• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ashampoo Photo Commander 16 vandaag gratis

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
De Chip Adventskalender heeft vandaag (maandag 10 december 2018) mooie software: de volledige versie van Ashampoo Photo Commander 16

Ashampoo Photo Commander 16 - Vollversion

Het is een forse download; al tijdens de installatie dien je via de knop activeren bij Ashampoo (Nederland) jouw inloggegevens te vermelden of jezelf nieuw aan te melden, om de licentie voor de vrijschakeling te krijgen.

Ten overvloede: de software installeert zich in de taal van jouw Windows; dus wees niet bang dat je een Duitse versie krijgt.
 
Het allerbeste foto-bewerkingsprogramma dat er bestaat!

Ik heb althans nooit een beter foto-bewerkingsprogramma gezien.
 
Ik vind het leuk om af en toe bezig te zijn met fotobewerking. Daarom dacht ik Ashampoo Photo Commander even te installeren. Maar hé, wat gebeurde daar? Je downloadt dan niet direct het volledige programma, maar enkel een kleine installer van Chip, die slechts 1,5 MB groot is. Na een dubbelklik op die Chip installer zal dan pas het volledige programma gedownload worden.

5c0e779061248-chip_installer.png


Ik klikte met rechts op die installer en koos voor Als administrator uitvoeren. Dus niet hè, want onmiddellijk greep mijn virusscanner in: Panda Free. Die gooide een onderdeel in quarantaine en daarna gebeurde er niets meer. Welk onderdeel van die installer vond Panda verdacht? Dat kon ik zien toen ik de rapporten van Panda bekeek. Het ging om deze PUP:

5c0e7993909a4-pup_panda.png


Ik heb Panda even uitgeschakeld en de Chip installer opnieuw gedownload. Daarna heb ik dat bestand laten scannen door VirusTotal. Klik op de volgende link voor het testresultaat: VirusTotal

Maar liefst 30 van de 69 virusscanners vinden dit bestand verdacht.
Ik ben nu toch wat huiverig geworden om dit programma te gaan installeren. Daarvoor zou ik in ieder geval mijn virusscanner moeten uitschakelen.

Abe, jij hebt het programma al geïnstalleerd. Dan weet jij dus ook of er geprobeerd wordt om tijdens de installatie ook andere programma's te installeren. Welke programma's zijn dat? Vertel eens!
 
Oké, ik heb de oplossing al gevonden. Die Chip Installer bevat rotzooi. Dat schijnt algemeen bekend te zijn: -CHIP-Installer-wegen

Als je op de downloadpagina bent, dan zie je dit:

5c0e7cf4ca73d-Manuelle_Installation.png


Het is natuurlijk heel verleidelijk om te klikken op die grote blauwe knop. En dat is ook de bedoeling van Chip, want die knop valt goed op.
In plaats daarvan moet je echter klikken op de onopvallende link 'Manuelle Installation'. Dan haal je direct de volledige versie binnen (376 MB) en die bevat geen rotzooi.
 
Tja, een commercieel bedrijf wat iets weggeeft........
 
Aanvulllend op het downloaden via Chip:

5c0e7e23bcc90-Chip_dowload_handleiding.png


Klik in plaats van op de blauwe knop op Manuelle Installation >
 
Dat schreef ik ook al in post #5, Abe. Met afbeelding erbij.

Achteraf herinner ik me dat je dit al eens eerder hebt geschreven in een ander topic. Toch denk ik dat het verstandig is om dat iedere keer weer te vermelden, wanneer je een programma van Chip aanraadt, omdat er altijd leden zullen zijn die nog nooit iets via Chip gedownload hebben.

Maar goed, het is wel duidelijk nu. ;)
 
Ik heb, omdat ik van ochtend schijnbaar nog niet helemaal wakker was, een en ander vergeten er bij te schrijven!
 
Kan ik de download opslaan en op meerder machines/andere tijden installeren of moet ik NU alles voorzien?
 
@AnjoZ je kan de installer bijhouden je dient je tevens te registreren om de code te ontvangen …éénmaal geregistreerd kun je ter alle tijden een installatie doen als je deze code maar bij houd ...
*je kan de verkregen code ook ophalen want deze staat geregistreerd onder jouw ashampoo account..teminste als je deze heb aangemaakt .
 
Voor zover ik weet is de licentie voor 1 computer - dus voor alle computers via teruggaan op de registreerpagina telkens een ander e-mailadres ingeven om zo aan meerdere licenties te komen!

In ieder geval komt op elk vermelde e-mailadres ook de Ashampoo mail binnen met de licentiegegevens!
 
Kan gebeuren, Abe.

Intussen is het programma op mijn pc geïnstalleerd en geactiveerd. Dat laatste liep niet helemaal soepel, maar de fout lag bij mij. Ik bleek 2 accounts bij Ashampoo te hebben en werd door mijn wachtwoordmanager automatisch ingelogd met het oudste account, waarvan het e-mailadres niet meer geldig is. Nogal logisch dat ik daardoor ook geen e-mail met de licentiecode kreeg. Maar het is allemaal goed gekomen. De gegevens van het oude Ashampoo account heb ik verwijderd uit mijn wachtwoordmanager. Toen was het zo voor elkaar.

Ik heb het programma even bekeken. Ziet er niet onaardig uit. Binnenkort ga ik er wel een tijdje mee spelen, al vermoed ik dat Photoshop Elements 11 toch mijn favoriete fotobewerker zal blijven, wanneer ik iets ingewikkelder dingen met een foto wil gaan doen.

@anjo, ik heb de licentievoorwaarden gelezen. Daarin staat dat de licentie slechts geldig is voor 1 computer. Wil je het programma later op een andere computer installeren, dan moet je het eerst verwijderen van de eerste computer.

Uit de licentievoorwaarden:

(a) This non-exclusive License allows one registered user to install and use the Software on one (1) computer or local workstation only, subject to the terms and conditions of this License Agreement. Multiple users may use the Software non-simultaneously if it is not installed on more than one
computer. The Software may be transferred to another computer if it is then deleted from the original computer and is never used on more than one computer simultaneously.
Na installatie vind je de licentievoorwaarden terug in de map C:\Program Files (x86)\Ashampoo\Ashampoo Photo Commander 16. Daarin staan de voorwaarden in het Engels en in het Duits: license-EN.txt en license-DE.txt.

Of je het installatiebestand kunt bewaren en pas over een week of over een jaar installeren? Ik weet niet of de licentiecode dan ook nog geaccepteerd wordt. Ik vermoed van wel, maar weet dat niet zeker. Misschien kan Abe daar meer over vertellen.

Toevoeging: Emi heeft helemaal gelijk. Je kunt de software ook later installeren, wanneer de licentiesleutel is opgenomen in jouw account bij Ashampoo.
 
Jazeker kan je het programma opnieuw installeren en met dezelfde licentie activeren - bijv. na een crash en het opnieuw installeren van Windows.
 
Oke.
Heb m intussen op een laptop gedownload, zal straks eens kijken op welke machine ik t plaats.

Ik gebruik momenteel teveel verschillende OSsen en bewerk zelden plaatjes.
 
Toen de laptop van mijn vriendin het nog deed, heb ik ooit, zonder belemmeringen, Ashampoo Photo Commander bij haar geïnstalleerd met mijn eigen licentiecode.
 
Laatst bewerkt:
@Leono Als iets kan betekent dat nog niet dat het ook is toegestaan. Wat jij deed was in strijd met de licentievoorwaarden. Maar ik ga je niet aangeven bij de Ashampoo politie, hoor. :laughing:
 
Als excuus voer ik aan dat ik nooit licentievoorwaarden lees.

Maar als ik je goed begrijp, porrelaar, was ik erg fout bezig.

Het was ook maar tijdelijk, want in een later stadium kreeg mijn vriendin, net als ik, een gratis weggeefversie.

Door het oog van de naald gekropen!
 
Toen de laptop van mijn vriendin het nog deed, heb ik ooit, zonder belemmeringen, Ashampoo Photo Commander bij haar geïnstalleerd met mijn eigen licentiecode.

“Toen de laptop van mijn vriendin het nog deed...”
Kijk, daar heb je het al: nu is haar laptop kapot. Dat krijg je ervan. :laughing:
 
Heb 'm toch ook maar eens gedownload (had trouwens al een account van een vorige weggeef-versie). Straks eens kijken of het een interessant programma is naast mijn Photoshop. Soms wel handig om eens snel enkele beelden aan te passen, Adobe is niet altijd even simpel (vooral voor de eenvoudige bewerkingen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan