• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies app blijft om FTDI drivers vragen en kan FTD2XX.ddl niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie44nl

Gevestigd lid
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
344
Waarderingsscore
7
Hallo allemaal.
Ik heb een probleempje . Voor de auto heb ik een mooi uitleesapparaatje voor motorstoringen van XXLTECH en deze wil ik met de daarvoor geschikte software upgraden. Hiervoor ook een progje geinstalleerd.
Als ik de uitlezer op de USB zet en het progje opstart, vraagt een pop-up elke keer of ik de FTDI drivers heb geinstalleerd.
Deze drivers heb ik geinstalleerd, maar ondanks dat blijft het progje vragen of die drivers zijn geinstalleerd.
Hieronder het driverinstallatiebestandje
1568997902532.png

En hier het hele driverspul:
1568997982247.png

Ondanks dat het installatieprogramma aangeeft, dat alle drivers er op staan, blijft de pop-up melding komen.
Wat heb ik hier verkeerd gedaan?
 
gebruik je toevallig een Windows10 indien zo dien je mogelijk recht klik te doen op dit installatie bestand om deze uit te voeren als de administrator en tevens onder de compatibiliteitmodus xp althans het proberen waard.
 
draai idd op win 10 pro. Kan alleen niet in compatibiliteit XP draaien. Wel 7, 8 of Vista.
Alleen resultaat blijft:
1569002742275.png

En die pop-up komt elke 8-10 seconden weer terug
 
haal deze eens op CDM21228_Setup.zip

ik kon deze via een rechts klik >eigenschappen wel in de compatibiliteitsmodus xp installeren ..
maar aangezien ik zo geen uitlees appje heb kon ik deze niet testen maar heb er wel vertrouwen in ..
aangezien hij aangaf ook de nodige drivers te installeren .


Ashampoo_Snap_vrijdag 20 september 2019_21h04m31s_003_.png
 
kijk eens op de locatie Windows >Systeem32>DriverStore>FileRespository >ftdibus.inf...……………….
*je krijgt in de FileRespository 2 mappen geplaats
-ftdibus.inf_x86_49b3e24305b20ada
-ftdiport.inf_x86_90039b7dbf236588
de ftd2xx.dll bevind zich in de map i836 die zich bevind in de map ftdibus.inf_x86_49b3e24305b20ada

Ashampoo_Snap_zaterdag 21 september 2019_08h41m41s_001_.png
 
klopt precies. zie hieronder. Daarom begrijp ik niet dat de software die pop-up geeft...
De driver zou ook correct geinstalleerd zijn...
1569055635874.png
 
via de support vermeld men tevens dat je je device ( het uitlees appje ) dient aan te sluiten en vervolgens via de Windows update's dient te laten zoeken naar mogelijke bestanden ...
mogelijk en zeker niet uitgesloten kan het probleem zich ook voortdoen in apparaatbeheer betreffende de aangesloten usb kabel ..
*lees het volgende eens na.. https://www.ftdichip.com/Support/Do...Drivers Installation Guide for Windows 10.pdf
 
Ik heb net het apparaat met een ander kabeltje aangesloten en nu blijkt alles toch te werken.
zo simpel kan het soms zijn. Maar ik schaam me dood dat ik het nu pas ontdek......
 
er zijn data kabeltjes en oplaadkabeltjes beiden zien er hetzelfde uit maar je heb het zelf bemerkt nu ..
plak een plakkertje op deze en vermeld dat dit de data kabeltje is ..
 
Heb de ander al weggegooid...maar in elk geval iedereen nog bedankt voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan