• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Analoog geluid nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davy1976

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

ik heb net op mijn pc een clean install van windows 10 laten doen maar heb plots volgende probleem.

Mijn geluid ging voorheen via een geluidskaart die nog een PCI aansluiting had (plug and play) en nu de pc terug kwam werkte plots mijn geluid niet meer, bleek dat windows em niet meer geinstalleerd kreeg (raar maar waar) of dat ie plots stuk is.
Dus nu wordt plots mijn geluid via mijn videokaart gestuurd (Msi GeForce GTX 1060 3Gb) door de HDMI uitgang. Ik heb jammer genoeg enkel een VGA monitor aangesloten met een omzetstuk HDMI-VGA. Bijgevolg heb ik dus plots geen geluid en ik vind niet meteen er een oplossing voor want in mijn videokaart is er geen mogelijkheid om een analoge jack in te pluggen.

Is er een mogelijkheid om het geluid via het moederbord te laten gaan en hoe kan ik dit instellen in windows 10?

Grts en alvast bedankt
 
Hallo,

Heb zou goed kunnen dat het een instelling is die niet goed staat.
Heb jij in apparaat beheer al gekeken of jou PCI aansluiting er tussen staat?
Zo ja dan zou je die kunnen kiezen door er dubbel op te klikken.

Ook zou je de probleem oplossing voor geluiden eens kunnen laten lopen.

Als dat ook niet werkt, zou je kunnen kijken of het juiste apparaat is ingesteld.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het speaker of luidspreker symbooltje naast de klok.
  2. Klik op aansluitend op afspeelapparaten
  3. Klik met de rechtermuisknop op Luidsprekers
  4. Klik op Als standaardapparaat instellen
  5. Controleer of uw computer nu wel geluiden afspeelt.
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer wat je geeft niets op qua hardware, zie m'n sig.
 
Staat de geluid kaart met PCI aansluiting wel in apparaat beheer?
 
Hij staat ertussen maar met een foutmelding dus ik ga ervanuit dat hij stuk is. Daarom dat ik me afvroeg als het eventueel mogelijk is om het geluid via het moederbord te laten gaan? Daar heb ik natuurlijk ook aansluitingen staan voor het geluid.
 
Kun je zien of er een stuurprogramma aanwezig is van die kaart?
Zo ja verwijder die dan eens en herstart de computer.
Maar je kunt ook even afwachten wat Lange Pier over jou log zegt.
 
Als ik em verwijder en herstart krijg ik hetzelfde resultaat. Een stuurprogramma staat er blijkbaar niet tussen.
Jammere is dat ik de doos ervan al lang niet meer heb om een merk te weten. Er zat indertijd ook geen cd bij met een stuurprogramma, was gewoon plug and play
 
Staat er ook geen sticker of een andere kenmerk op de geluidkaart zelf?
Had jij trouwens voor de schone installatie ook versie 1709?
 
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Intel Display Audio
USB-audioapparaat
NVIDIA High Definition Audio
1e is van de HDMI van de Videokaart, 2e is van de Intel GPU en HDMI onboard uitgang.

3e miss. een headset o.i.d?

4e is de onboard audio-codec chip, die kiezen als uitgang en de speakers of whatever in de groene opboard mini-jack pluggen.

De PCI geluidskaart is idd niet te vinden, wat staat daar op?
 
Neen, geen sticker te bespeuren.

De versie weet ik niet juist wat ervoor opstond. Was windows 10 64 bit en dat heb ik opnieuw gevraagd :)

De 3de is de webcam

Hoe kan ik de vierde inschakelen want als ik via het icoontje van de luidsprekers ga staat die er drie keer tussen maar hij zou niet aangesloten zijn staat er bij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die zijn dus alledrie ook van de videokaart want er staat een icoon voor van een monitor
 
Na wat zoeken vond ik de sticker van de pci geluidskaart in de pc zelf. Is er waarschijnlijk vanaf gegaan door de warmte.
Het is een Ewent 3750. Ik heb ook eens naar drivers gezocht maar die gaan niet verder dan windows 8.
 
Opgelost, dit heeft het em gedaan. Ik heb terug geluid.

Alvast bedankt voor jullie geduld
 
Ik heb de sticker van de geluidskaart (pci) uiteindelijk in de pc zelf gevonden. Zo wist ik dus welk merk het was en welk type.
Even gegoogled en drivers gedownload voor windows 8.1 (waren er geen voor windows 10).
Toen was er een stuurprogramma en verscheen hij in het lijstje van audioapparaten en kon ik deze instellen om te gebruiken.

Blijkbaar download windows 10 deze oudere drivers niet meer na de laatste update
 
Je zou ook eens een externe usb-geluidskaart kunnen overwegen.
Zijn vaak hoorbaar beter (voor mij althans) dan de onboard geluidschip.
Ik heb zelf een Behringer en ben daar erg tevreden mee: klik.

UCA202_P0484_Front_L.png
 
Ik heb de sticker van de geluidskaart (pci) uiteindelijk in de pc zelf gevonden. Zo wist ik dus welk merk het was en welk type.
Even gegoogled en drivers gedownload voor windows 8.1 (waren er geen voor windows 10).
Toen was er een stuurprogramma en verscheen hij in het lijstje van audioapparaten en kon ik deze instellen om te gebruiken.
Blijkbaar download windows 10 deze oudere drivers niet meer na de laatste update

Mooi dat je de oplossing heb gevonden en dat het weer werkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan