• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

AMD FX 6300 overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefstef123

Bekend gezicht
Lid geworden
21 aug 2015
Berichten
133
Waarderingsscore
0
Goedendag,
Ik wil mijn amd fx 6300 3.5 Ghz
Ik heb filmpje gezien dat ze m opschroeven naar 4.3, dus dan moet 4 wel redelijk veilig zijn?
Zit nou een aftermarket cooler op, dus temp wordt geen probleem

maar ik heb in mijn bios gekeken maar wordt daar niet echt wijzer van, krijg er ook geen nuttig filmpje over gevonden
ASRock 970 Pro3 R2.0

Iemand die mij kan helpen hiermee?
 
Niet doen met dat moederbord, dat ding kan sws amper een 8 core stabiel draaien, heeft geen VRM cooling dus al je gaat overclocken wordt het een instabiel Bsod feest en je mobo wordt met wat pech gefrituurd omdat de Vrms te heet worden.
 
Hoi,

Ik heb de fx-6100.
Met een scythe mugen 3.

Heb hem makkelijk naar 4.1ghz gekregen.
Heb nooit echt overgeclocked maar na een paar filmpjes en vooral voorzichtig en rustig aan was het niet moeilijk.

Ligt natuurlijk ook aan andere dingen zoals Mobo en voeding etc.
Maar als je voorzichting wat hoger gaat en stress tests uitvoert, en dan met 100mhz hoger zal het wel goedkomen.


Cheers
 
je CPU overklokken geeft relatief weinig winst.
speed for games is te vinden in je videocard

rest is would forget cos its trilion of a sec you gain.

regards Wuppo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan