• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Automatisch herstel voorbereiden (Windows10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kipanya

Nieuw lid
Lid geworden
27 feb 2018
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Wat kan ik doen? Mijn Laptop blijft maar steeds Automatisch herstel voorbereiden draaien en vroeger ging hij nog verder nu krijg ik na lange tijd enkel zwart scherm en een muispijl dat 3 keer groter is dan normaal. Wat nu?
 
Wat is de reden voor dit herstel?
Of is dit ineens op komen zetten?

Wat je kan proberen is 10 sec de aan/uit knop ingedrukt te houden, dan valt de laptop in een keer uit. Vervolgens weer aanzetten, controleren dat hij dan weer opstart. Soms word aangegeven of je opstartherstel wilt starten omdat hij laatste keer niet goed is afgesloten. Kies voor dit herstel en controleer of daarna de pc weer opstart.
 
jij dient ofwel op te starten vanaf een opstart media (dvd of stick) en na het ingeven van de taal/land instelling klik je NIET op installeren maar wel op herstellen ( deze optie staat waarschijnlijk links onderaan ) vervolgens zal dan het scherm te zien zijn met meerdere mogelijkheden zoals opstartherstel ...en deze kies je dan ook ....geeft deze aan dat het niet mogelijk is om een opstartherstel te doen kies je om een herstelpunt terug te plaatsen (dit kan dus alleen uitgevoerd worden indien er ook daadwerkelijk een herstelpunt aanwezig is ) lukt deze optie ook niet dan zou je een image kunnen terug plaatsen (ook weer onder voorwaarde dat er eerder een systeem image aangemaakt werd ) lukt ook deze optie niet dan blijft er maar 1 optie over en dat is een verse installatie .
 
Had dit vorige week voor en nu weer geeft hij dit erna: "Schrijffouten worden hersteld. Dit kan langer dan een uur duren." Afgelopen week end heeft hij zo uren gedraaid zonder enig resultaat.
 
Wat is de reden voor dit herstel?
Of is dit ineens op komen zetten?

Wat je kan proberen is 10 sec de aan/uit knop ingedrukt te houden, dan valt de laptop in een keer uit. Vervolgens weer aanzetten, controleren dat hij dan weer opstart. Soms word aangegeven of je opstartherstel wilt starten omdat hij laatste keer niet goed is afgesloten. Kies voor dit herstel en controleer of daarna de pc weer opstart.
Is zo ineens opgekomen toen ik dezelfde dag hem 's avonds wou opstarten.
 
Dan zal ik zoals Emi aangeeft een herstel usb maken of een schone installatie doen.
Dan ben je gelijk van die schrijffouten af.
 
jij dient ofwel op te starten vanaf een opstart media (dvd of stick) en na het ingeven van de taal/land instelling klik je NIET op installeren maar wel op herstellen ( deze optie staat waarschijnlijk links onderaan ) vervolgens zal dan het scherm te zien zijn met meerdere mogelijkheden zoals opstartherstel ...en deze kies je dan ook ....geeft deze aan dat het niet mogelijk is om een opstartherstel te doen kies je om een herstelpunt terug te plaatsen (dit kan dus alleen uitgevoerd worden indien er ook daadwerkelijk een herstelpunt aanwezig is ) lukt deze optie ook niet dan zou je een image kunnen terug plaatsen (ook weer onder voorwaarde dat er eerder een systeem image aangemaakt werd ) lukt ook deze optie niet dan blijft er maar 1 optie over en dat is een verse installatie .
Ja een windows10 hebben? Ik heb deze laptop gekocht met windows 10 erop en zonder een Windows10 pakket erbij. (deze laptop heeft geen dvd meer)
 
je bedoeld wellicht schijffouten en geen schrijffouten ..
je hoeft niet speciaal een herstel usb aan te maken je mag rechtstreeks via het media creation tool je een usb stick aanmaken ...
 
Laatst bewerkt:
het werkt niet !!
wat moet ik hiervan maken ...welke fout geeft deze aan .
maak je via het media creation tool je een usb aan dient deze usb groter te zijn dan 4gb ( word tevens ook vermeld ) dus waar loop jij tegen aan ..!
 
(8GB USB stick)
Op moment gaat hij verder na eerder vernoemde steeds te herhalen tot dit enIMG_20180306_201515.jpg

Dan koos ik Geavanceerde opties klikte ik nog op Problemen oplossen (niet PC uitzetten),
Ik koos vervolgens Geavanceerde opties ( niet Deze PC opnieuw instellen) die wel vele opties geeft??

Keuzes zijn
Systeemherstel; Ik heb zelf geen herstelpunten aangemaakt.
Opdrachtprompt; Hoe?
Herstellen met installatiekopie; Heb ik niet is aangekocht met windows 10 geïnstalleerd.
Instellingen voor UEFI-firmware; Ken ik niet.
Opstartherstel; ??
Opstartinstellingen; ??
Teruggaan naar de vorige versies; Lijkt me niet mogelijk.

Wetende dat laptop vele uren en dagen en dat na paar keer herhaalt te hebben, mijn laptop tot eerder getoond scherm kwam.
Wat is dan de beste keuze??
 
Laatst bewerkt:
wel indien jij over een herstelpunt beschikt dan zal je 3 @ 4 maal het automatisch herstellen moeten selecteren ook al geeft deze telkens aan dat het niet mogelijk is ...het is namelijk zo dat deze na een tijdje een herstelpunt zal terug zetten ....dit is dus enkel indien er daadwerkelijk een herstelpunt aanwezig is en dat systeem herstel dan ook eerder aanstond toen je systeem nog geen problemen had ..zoals eerder al vermeld is de laatste optie een verse instal .
 
bij de geavanceerde opties kun je bijvoorbeeld opstart herstel selecteren of indien er eerder een systeemkopie werd aangemaakt dan kun je deze externe schijf aansluiten en kies je om dus een systeemkopie terug te plaatsen ..
 
Systeemherstel; Ik heb zelf geen herstelpunten aangemaakt.
Opdrachtprompt; Hoe?
Herstellen met installatiekopie; Heb ik niet is aangekocht met windows 10 geïnstalleerd.
Instellingen voor UEFI-firmware; Ken ik niet.
Opstartherstel; Probleem oplossen die ervoor zorgen dat Windows niet kan opgeladen worden??
Opstartinstellingen; Opstartgedrag van Windows wijzigen??
Teruggaan naar de vorige versies; Lijkt me niet mogelijk.
 
Zal ik Opstartherstel proberen daar geen herstelpunten heb aangemaakt en de laptop toch soms uren dag en nacht hebben gedraaid en na meerdere pogingen pas tot eerder getoond scherm. En heb ook geen systeemkopie van die laptop.
 
Laatst bewerkt:
Geeft aan dat "PC kan niet worden hersteld met Opstartherstel" (Gaf hij na 1 minuut al weer)

Wat nu???
 
wat nu vraag je en dit terwijl ik al vermelde in bericht 3 en 13 dat de laatste optie een verse installatie is ...
 
Edit: okey zal zien wat ik kan doen
 
Laatst bewerkt:
je zegt nu dat je een merk pc heb wel dan is er toch ook een recovery partitie aanwezig waarmee je deze opnieuw kunt instellen .. jij dient dus een herstart te doen en je drukt op de F9 toets voor dat het Asus logo verschijnt ..hou deze F9 toets in tot je de vermelding "please wait" vermeld zie staan dan laat je deze toets los ...in het daarop volgende scherm kies je dan throubleshoot (problemen oplossen ) ... en je kiest daarna "reset your pc" ... klik op "next" kies in het daarop volgende scherm "fully clean the drive" om dus een verse installatie te verkrijgen ....

**indien het niet mogelijk is deze "reset your pc " te starten dan dien je met de stick op te starten ..
je heb eerder toch een usb stick aangemaakt ...zag jij dan de optie niet na het ingeven van de land/taal instellingen om op installeren te klikken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan