• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ata Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Stef

Gast
Hallo,
Ik heb een oude computer staan waar ik een ATA controller ingezet heb om een nieuwe 40GB harde schijf te installeren.
Op het moment dat ik de schijf op de controller aansluit en het systeem opstart word de controller wel herkend, maar kan ik niet booten vanaf de win98 boot floppy (die overigens wel herkend word).
Weet iemand misschien wat ik moet doen om dit wel voor elkaar te krijgen? Ik heb trouwens ook een AMI bios versie 1.14, misschien hebben jullie daar iets aan.
 
Ben ik weer...
Omdat ik door de vele reacties op mijn bericht nog niet echt verder ben gekomen :D zal ik het anders vragen.
Kan het zijn dat mijn Bios uit 1996 te oud is om te booten vanaf die PCI ATA controller?
En moet ik wat in het Bios van mijn moederboard veranderen? zo ja wat?
 
Alle machines tot en met de 486 kunnen niet zonder meer overweg met grote harde schijven. Je moet bij de leverancier van de harde schijf HD software downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan