• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Apps slaan niet automatisch op SD kaart op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbsurfer

Gevestigd lid
Lid geworden
17 jan 2013
Berichten
414
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een android telefoon met versie 7.0. Aangezien het geheugen snel vol raakt gebruikt ik sinds kort een SD kaart (16GB).

In de instellingen heb ik bij 'instellingen voor opslag' als standaard locatie de 'SD kaart' geselecteerd. Echter, als ik een nieuwe app download wordt deze nog steeds opgeslagen in het normale geheugen van mijn telefoon IPV de SD kaart. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit op de SD kaart gedaan wordt?

Bonus: hoe kan ik reeds geïnstalleerde apps naar mijn SD kaart verplaatsen?
 
Hier onder gaat het over een Samsung telefoon, ik weet niet welk merk en type jij gebruikt?

Sinds dit jaar gebruikt Samsung op haar Galaxy telefoons een vernieuwde interface. Deze maakt het heel erg eenvoudig om geïnstalleerde apps naar de microSD kaart van het toestel te verplaatsen. Ga naar je Apps-scherm, en leg je vinger even iets langer op de applicatie die je wilt verplaatsen. Laat het icoontje direct weer los, zodra een klein menuutje in beeld verschijnt.

Onderin dit menuutje vind je de optie App-info. Kies deze, en je komt direct in het informatiescherm terecht. Kies daar vervolgens de optie Opslag. Onder het kopje Apparaatgeheugen vind je de knop Wijzigen – áls, en alleen als de app inderdaad verplaatst kan worden. Bij op het toestel voorgeïnstalleerde apps kan dit bijvoorbeeld niet.

Kies in het venster Opslaglocatie wijzigen de optie SD-kaart, en bevestig op het volgende scherm door op Verplaatsen te tikken. Wacht een paar seconden, en de app staat nu op de SD-kaart. Er is dus ook meer ruimte vrij op de interne opslag van jouw Galaxy telefoon.

Overigens is dezelfde mogelijkheid ook te vinden via het Instellingen menu. Ga daar naar de optie Apps, en zoek in de lijst de app die je wilt verplaatsen. Je belandt nu in het App-info scherm van de betreffende app. Alles werkt verder zoals hierboven al beschreven.
 
Bedankt voor de reactie.

Ik heb een Huawei (P8 Lite 2017), maar het werkt bijna op dezelfde manier. Echter, als ik naar Instellingen-->Apps->App-->App-Info-->Geheugen ga, wordt er helemaal geen optie weergegeven om de opslaglocatie te wijzigen. Ik kan alleen 'Gegevens wissen' en 'Cache wissen'.
 
Voor een Huawei zou het op de volgende manier moeten werken.
Zorg allereerst dat de standaardopslag op SD kaart staat ingesteld (instellingen->geheugen->opslag->standaardopslag->kies SD kaart). Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app). Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.

Is jou sd kaart wel eerst geformatteerd?

Open op je smartphone of tablet de Instellingen en navigeer naar “Opslag” als je deze functie wilt inschakelen. Vervolgens kies je de sd-kaart en kies je rechtsboven voor “Opslag instellingen”. Vervolgens kies je “Formatteer als intern geheugen” en bevestig je je keuze. Vervolgens moet je de instructies volgen om je apps en andere media te verplaatsen en ben je klaar.
 
Ik had de SD kaart inderdaad al als standaardopslag ingesteld en van tevoren geformatteerd (met de telefoon).
Ik heb die optie er geeneens bij staan (ook niet in het grijs)?
Zie foto.
IMG_20180402_100724.png
 
Heb jij trouwens al getest of een nieuwe app wel naar de sd kaart wordt gezet?
 
Normaal gezien is er de optie om apps op te slagen op SD card bij de instellingen. Echter zijn er soms ook apps die niet op een SD kaart kunnen opgeslagen worden. Maar ik weet niet hoe je dat exact kan zien.
 
Normaal gezien is er de optie om apps op te slagen op SD card bij de instellingen. Echter zijn er soms ook apps die niet op een SD kaart kunnen opgeslagen worden. Maar ik weet niet hoe je dat exact kan zien.

Wanneer dit is gedaan verschijnt er bij elke app de mogelijkheid om deze te verplaatsen naar de SD kaart (instellingen->apps beheren->kies app). Als deze functie bij een app in het grijs aangegeven wordt, houdt dat in dat deze app niet verplaatst kan worden omdat deze door de ontwikkelaar hiertegen beschermd wordt.
 
Klopt inderdaad, weet jij ook misschien waarom deze beschermd worden ?
 
Dat is een keus van de maker, waarom dat precies is zou ik niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan