• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Asus desktop pc werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbell1

Discover the ultimate in relaxed romance with the
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
406
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb een game pc gekocht met een asus p6t se moederbord, maar hij werkt niet correct en blijft hangen bij het opstarten.
Ik krijg de volgende melding tijdens het opstarten: "PCIE-to-SATAII/IDE RAID Controller BIOS" --> "Detecting driver: Done; No drives found"

Tijdens het opstarten na het verschijnen van het Windows logo blijft het scherm hangen en start niet meer verder op.
Ik heb het al met een SSD geprobeerd en ook met een gewone harde schijf, telkens Windows op geïnstalleerd, maar nadat die 1 keer is opgestart blijft die gewoon weer hangen bij het herstarten.

De HDMI aansluiting doet het ook niet, ik krijg enkel beeld via de witte DVI kabel.
Ik keek bij Speccy naar de grafische kaart, maar daar kwam enkel informatie over de Dell monitor op, verder niets.
Het lijkt er op dat er geen drivers zijn geïnstalleerd van de NVidia grafische kaart dat in de computer zit, misschien daarom dat enkel de DVI aansluiting werkt?

Bij het opstarten komt er ook op: "3rd Master Hard Disk: S.M.A.R.T. Command Failed"

Kan iemand me verder helpen?

Specs kan ik niet compleet vermelden aangezien ik niet weet welke videokaart er exact in zit.
*12GB RAM geheugen
*2TB Harde schijf (Opslag)
*120GB SSD (Windows)
*Intel core i7 Q950 3.07 GHz processor
 
Als jij of iemand anders in het bios instellingen heeft veranderd, dan zou mijn advies zijn om de bios instellingen te resetten naar standaard / custom.

Die melding over RAID komt alleen maar als er iemand ooit in het bios iets heeft ingesteld dat naar Raid verwijst en omdat 90% van de nieuwe computers geleverd wordt zonder RAID, kan het bijna niet anders dan dat er iemand in het bios heeft gerommeld?
 
Als jij of iemand anders in het bios instellingen heeft veranderd, dan zou mijn advies zijn om de bios instellingen te resetten naar standaard / custom.

Die melding over RAID komt alleen maar als er iemand ooit in het bios iets heeft ingesteld dat naar Raid verwijst en omdat 90% van de nieuwe computers geleverd wordt zonder RAID, kan het bijna niet anders dan dat er iemand in het bios heeft gerommeld?

Ik zou het niet weten, ik heb hem al gereset naar de standaardinstellingen, maar maakt geen verschil uit.
 
Terug naar de winkel !!! (en niet te lang wachten)
 
Blijkbaar lag het probleem bij de SSD, ik heb de SSD verwijderd en Windows op de harde schijf geïnstalleerd en nu herkend die de videokaart wel en ik krijg ook geen foutmeldingen meer. Probleem opgelost lijkt me :D
 
Da's mooi.
 
Mooi dat het is opgelost, ik heb daarom dit topic op opgelost gezet.
 
Probeer nu de HDD te clonen naar de SSD en dan zou alles ook moeten werken.
 
Je mist een bult snelheid als je je OS niet vanaf een ssd kunt draaien.

Heb je de mogelijkheid om eerst met Crystal disk de ssd te controleren en/of die in een ander systeem te testen.

Daarna suggestie van Artstudio opvolgen
 
@ artstudio, tenzij de SSD op dat mobo aparte driver nodig heeft.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan