren moet, dan wel weten moet POP en IMAP is hier en daar uitgelegd en Ziggo had ook een heel stappenplan. En de forumleden hebben ook nuttige adviezen en vooral ook uitleg van het één en ander gegeven. Dat wil ik toch nog eens bekijken. Er zijn handleidingen van software bij en van een PC geheel opnieuw te installeren.

Ook heb ik wat adressen van senioren en van twee winkeltjes. In oud-Beijerland is een klein winkeltje, maar ben er al eens meer geweest, en hij kon of wilde een aantal dingen niet, bijv. dacht ik aan een PC samenstellen naar wens i.p.v. een kant en klaar merk kopen. Kortom daar verwacht ik niet veel van. DE Eenvoud PC kende ik niet, maar is meer een keten van reparateurs, er is volgens mij geen winkel in Oud-Beijerland, wellicht gewoon een woonhuis. Er is nog een winkel in Oud-Beijerland maar dat is een erg dure en natuurlijk is er de Computerkrakers, een behoorlijke winkel en werkplaats erachter en vriendelijke mensen. Maar door het forum, of als we eerlijk moeten zijn vooral Abraham flink afgekraakt. En als het zo'n rommeltje is, heeft hij gelijk. Maar of ze dat expres of uit onkunde gedaan hebben, weet ik niet. Ze hebben zat apparatuur bij mij geïnstalleerd en ook de gehele beveiligingsinstallatie met 7 camera's. Maar ik ga eerst wel eens informeren bij Eenvoud PC.

En dan wat te doen. Daarin is nog niets veranderd t.o.v. mijn vorig bericht. Ik weet het gewoon niet. Wat de meeste forumleden zeggen ben ik het wel mee eens, wij zijn weken bezig, goede discussies, toch heb ik al veel geleerd, maar we zijn geen stap verder. En het ging om een mailadres dat gewoon zonder problemen de mail bracht en ophaalde. Ik had Windows Mail, gewoon met een update meegekomen. Dat ging lange tijd goed tot ineens de mails verdwenen, maar ik denk niet dat het aan het programma ligt. Niettemin als er heel goede zijn, ik heb geen voorkeur, alleen ken ik ze niet verder dan van naam. Gmail, het zendt en haalt wat op, maar verder ken ik het niet. Outlook.com, heb ik al een tijd op de PC staan, maar heeft nooit gewerkt. De rest al genoemd ken ik niet, ook Thunderbird niet en wat nu precies Webmail is weet ik ook niet, zeker niet hoe het werkt.

Als het meevalt met Eenvoud PC, zal de PC opnieuw geïnstalleerd worden. Foto's teksten e.d. wil ik uiteraard behouden, maar dat ken ik wel zo"n beetje. Je hoeft dat volgens mij niet te back-uppen, je kan het gewoon kopiëren of te wel van de PC naar een SSD schuiven. Maar ik wil absoluut een aantal programma's, dus gekochte software, behouden. En ik weet helaas hoe het gaat, een totaal, vreemde interesseert het niet en wil alleen lekker ruimen, weg die troep. Maar daar heb ik totaal geen zin in. Dus hoe back-up je dat?

ik heb al vaak gezegd, ik heb geen haast, en nu heb ik het zelfs druk met andere zaken. Behalve de PC zijn er nog andere artikelen in huis, en die kunnen ook kapot gaan. Maar nieuwe dingen hebben ook aandacht nodig. We hebben een Retro Radio, maar om de vier hoekspeakers van de kamer te laten spelen heeft dat ding een versterker nodig. Heb ik geen verstaand van, dus dat was ook informeren, en sommige zaken willen gauw verkopen, maar anderen geven advies, dat je voor 4 speakers niet een simpel versterkertje kan gebruiken. En vervolgens moest ik kabels hebben en stekkertjes en pluggen. Ik heb 3x verkeerde kabels bezorgd gehad, daar word je ook behoorlijk depressief van. Maar dit weekend kwamen de goede en heb ik het verder voor mekaar gekregen dat alles werkt, dus ook de 4 speakers. Gisteren en vandaag ben ik echter met mijn linkerarm bezig, de afgeknelde zenuw is niet erg aardig en gaat zeker niet uit zich zelf weg. Moet nu 3x per week naar de Fysio. Aldus doe ik het even rustig aan, Het zal wel een herinstallatie van de PC worden, kijken of de Eenvoud dat schappelijk en naar wens doet, maar daar neem ik de tijd voor. Dank nogmaals voor alles en Groeten allemaal Leo.
 
effe totaal off-topic.. betreffende de afgeknelde zenuw dit gaat inderdaad niet vanzelf weg .. en doet men hier operatief niets aan dan word het enkel maar erger ...zo kreeg ik jaren geleden de diagnose dat ik binnen het half jaar in de rolstoel zou zitten ...dit deed mij toen beslissen om een rug onderrug operatie te laten doen waarbij de 2 geknelde zenuwen vrij gemaakt werden .. in het kort de linkerhelft wilde niet meer mee.....dit is voor 85% terug in orde gekomen al hoewel dat mijn linker been het soms nog laat afweten ..een wandeling van 200m is dan ook het maximale .. trappen doen is uit ten boze wil ik niet door de benen gaan .

terug on-topic ...je heb aangekochte software dan bezit je in feite ook al de gegevens om deze nadien weer terug te installeren en deze te activeren ..
een back-up nemen van je huidige situatie en deze dan te gebruiken nadat er een nieuwe installatie werd gedaan is niet aan te bevelen ...
neem een externe schijf bij de hand en plaats daar dan door middel van kopiëren en plakken de bestanden die je wenst te behouden ...vb : op de externe schijf maak je een map "photo's " genaamd en hier plaats jij dan al de photo's die jij wenst te behouden ...dit doe je ook met muziek , afbeeldingen , documenten , mail's , filmpjes
 
Wat de bedoeling is, Leo:

Er zijn hier al tientallen goede adviezen voorbij gekomen van allerlei verschillende mensen die een computer hebben, doch weinig of geen problemen met het apparaat. Vanuit die positie spreken zij tot jou.

Onderhand zou daar toch één geluid tussen moeten zitten dat jou aanspreekt.

Als je het advies van één deelnemer had opgevolgd, was je nu een aantal stappen vooruit gekomen.

Je hoeft echt niet alle adviezen tegen elkaar af te wegen!

Je kunt wel zeggen dat ik er een potje van maak, maar ik zou gewoon één advies hebben opgevolgd, dat mij intuïtief aansprak.

Eén advies is genoeg, tenzij het een absurd advies is.

Maar absurde adviezen heb ik hier nog niet zien langs komen!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Emi en Leono,

Uiteraard zijn een groot aantal problemen, mankementen of leeftijd/ouderdom kwalen van mij ook volledig out of topic geweest. Maar Léon weet dat wel van mij, ik zit uiteraard een beetje raar in elkaar, ik wil altijd uitleggen waarom ik iets doe of in onderhavige gevallen iets niet doe, c.q. niet kan doen. En vandaar het epistel van zondag niet veel van me laten horen door de retro radio, versterker en speakers, en maandag en deels ook vandaag en morgen en overmorgen door de bekende kwalen.

Dank in elke geval voor je meeleven en uitleg van beknelde zenuwen. Volgens de deskundigen is er aan de arm, c.q. beide armen niet veel meer te doen. Pezen en spieren (biceps) zijn afgescheurd en bij 'ouderen' is dat meest slijtage en ook helemaal gerafeld, opereren is geen optie. En dat geldt dus ook voor een beknelde zenuw in die linkerarm, en wellicht gekomen door toch weer verschuiving van de pezen. Maar er zijn diverse foto's gemaakt en als voor de behandeling meer gezien moet worden dan volgt er een MRI.

Wat de computer mankementen betreffen zal het inderdaad wel herinstallatie worden. Niet omdat ik enor, geloof in en volslagen op hol geraakte PC, vol met malware, virussen e.d.. Ondanks mijn digibeet zijn geloof ik daar niet zo in De laatste scan gaf nog maar een paar bedreigingen, maar uit de kopie of back-up schijven, en uiteindelijk is alles geschoond. En ik ben wat paranoia betreft hacken, virussen e.d. dat ik er diverse programma's voor heb, Zij kijken ook alles na en geven steeds alles in orde???? Maar dat het wat vreemd in elkaar steekt over verschillende schijven, geloof ik wel en Abraham kon dat duidelijk uit de gegevens zien. En dus vind ik dat bij herinstallatie ook dat in orde moet komen. Maar de adviezen waren legio, waarmee ik Leono meteen antwoord. En voor mij, een leek toch erg moeilijk en ingewikkeld. Ga niet zeggen dat er geen tegengestelde adviezen zijn, tot op de laatste dag zelfs. Waar ik nog waarde aan hechte was wat Abraham begon en hoe het moest lopen, hij kraakte wel de hele winkel af, maar kan best gelijk hebben. Wat ik wel jammer vind is, dat ik dacht dat Abraham volledig zou helpen, maar ik heb al dagen niets van hem gehoord. Hoeft ook niet, want een goed verstaander, in dit geval een niet hoorder weet dan wel genoeg. Maar even voor Léon dat was nou wat intuïtief mij aansprak, maar wed je toch op het verkeerde paard. Nou dat was het weer, groeten Leo.
 
Hallo Leo,

Vraag aan Abraham, in een privé-bericht, of hij jou wil begeleiden in een "exclusieve setting".

Dat gebeurt op dit forum vaker, meestal bij malware bestrijding. Je komt dan in een forumafdeling waar niemand anders kan reageren.

In het begin van deze draad had ik de indruk dat dit zo'n "exclusief topic" was.

Maar het groeide uit tot een gezellig computercafé.
 
Halle forumleden, Leono en Jockers.
Om één ding ben ik blij en dat is dat Leono het toch een gezellig computercafé vond. Vaak liet hij met strengheid weten Niet openmaken, niet inzien, snoeien, snoeien, snoeien en laatst nog eenvoud, eenvoud, eenvoud. Maar dan toch een gezellig café. Niet dat ik zoveel in café's komt, maar ik ben er ook voor, en gezelligheid en vriendelijkheid met respect voor elkaar.

Via deze topic, die hier dan over mijn computerproblemen gaat, heb ik in het algemeen aan ieder hulp gevraagd bij het oplossen van het computerprobleem. Leono weet dat ik bij het forum van de consumentenbond daar veel meer totaal andere zaken aangekaart heb en ook aan gewone consumentenzaken heb meegedaan. Maar hier in hoofdzaak over mijn computer met zijn streken. En door een misverstand dacht Abraham dat ik de PC niet wilde schonen en herinstalleren, letterlijk meldde hij dat ik hem niet wilde laten nakijken. Ik heb dat tegengesproken en verder geheel uitgelegd. Waarop hij zei dan ga ik je helpen. Vervolgens is er heel wat af gescand, onregelmatigheden geconstateerd en de computerzaak die één en ander geleverd had en geïnstalleerd had werd tot de grond toe afgekraakt. Nou gebeurt dat met mij soms ook en dat is minder leuk, maar over een computerzaak maak ik me niet zo druk. Na het scannen kreeg ik nog het advies eMclient te installeren, maar zonder enige uitleg ging dat fout en vervolgens heb ik niet veel meer gehoord. Maar gewoon afgewacht, ook steeds gezegd antwoordt wanneer je tijd heb, ik heb geen haast. Alleen viel het nu wel op dat ik niets meer hoorde. Maar nogmaals excuses voor mijn digibeet zijn en voor de fouten die zijn gemaakt, maar als Abraham helpen wil, en dat geldt voor ieder, graag. Al zal het wel de kant opgaan van herinstallatie door een deskundige (laatste hoop ik dan maar ????).

Daarmee antwoordend op Jockers, door meer tijd aan anderen en andere problematiek bestedend, en aan mijn gezondheid, die nu opbreekt, heb ik nog niets ondernomen (even geen tijd voor, even kiezen wat belangrijker is, o.a. gezondheid). Ik denk zelf om EenvoudPC te contacten en te vragen hoe dat gaat. Misschien is er een website (eenvoudpc.nl), zal best wel, en kan ik die eerst eens bekijken en daarna bellen voor wat uitleg. Maar dat is niet meteen morgen. Het klinkt misschien gek voor jou en/of anderen, maar ik ben de laatste weken behoorlijk gestresst van dit alles, dus even gas terugnemen heb ik zelf ingesteld. Zal mogelijk eind van de week of volgende week eens bellen. Afhankelijk van hun uitleg bekijken wat ik zal doen, uiteraard wat het zal gaan kosten en ja, inderdaad als alles goed zit een afspraak maken.

Maar even geen grote haast, ik heb hier thuis nog zat te doen en zit ook aan artsenbezoek, fysiotherapie, podologie en pedicure vast. Daar moet ik toch steeds heen. En omdat de computer zelf nog prima en nog eens gezegd snel, werkt, daarom niet zo'n haast. Maar het moet gebeuren, als het dan maar zo gaat als ik wil en dat is waarover het forum allemaal adviezen gegeven heeft. Dus sowieso een betere schijfindeling, van windows en microsoft e.d. alles bij elkaar, extra losse schijven (zijn er nu ook) voor data, back-up enz. En graag behouden wat belangrijk is. Dat is ook wat V&G en Quandoor, Emi en Leono stellen, namelijk doe c.q. laat het doen zoals je zelf wilt. ik verwacht dat het in november geklaard is. Maar ook gezegd ik moet nog één en ander nalezen, opzoeken en bekijken, maar er zal nu iets moeten gebeuren. Allen weer de groeten, Leo.
 
Al zal het wel de kant opgaan van herinstallatie door een deskundige (laatste hoop ik dan maar ????).

Beste Leo, geloof het nou maar. Ik kan hier bij mij thuis scannen met ESET, dat levert niks op, nooit. Als jij de computer in deze staat laat, en je gaat over een paar weken weer scannen (als de pc dan uberhaupt nog draait) dan zit het weer barstensvol infecties. Opschonen heeft bij een hack geen zin, er wordt daarna gewoon weer ingebroken via een achterdeurtje en de waanzin begint overnieuw.

Verder met @Emi eens dat aangekochte software overnieuw dient te worden geïnstalleerd, je hebt toch de licentiecodes?

Je hoeft niet huiverig te zijn voor een frisse installatie van Windows; ze kunnen de computer vrijwel herstellen in de staat dat hij was. Kwestie van secuur back-uppen, erna foto's/mails/belangrijke documenten en programma's terugzetten en klaar is kees.

Fijn dat je stap wilt maken, laat Windows overnieuw installeren, dan zul je naderhand blij zijn en verlost zijn van alle kwalen, die het systeem inmiddels heeft.

Hopende dat het met jouw gezondheid naderhand weer een beetje meezit... neem rustig de tijd ! (Ook om te zoeken naar een oplossing.)
 
Beste Maulem, ik geloof het ook, ik geloof jou en anderen die gezegd hebben je bent weken bezig met alle goedbedoelde adviezen, maar je bent geen centimeter opgeschoten. Alleen je begint toch niet met wantrouwen, ik heb alles opgevolgd en steeds geantwoord omdat ik al de adviesgevers geloofde en er heilig van overtuigd was dat als ik hun adviezen zou opvolgen, het wel in orde zou komen. Maar vraag me nu echt af waar al dat scannen, al die mailadressen, al die wachtwoordveranderingen (waar ik nu grote problemen mee heb, er zijn zoveel veranderingen dat ik niet meer weet welke de goeie zijn) en al wat ik op advies gedaan heb, voor gediend heeft.

Verder moet ik er maar in geloven dat eenvoudpc het echt in orde kan maken, en netjes, want ik kan het toch niet controleren of ze nu bijv. de juiste schijven gebruiken. Het systeem, zo noem ik het maar even, moet natuurlijk prima zijn, want de PC is nu op vele onderdelen goed en vreselijk snel.. Maar is straks windows, microsoft en de mail ook nog goed. Ik vertrouw er maar op.

Eigen data en foto's kan ik wel kopiëren, knippen en plakken enz.
Maar de diverse voor mij belangrijke gekochte software zat en zit allemaal wel in de map downloads, maar de facturen en sleutels had ik in de mail laten zitten, en daar is veel van kwijt. Doe ik ook nooit meer, maak een aparte map daarvoor, maar daar heb ik nou niets aan. Ik zal één en ander over moeten geven en hopen dat het goed gaat..

Wat de gezondheid betreft, we hebben gezegd, mijn vrouw en ik, ons valt ouder worden tegen door een aantal grote kwalen, maar we leren er maar mee leven. Er is geen andere weg. In #206 heb ik een aantal gezondheidsklachten opgenoemd en dat vind ik meer dan erg genoeg.. Maar het is niet genoemd om meelij te wekken, maar aan te geven dat ik niet dag en nacht met de computer bezig kan zijn. Groeten allemaal en straks wel te rusten, Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan