• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Allerlei functies doen vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals gezegd is het opvallende aan deze kwestie, dat het herinstalleren van Windows het probleem niet verhielp. Met herinstalleren bedoel ik in dit geval het terugzetten van een Image. Images maak ik al jaren met Redo Backup & Recovery. Ik maak van een vers geinstalleerde Windows natuurlijk altijd pas een Image als ik zeker weet dat Windows goed functioneert en gezond is en laat er ook de nodige scanners op los. Nu bedacht ik me: misschien ging er wat mis met het terugzetten van het Image, maar het Image opnieuw terugzetten hielp niet. Dus ben ik Windows opnieuw aan het installeren. Windows (Microsoft) kennende heb ik voor de zekerheid van de SSD eerst alle partities verwijderd (met Gparted van Linux).

Met dank aan de forummers.
 
Opmerkelijk:
Inmiddels heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en geupdated (nadat ik voor de zekerheid alle partiteis van de SSD verwijderde) en geconfigureerd. Maar de muisaanwijzer doet nog even vreemd als voorheen: een keuzevakje moet ik meerdere keren aanklikken voor het vinkje verschijnt en blijft staan. Ook bij afrolmenu's moet ik meerde keren klikken voordat het menu blijft staan en ik een keuze kan maken. Ik heb niet eerder meegemaakt dat zulke problemen zich in zo'n vroeg stadium voordoen. Iemand een idee?
 
Dat kan mede veroorzaakt worden door vuiligheid in de muis zelf.
 
Daar had ik al aan gedacht. Windows is nog even wat dingen aan het doen en daarna zal ik een andere muis installeren.
 
Nadat ik een andere muis heb geinstalleerd doet de muisaanwijzer niet vreemd meer. De probleem-muis heb ik in het ronde archief gesodemieterd.
 
Ach, het heeft je iig een 'schone' Windows installatie opgeleverd,
 
Zo is dat. Maar ik ben daarmee nog lang niet klaar want moet op mijn werkpaard ook nog 35 programma's installeren... en configureren.
 
Waarom heb je geen systeemimage tot je beschikking? Een beetje betrokken computeraar zorgt er toch voor dat 'ie een systeemkopie / image tot zijn beschikking heeft?
 
Waarom heb je geen systeemimage tot je beschikking? Een beetje betrokken computeraar zorgt er toch voor dat 'ie een systeemkopie / image tot zijn beschikking heeft?

Ik maak van Windows geregeld een systeemimage en had er dus een, maar daarin zat het probleem (allerlei functies die vreemd deden) eveneens.
 
Ja maar wat ik dan niet helemaal begrijp is het maken van een systeemkopie van een niet goed werkend systeem. Dat heeft toch geen nut? Een systeemimage maak je imho alleen maar van een perfect werkend systeem?
 
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat raadsel was blijkbaar onderdeel van het probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan