• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Appart gebruikers-account in windows ivm. programmering cursus Udemy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy Nova

Just 4 today
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
263
Waarderingsscore
3
Hallo NCF bewoners,

Ik heb ooit ergens een half artikel gelezen over het maken van een sandbox of speciaal account als je met programmering bezig gaat.
Dit zou een behoud voor mijn computer zijn.

Als ik er zo over nadenk kan ik me voorstellen dat er bibliotheken en speciale programma's genstalleerd dienen te worden die mogelijk invloed kunnen hebben over de processen die zich in mijn computer afspelen.
Ik ga nu net starten met een online cursus web-development via Udemy.com (complete webdevelopment 2.0 voor 15eurie). :)
Ik moet nog echt beginnen en weet niet of het slim is om dat te doen binnen mijn (default) admin. account/gebruiker.

Mijn vraag is:

Kan dat schadelijk zijn en zo ja. hoe maak ik en configureer ik een apart gebruikers deel binnen "windows 10 home x64 "geschikt voor dit soort bezigheden?


Vg. uit Leeuwarden.
 
Of hebben jullie geen problemen hiermee?
 
Je kunt de boel ook in virtualbox installeren, dan maakt het helemaal niet meer uit wat je daarbinnen doet.

Met een apart account wordt alles toch nog gewoon in je huidige windows genstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hy Weballey,

Had ik al aan gedacht maar ik zit hier nog met een Athlon II x3 455 te werken. Niet echt 'swerelds sterkste CPU.
Ik ben bang dat als ik een virt-box met extra windows , bovenop mijn windows10 x64 laat draaien dat mijn cpu dat op den duur niet gaat trekken.

Of denk je dat dat wel een beetje mee zal vallen?

Ik zou tenslotte een windows7 home x32 installatie kunnen proberen !
 
Als je voldoende schijfruimte hebt, kun je ook een dualboot overwegen.
Virtualbox lijkt me een kwestie van uitproberen.
 
Maak een image van je pc. Werk vervolgens gewoon op je pc mocht het dan fout gaan dan zet je de image van voor je cursus terug en ben je klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan