• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus Vivobook R541U fan problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

LSVVN

Nieuw lid
Lid geworden
19 okt 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
0
Hallo alle,

Ik heb eergisteren een nieuwe Asus Vivobook R541U-DM1209T aangeschaft.
Ik ben super tevreden qua performances e.d. met de laptop, nu stoor ik mij helaas aan één ding en dat is dat de fan van de laptop continue aan het draaien is.
Het vreemde is dat dit zelfs gebeurt wanneer ik geen taken draai, zo af en toe wilt die dan ook wel eens voor 10 seconde normaal draaien waarbij ik geen last heb van geluid.

Het eerste wat ik heb gedaan is kijken naar de cpu temperaturen en die zagen er "normaal"(43-45 graden idle) uit.
Als ik meerdere taken tegelijkertijd uitvoer kan ik begrijpen dat de fan op volle toeren hoort te draaien, maar wanneer ik een simpel e-mail verstuur lijkt mij dit niet nodig toch?
Overigens valt mij wel op dat mijn geheugen vaak boven de 50% is wanneer ik Chrome aan heb staan met 3 tabbladen(NCF,Youtube,Google), zou het eventueel daarmee te maken kunnen hebben? Want de processor blijft erg laag rond de 5-10%


Iemand hier kennis mee en weet wat ik kan doen?, bij voorbaat bedankt alle!

Laptop: Asus Vivobook R451U-DM1209T
 
plaats eens onder de aanwezige rubbertjes aan de onderkant een verhoogje zodat deze een betere airflow heeft vanonderen wellicht dat dit een verschil maakt en anders ga je terug naar de winkel .
 
Ik heb ook een Asus, alleen hoor je bij mij geen ventilator draaien en zeker niet de hele tijd.
Kan het niet zijn dat jou ventilator ergens iets raakt en dit het geluid versterkt?
 
Waar heb jij dat notebook gekocht.
En toen jij deze machine voor het eerst aanzette, moest je toen eerst Windows installeren of, startte Windows meteen op?
 
plaats eens onder de aanwezige rubbertjes aan de onderkant een verhoogje zodat deze een betere airflow heeft vanonderen wellicht dat dit een verschil maakt en anders ga je terug naar de winkel .

Helaas heb ik nu geen rubbertjes die ik eronder zou kunnen plaatsten, maar wanneer ik de laptop wat hoger zet (voor de airflow) blijft het probleem bestaan.
Ik heb ook een Asus, alleen hoor je bij mij geen ventilator draaien en zeker niet de hele tijd.
Kan het niet zijn dat jou ventilator ergens iets raakt en dit het geluid versterkt?
Eerlijk gezegd durf ik dit niet met volle 100% zekerheid te zeggen, ik denk zelf persoonlijk niet dat die ergens tegen aan komt. Want het klinkt niet absurd hard, maar het is gewoon hoorbaar.

Waar heb jij dat notebook gekocht.
En toen jij deze machine voor het eerst aanzette, moest je toen eerst Windows installeren of, startte Windows meteen op?
Via Mediamarkt, het meeste moest geïnstalleerd worden maar windows was redelijk snel qua opstart.


edit: Net even weer coretemp gedraait vanwege de fan, bij het kijken van een film is de processor 38 graden. Dan is het toch een beetje vreemd lijkt het me?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het bij jou model normaal dat je hem hoort. Maar het zou ook kunnen dat hij niet goed werkt of iets raakt. Maar je kunt dit eens bij Asus navragen. Mocht dit niet zo horen inleveren voor garantie.
 
Misschien is het bij jou model normaal dat je hem hoort. Maar het zou ook kunnen dat hij niet goed werkt of iets raakt. Maar je kunt dit eens bij Asus navragen. Mocht dit niet zo horen inleveren voor garantie.

Heb het idee dat het inderdaad bij het model hoort, want wanneer ik wat recensies doorlees zie ik dat het bij andere ook word vermeld. Mag denk ik slotje op. Dankjewel!
 
Goed dat je recensies hebt na gelezen,
dan weet je tenminste dat het zo hoort :)
Ik zal het topic dan sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan