• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Apparaat om Netflix, YouTube e.d. op TV te kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Ik zoek een apparaat waarmee ik Netflix e.d. kan kijken op TV zonder gebruik van telefoon (dus geen Google Chromecast), geen Aplle en geen Bluray speler. Mijn TV is net niet smart, daarom.

Ik heb laatste jaar of zo bluray speler gebruikt voor Netflix maar die is zo traag, ik kan het niet meer aan. Vandaag heb ik Google Chromecast gekocht met de hoop om dit op te lossen maar dat appataatje is niks anders dan een receiver voor mijn telefoon. Dat wist ik niet en dat wil ik niet. Het is eigenlijk een soort van mirroring van telefoon op TV en dat kon ik ook op bluray speler doen. Bovendien was dat nog trager dan bluray.
Is er een andere soort apparaat die je met de afstandsbediening van TV kan opereren of dat ie een eigen a.b. heeft? Is Google Home Mini ook een optie hiervoor? Dus geen telefoon, geen aple en geen google chromecast. Moeilijk, maar het moet kunnen.
Alvast bedankt.
 
Een stream apparaat zoals de Chromecast is het enige wat werkt en gaat via de wifi router, als die slecht is dan is de streaming ook slecht.

Schaf een smart TV aan als je die streaming apparaten niet wil gebruiken.
Chromecast is niet wat jij ervan maakt, die ontvangt en geeft het door aan de tv wat je wilt en wat je opzoekt via een mobiel of tablet.
 
Gebruik al jaren een chromecast met grote tevredenheid. Zie dus het probleem niet.
 
Wat jij wil kan je niet anders realiseren door een SmartTV aan te schaffen. Ben het echt volledig met LP eens. Ook denk ik dat je (technische) zaken door elkaar aan het halen bent.
 
Ik heb mijn TV gekocht net voor de Smart periode, hij is dus net-niet smart. Dat was ~10 jaar geleden. Ik denk ook dat enige optie hier is om een nieuwe SmartTV te kopen.

Chromecast is niet wat jij ervan maakt, die ontvangt en geeft het door aan de tv wat je wilt en wat je opzoekt via een mobiel of tablet.

Correct me if I'm wrong maar dat is toch een soort van receiver.. verbinder tussen telefoon en TV.. een tussenapparaat..
 
Dat is het niet, tis een streamer.
 
Gebruik al jaren een chromecast met grote tevredenheid. Zie dus het probleem niet.

Als je mijn vraag goed met begrip zou lezen dan zou je zien dat het niet over tevredenheid met Chr.Cast gaat en daarom zie je het probleem niet, wat begrijpelijk is. Het gaat om mijn onderzoek naar de alternatieven voor de ChromeCast (behalve appel, PS of BluRay). Waarom alternatieven: stel dat ik geen smartphone heb, wat dan? Daarom zeg ik, chromecast als een losse unit is een nutteloos apparaat zonder telefoon (of tablet of wat dan ook). Mee eens?
 
Dat is het niet, tis een streamer.
Haha, ok, dit gaat nu over woordenbegrip.. Ik zie het anders dan jij, dat kan, toch? Telefoon is voor mij een streamer, hij streamt/stuurt signaal naar Chr.cast. Chr.cast is een receiver, hij ontvangt signaal van telefoon en stuur het door naar TV.
Natuurlijk, ik kan het ook volledig mis hebben, terminologie en logica rondom streamen is niet mijn sterkste kant.
 
,... ok, dank je wel.
 
Xiaomi Mi 4k tv box...

(zie: bol.com | Xiaomi Mi TV Box 3 4K 8 GB 2 GB RAM HDR Zwart

Is een android tv box, wat je via hdmi aansluit aan je tv en in 1 klap je tv wel "smart" maakt. Hoef je ook niet 1 in klap een hele nieuwe tv te kopen om "smart tv" te beleven. Werkt erg goed, ik heb hem namelijk zelf ook....

peanut
 
Klopt..., maar ook LAN indien wenselijk, maar dan heb je wel een usb naar lan verloopstekkertje nodig. Ik heb hem zelf via wifi verbonden en dat is (afhankelijk van je router natuurlijk) snel genoeg...
 
Hij heeft al een Chromecast en als hij betere wifi wil, of bij de isp klagen of zelf een router met betere wifi aanschaffen.
 
Dat is niet wat ts direct vraagt, al zou dat in zijn geval ivm de traagheid wel een oplossing zijn. TS zoekt ook een apparaatje met een eigen afstandsbediening en dat is wat de Xiaomi is compleet met het Android TV besturingssysteem. Dit is niet hetzelfde als een chromecast dongle....
 
Haha,
"One year later..."
Nvidia Shield TV gekocht. Werkt super!
 
Fijn dat je nog even een terugkoppeling doet!
Ik heb het topic ook even op opgelost gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan