• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Avast free wordt steeds hinderlijker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
37
De discussie welke antivirus software 'de beste' is boeit me eerlijk gezegd niet zo: al jaren gebruik ik Avast Free, te samen met andere 'schillen' van beveiliging en dat is altijd goed gegaan. Maar het lijkt wel alsof Avast steeds opdringeriger wordt met popups, volgens mij kun je ze ook niet uitschakelen, dat heb ik al gedaan maar die dingen blijven gewoon ongevraagd komen als je aan 't browsen bent of je doet b.v. je bankzaken. Zo langzamerhand begint me dat te irriteren. Mijn vraag is of dat iets is wat je bij iedere andere gratis virusscanner aantreft, of zijn er scanners waarbij je er geen last van hebt en die toch goed zijn?
 
Ik heb laatst bij een collega verschillende geprobeerd en ervaar het zelfde.
Ze willen steeds dat je de betaalde versie neemt.
In het verleden kon je Avira gratis gebruiken door je alleen te registeren, je zou eens kunnen kijken of dit nog steeds zo is.
 
Avast is verleden jaar overgenomen door AVG.
En AVG Free kan voor jou dan ook een optie zijn.
Draait ook nog eens lichter in Windows.
 
Raar hoor. Laatst was ik bij een vriendin, die heeft Avast gekocht maar volgens haar heeft ze die popups ook. Nou ja, als het niet anders kan valt er mee te leven maar ik vind het, heel ouderwets, eigenlijk wel ongemanierd :)
 
Probeer bitdefender free eens. Nog nooit een popup gezien over betaalde versies.
 
In betaalde versies kun je het volgens mij wel uitzetten.
Zij zou eens in de instellingen kunnen kijken of daar iets over meldingen uit te zetten is.
 
Het beste kan je gewoon een Betaalde antivirus nemen.:biggrin:

Kaspersky is een prima voorbeeld van een goede betaalde antivirus.:D
 
Ha ha....die discussie is al genoeg gevoerd, here, there and everywhere :biggrin:
 
Ik gebruik sinds kort een 3 maanden geldige en volledig werkende trial van Panda Internet Security, maar ik blijf ook regelmatig een pop-up van Panda ontvangen. Panda telt de dagen af en ik zie iedere dag een pop-up met een teller die eentje terugloopt (v.w.b het aantal resterende geldige dagen) :mellow:
 
Hans heb je al in de instellingen gekeken of je dit kunt uitzetten?
 
Nee, niet kunnen vinden aarie (helaas)
 
Ik zal vanavond anders een even zoeken of dit mogelijk is.
 
Bij die trial kan je het niet uitzetten. Volgens mij kan het na kopen van een jaarlicentie wel.
 
Ik gebruik sinds kort een 3 maanden geldige en volledig werkende trial van Panda Internet Security, maar ik blijf ook regelmatig een pop-up van Panda ontvangen. Panda telt de dagen af en ik zie iedere dag een pop-up met een teller die eentje terugloopt (v.w.b het aantal resterende geldige dagen) :mellow:
Gaat het om de pop-up van nieuws en reclame?

Na de installatie zal Panda Free Antivirus pop-up vensters met nieuws en reclame vertonen. Dit kan je gelukkig eenvoudig uitschakelen. Klik hiervoor rechtsboven in het scherm op de drie streepjes en kies voor instellingen. In het menu Algemeen kan je het Panda-nieuws op off zetten zodat je niet om de haverklap pop-ups in beeld krijgt.
Bron.
 
Nee abbs, ik krijg in die 3 maanden trial te pas en te onpas een pop-up met de mededeling hoeveel dagen mijn trial nog te gaan heeft. Knap vervelend, zo proberen ze je te dwingen hun product te kopen. Kwestie van wie de langste adem heeft gedurende 3 maanden ...
 
Als hij bevalt dan zou je hem ook kunnen kopen, dan ben je wel van die meldingen vanaf.
 
Nee abbs, ik krijg in die 3 maanden trial te pas en te onpas een pop-up met de mededeling hoeveel dagen mijn trial nog te gaan heeft. Knap vervelend, zo proberen ze je te dwingen hun product te kopen. Kwestie van wie de langste adem heeft gedurende 3 maanden ...

Ja dat blijft een nadeel met gratis scanners en dat lijkt wel steeds erger te worden. (daarom heb ik een betaalde)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan