• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Avast pop-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP53

Junior lid
Lid geworden
31 jul 2015
Berichten
89
Waarderingsscore
0
Hallo,
Na opstarten van mijn laptop verschijnt automatisch Google Chrome als webbrowser, wat niet de bedoeling is en Avast komt met een pop-up melding dat Chrome niet de default browser is.
Iemand info hoe dit uit te zetten?
Groet,
Jan
 
Gebruik jij ook Windows 10?

Zoja - Windows Defender is prima en Avast verwijderen zal tevens het tempo van jouw Windows verbeteren.
 
Ongetwijfeld weet je dat het heel snel 14 januari 2020 wordt en dan is het afgelopen met Windows 7.
 
Klopt, ik ben er nog steeds niet uit al of niet overgaan naar 10. Heb ook nog wat oude software programma's, waarvan ik me afvraag of die onder 10 ook functioneren.
Trouwens de gratis versie is er volgens mij ook niet meer?
 
Je kan nog steeds upgraden hoor.
Of zelfs een schone installatie doen met de legitieme Windows 7- of Windows 8.1 licentiesleutel.
 
OK, voor het geval ik toch overstag ga... ;)
Waar te downloaden?
 
met de nodige uitleg
 
Bedankt voor de info/link.
 
We kunnen ook even kijken of we je de benodigde informatie kunnen verschaffen over de vraag of de programma's gaan werken in Windows 10. De meeste programma's zullen werken, maar als je ons een lijst geeft kunnen we het voor de zekerheid controleren.
 
Maak ik nog even, bedankt voor het aanbod!
PS. mbt een eventuele upgrade: ik heb nu een Engelstalige W7.
Wil 10 dan ook in het Engels en de vraag derhalve of dit te kiezen is tijdens het installeren?
 
Bij een upgrade blijft de taal gelijk aan wat je nu hebt ingesteld.
 
Nog even een lijstje met oude software: niet allemaal even regelmatig/altijd in gebruik, maar toch... ;)
Zonodig misschien wel te gebruiken met een Virtual Machine.

Adobe Acrobat X Pro
AVS Audio Utilities 1.5.3
AVS Video Converter 7
Cyberlink Power Director 10
Cyberlink Wave Editor
Filemaker Pro 11
JASC Paint Shop Pro 9
Microsoft Frontpage 2003
Micrsosoft Publisher 2002
Protel 99 SE
 
Voor zover ik nu kan zien krijg je alleen problemen met de volgende:

Microsoft Frontpage 2003
Micrsosoft Publisher 2002


Bovenstaande kan je echt niet meer gebruiken die zijn extreem oud en worden ook al jaren niet meer ondersteund waardoor ze onveilig zijn. Stap daarvoor over naar een nieuwere versie van Office (Office2016 of Office2019).

Ook dit programma: Protel 99 SE gaat niet werken zonder slag of stoot. Daarvoor zou je de procedure kunnen proberen die je hier vind. How to Make Old Programs Work on Windows 10
 
Bedankt voor de informatie!
 
Graag gedaan. Kunnen we je verder nog ergens mee helpen?
 
Nee dank je, dat was het wel weer :)
 
Graag gedaan en tot de volgende keer. :)

PS. Maak ook gerust een topic aan als je er niet uitkomt met het upgraden naar Windows 10. Dan helpen we je verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan