• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Anno 1404

Status
Niet open voor verdere reacties.

Octo

Verkennend
Lid geworden
7 mei 2010
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Ik miste hier eigenlijk een 'discussietopic' over het spel Anno 1404. Je ziet wel meerdere topics als mensen een grafisch probleem oid hebben met dit spel. Maar niet gewoon als het gaat om inhoudelijke vragen over het spel zelf.

Allereerst wil ik zeggen dat dit een zeer verslavende game is. :D Had hem al een langer tijdje in huis, maar op m'n vorige pc kon ik hem niet goed spelen. Nu wel, dus heb ik hem ook 'ontdekt'.

Alleen zit ik met een paar vragen (kunnen er op den duur nog wel meer worden. Dus vandaar dat ik het wel handig vond om hier een topic voor te hebben. Aangezien dit forum ook wel druk bezocht wordt, en er vast wel meerdere Anno liefhebbers rondhangen ;)).

Maar mijn 1e vraag was mbt het upgraden van de huizen. Ik heb het upgraden op handmatig gezet. Dat vind ik wat handiger. Maar het probleem is nu dat ik niet over kan gaan van Citizens naar Patricians.. Heb genoeg huizen geupgraded. Elke keer schoot die teller van aantal benodigde huizen wat naar boven. Maar nu staat hij al een tijdje op 88/88. Maw: Er zijn dus 88 huizen nodig om door te gaan naar het volgende niveau. Dat heb ik dus. En alle gebieden zijn donkergroen van kleur. Waardoor gaat hij nu niet over naar de Patricians? Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?

En nog een 2e vraag: Wat betekent het 'Trade privileges'? Dat staat dus ook bij dat upgrade menu van die huizen.. Er staat dat er 0 van de 50 trade privileges beschikbaar zijn of zo. Is dat soms het probleem? En wat moet ik ervoor doen dat, dat verandert?
Dat sluit meteen aan bij een vraag die ik over de handelsroutes heb.. De werking daarvan begrijp ik ook niet helemaal. Als je dan in het handelsroutes menu bent, kun je van die lijntjes trekken, etc.. Maar ik doe het schijnbaar niet goed, want als ik onderling tussen mijn eilanden goederen wil vervoeren, haalt hij ze wel op bij een eiland, maar geeft hij ze niet door aan het andere.. Ik begrijp ook niet alle termen die er gebruikt worden. Dus mijn vraag was: Hoe maak je een goede handelsroute? In dit geval tussen je eigen eilanden, om zo goederen van het ene naar het andere eiland te transporteren..


Edit: Met heel veel moeite heb ik eindelijk 1 huis voor Patricians gekregen. Alleen ik merk dat er een ander probleem is. Weet nu waar het aan ligt waarom hij niet wou upgraden. Maar het probleem zit 'm in de Hemp plantages, of hoe die dingen ook heten. Ze produceren niet tot nauwelijks die hemp, ook al staat de productie op 100% en is de grond vruchtbaar genoeg. Heb nu inmiddels 5 van die boerderijen in mn stad. Maar het lijkt wel alsof er niets gebeurt daar.
 
Dat 88/88 heeft niets te maken met het aantal huizen dat je moet hebben om naar het volgende niveau te kunnen.

Je kunt niet, zoals bij de andere Anno's, alle huizen upgraden, je zult altijd een aantal huizen van het vorige niveau overhouden. Je krijgt dus steden met alle niveaus erin op den duur.

Dat 88/88 houdt in hoeveel huizen je kunt upgraden naar het volgende niveau en hoeveel je er geupgrade hebt. Om patricians te krijgen moeten de citizen alle benodigdheden hebben die ze eisen. Dit kun je zien wanneer je op 1 van de citizen huizen klikt.

Wanneer 1 van de eisen niet, of niet voldoende, wordt bevredigd zullen ze niet willen upgraden...

Het toekennen van Trade Privileges aan een huis is het upgraden ;)

En dan je laatste vraag over de handelsroutes. Wat je verkeerd doet is het volgende:
- Je laat het schip niet uitladen in de haven waar je dat wilt laten doen. Dit kun je fixen door naar je trade route instelling te gaan en te kijken of je wel de min hebt aangeklikt bij de haven waar je wilt uitladen, in plaats van de plus... Je moet vanuit het schip denken ;)

Succes,
 
Dankje, daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht!
Dat met die handelsroutes deed ik dan idd verkeerd. Ga ik nog eens uitproberen!


Ik heb wel weer een nieuwe vraag: Op sommige eilanden heb je zo'n Coal deposit. Hoe werkt dat? Je hebt namelijk zo'n productiehuis waarbij ze coal maken van bomen.. Moet je dan zo'n werkplaats bij die deposit plaatsen, of werkt het anders?
 
Wanneer je noblemen of patricians hebt kun je een koolmijn bouwen. Durf niet te zeggen wanneer je die precies krijgt, maar je kunt dus op een gegeven moment een koolmijn bouwen.
 
Oke, op die fiets. Dan was ik gewoon wat te 'vlug' met mn conclusies. :p
Moet zeggen dat het best wel lastig is om overzicht te houden als je stad groter wordt. Haha. Is wel een manier om mezelf in te trainen. ;)
 
En toch, wanneer je in alles voorziet heb je er geen omkijken meer naar ;)
 
Ik begin het nu een beetje door te krijgen. Het is echt beter om zelf de huizen te upgraden in plaats van dat het automatisch gaat. Tenminste, dat heb ik nu gemerkt. Dan heb je zelf wat meer de controle.

Trouwens, is die Venice een volwaardige uitbreiding? En is 'ie leuk? (Voor als je 'm hebt).
 
ja venice is een mooie uitbreiding, je kunt nu ook eilanden afpakken door zetels van het eiland te kopen (5 totaal per eiland), hierdoor hoef je dus geen oorlog te voeren. verder zijn er meer quests en campaigns bij gekomen.

heb hem zelf gekocht voor een 10tje bij bol.com, was zeker de moeite waard.
 
Vooral ook omdat Venice de multiplayer toevoegt, die was er nog niet met de gewone game ;)
 
en wat urbancohort zegt, helemaal vergeten van mij..
als je het kan kopen voor een 10tje zou ik huet gewoon doen.

oja er is nog een 3e trader bijgekomen. dus nog betere driehoekshandel :D
 
Idd, al handel ik bijna nooit met die gasten ;) Alleen als ik spullen wil verkopen eigenlijk, en aan het begin van elke game als ik gereedschap nodig heb.
 
Oh that's better. :D
Ik maak wel altijd gebruik van ze, zolang ik nog heel erg in de opbouw van mijn stad zit. Ik heb nog niet d perfecte tactiek gevonden. Hoewel ik nu inmiddels een betere heb dan voorheen.

Maar ik heb Venice nu ook voor een 10tje bij Bol.com gekocht, en ga 'm maar es installeren. :p Je verliest toch niet je huidige savegames door de installatie he?
 
Helaas wel, want Venice voegt enkele vernieuwingen toe waardoor je oude save games niet te spelen zijn met Venice, natuurlijk wel met de gewone Anno...
 
Hi,

Ben net begonnen met Anno 1404, Venice...en het gaat wel aardig. Al gaat dat geld verdienen niet echt gemakkelijk... Maar ik heb een aantal 'problemen'. Hoe kan ik die "Venitian Cogs' krijgen..? Want ik ben al naar het eiland gevaren..maar heb geen idee hoe ik ze krijg. Ook zit ik met de zetels...Hoe kan ik die krijgen...Heb al Patricians wonen, maar heb pigment nodig...en dat groeit weer op een eiland van Leif..Maar hoe neem ik dat eiland over..?

Bedankt voor de uitleg...
 
Bedoel je met die cogs die schepen?
Die heb ik gekregen door rechtsonder op dat menu te klikken, waardoor er zo'n schermpje opent, waarin je met je 'honour' dingen kunt 'kopen'. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Je hebt dan 3 tabbladen. 1 van dat blauwe mannetje. Weet z'n naam ff niet meer. 1 van de oriental, en 1 van venetie... (Als je me nog kan volgen). Daar kun je dan elke keer op die tekentjes klikken om iets speciaals bij te kopen. Waaronder extra goederen in de warenhuizen van de traders, of de mogelijkheid om je scheepslimiet uit te breiden, etc.. Daar krijg je op een gegeven moment ook de mogelijkheid om te zorgen dat je voortaan die speciale boten uit Venetie kan produceren met je shipyard...

Ik kan het even niet beter uitleggen.. Ik heb verder alleen nog maar vrij spel geprobeerd, waardoor ik nog niet met die zetels etc. heb gewerkt. Wat bedoel je met dat 'pigment' eigenlijk?
En wie is 'Leif'? Ben je een campagne of scenario aan het spelen? Ik had wel ergens wat gelezen over de mogelijkheid dat je eilanden kon 'veroveren' of zo. Staat dat niet in de handleiding, of als je op google of gamefaqs.com zoekt? Sorry dat ik je niet beter kan helpen. :$
 
Hoi Octo,

Bedankt voor de tip, die bedoelde ik inderdaad die schepen van Veneti.
Met pigment bedoel ik de kleurstof die ze gebruiken om de kleden/lakens te kleuren.
Ik speel ook in vrij spel modus...nog geen scenario uitgeprobeerd. Eerst maar eens kijken hoe alles werkt.
Leif is dat kleine ventje wat het 'gele' deel is in het spel, een dichter geloof ik.
Er staat wel iets van de zetels in de handleiding, maar niet genoeg om het echt te snappen...

Voor de rest zit ik met het probleem dat ik geen winst maak..:wall:
Daar word ik ff niet goed van...Ik exporteer me rot, gereedschap enz...maar het levert te weinig op blijkbaar..alleen rode cijfers. Tips zijn welkom...:smile:

Had een grote vloot van schepen, grote handelsschepen ook...en 'eindelijk' ook de grote gevechtsschepen...maar alles bleef verlies draaien...*zucht*...

en dat maakt het spel niet echt handig als je steeds in het rood komt...

Had nog een ander probleem. Nadat ik de Add-on had genstalleerd kreeg ik opeens in Anno 1404 een menu met een tekst in het Duits...:eek: Zo'n verhaaltje dat je nu ook belasting kon heffen op je goederen..maar snapte er dus niks van..Iemand een idee hoe ik dat weer in Engels kan zetten:surrender
 
Hey, winst maken is heel gemakkelijk. Bouw voldoende huizen. Je belasting opbrengst moet je kosten dekken, alles wat je vervolgens verkoopt is meegenomen ;)

Op dat laatste weet ik ook het antwoord niet, ik denk dat je de add on dan in het Duits hebt genstalleerd??
 
Ok, dus in short...Ik moet veel huizen bouwen. Moet ik dat op alle eilanden doen die ik heb, of het bij n hoofd eiland houden..?
Is het beste om dat hoofdeiland dan vol te bouwen met alleen huizen...?

De add-on is gewoon in het nederlands...dus hoe dit kan...geen idee..
 
Ik gebruik 1 hoofdeiland, maar een mogelijkheid is om meerdere nederzettingen te stichten op meerdere eilanden, maar deze niet verder uit te bouwen dan burgers (Het tweede niveau)

Op mijn hoofdeiland heb ik nu alleen huizen en een heel klein beetje productie. De meeste productie, ook van cider etc... wordt op andere eilanden gemaakt!!
 
@ Polar35: Oh, je bedoelde met die zetels dus min of meer de 'privileges', oftewel dat wat je nodig hebt om je huizen te kunnen upgraden. Of niet?

Dan is dat pigment dus de indigo, wat ik al wel dacht. Ik heb daar ook snel een tekort aan. Maar ik probeer zoveel mogelijk eilanden uit de Orient te gebruiken. En een aantal daarvan gebruik ik dan voor het produceren van indigo/pigment.

Zoals Urban al zegt, is het idd belangrijk dat je meteen een hele lading huizen bouwt. Het is wel vaak irritant, maar het werkt wel. Het enige nadeel van wanneer je meerdere huizen bouwt, is dat ze ook steeds meer nodig hebben aan producten. Dus je zult steeds meer moeten produceren. Ik heb ook veel verschillende eilanden. Het werkt namelijk vaak niet als je bijv. n bier n brood op 1 eiland verbouwt, omdat ze allebei graan nodig hebben. Bij mij gaat dat vaak botsen, waardoor ik die 2 producten dus op aparte eilanden verbouw. Verder is het ook handig 1 hoofdeiland te hebben voor je huizen. Ik ben dan weer niet zo slim geweest door bepaalde producten ook op het hoofdeiland te verbouwen.. Nou ja, het grootste nadeel daarvan is dat je misschien op den duur wat ruimtegebrek hebt voor je huizen. Maar het hoeft natuurlijk niet. Maar 1 ding is zeker, en dat is dat je veel eilanden nodig hebt om producten te verbouwen en winst te maken. Want je hoofdeiland komt wel vol te staan met een enorme hoop huizen. Want hoe wil je anders een metropool of nog groter bereiken? ;) Dan heb je gewoon een hele lading huizen nodig.

Trouwens, ik doe dat upgraden handmatig, dat is veel efficinter, ook wat kosten betreft aan producten en zo.. Verder heb ik nog niet helemaal de beste tactiek gevonden, maar ik ben op weg. :)
Enne, juist die schepen hebben ook best veel kosten, dus ik zou dan zorgen dat je in verhouding meer dan voldoende huizen hebt. En je zult merken dat op een gegeven moment die geldmeter maar blijft stijgen.. Zo had ik op een gegeven moment 800.000 munten. En het bleef maar stijgen. Zo kan je wel ff vooruit. Moet je alleen met grondstoffen nog een en ander puzzelen.

Hoop dat je hiermee wat kunt! Ervaring leert. Ik zoek een hele hoop uit, en gaandeweg merk ik hoe alles precies werkt, waar het allemaal voor staat en wat de handigste manier is. Maar de vrije modus is wel een ideale manier om het spel te leren kennen. Hoewel bepaalde campagnes daarbij ook enorm goed kunnen helpen. Daarmee heb ik de basisdingen uit het spel geleerd. De rest vooral uitgevonden en soms een keer een vraag hier gesteld. Zoals je hierboven ziet.
Enne, had je wel in de gaten dat je een vrij spel redelijk naar eigen wens kunt vormen? Of had je dat niet gezien aan het begin?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan