• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Avi en h264/265 converteren naar mp4, groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,
Ik heb een bewakingscamera die opgenomen videos zet in avi of h264 formaat.
Ik wil deze converteren naar mp4. Op win 10 laptop.
Nu heb ik al diverse conversie programmas geprobeert zoals prism, wonderwish etc bij sommige krijg ik de meldng fail en de prism geeft een melding could not open video stream in file.
Nu heb ik die files ook naar mijn ipad gezet en diverse apps geprobeert. Deze spelen wel af, alleen zwart beeld. Ook krijg ik de avi en h 264 niet onder windows in media speler afgespeeld. Ik had hier een kodec programma voor gedownload, maar helaas lukt het me niet meer om dit te begrijpen.(zie onderschrift avatar)
Wat kan ik verder doen?
 
Waarom converteren?
AVI naar mp4 levert mijn inziens verlies in beeldkwaliteit op en van h264 naar MP4 idem dito.

Wat jij gewoon nodig hebt is of Media Player die beide formaten zonder probleem afspeelt of een codecpakket, bij installatie geconfigureerd om Windows Media Player te ondersteunen.

Ik zelf gebruik tegenwoordig een complete Media Player in plaats van losse codecs.

Ik heb gekozen voor MPC-HC.1.8.4.1.x64 http://www.free-codecs.com/download...803&r=&f=media_player_classic_home_cinema.htm

Ik vind dit een heel fijne mediaplayer die heel leuk ook wat uitzien aan te passen is.
Speelt alles af - van flv tot Blu-Ray.

Of je gebruikt een los codecpakket zoals het K-Lite Codec Pack http://www.free-codecs.com/download...3e921186a482&s=775&r=&f=k_lite_codec_pack.htm
 
Ik heb MPC gedownload. Het beeld blijft echter zwart.
De videos spelen wel af op de software van de camera zelf. Dan kun je het filmpje downloaden in h264 of avi formaat. Maar dan speelt het dus niet meer af. Als ik het filmpje dus wil versprijden moet ik eerst met de iphone vanaf het laptopbeeld filmen. Tja...
Daarna de k lite gedaan, de mpc werd “verwijderd” en er verscheen een nieuwe mpc met de codec.(denk ik) Echter blijft het beeld zwart bij de h264 en de avi speelt helemaal niet.
 
Wat is nu precies de extensie zelf die de video's aangeven op de harde schijf?
 
De extentie is h265. Tenminste dat zegt de documentatie. Het is me nog niet gelukt om met de pc op de hd te komen. Die zit in een nvr. Ik krijg alleen de opgenomen videos te zien via de software maar geen extensie.
Ik moet dit nog gaan ondekken.
 
heb hier juist de test gedaan en een klein video bestandje omgezet naar mp4 en deze speelt hier probleemloos af ook de originele bestanden avi of h264 zijn hier gewoon af te spelen via de vlc media player of via de Windows media player..

*het omzetten naar mp4 gaat prima met de WinX HD Video Converter Deluxe op te halen via een door verwijzing van Techno360
*je dient verder te klikken op de blauwe regel "promotion page" en daarna op "gratis holen "
je download een zip bestand waar alles aanwezig is ...

**aan de moderatoren het is tegen de regels om naar een volwaardig programma te verwijzen echter staat deze dus gewoon ter beschikking op Techno360 ik heb niets geupload … doch indien dit ook tegen de regels ingaat dan pas je deze posting maar aan en verwijder je de verwijzing naar Techno360.
 
Dat is de gebruikte codec (wat ook niet alles zegt, er zijn vele met die naam), de extensie staat achter de naam en punt, wat is die?
En welke software zit er bij die camera?
Files zijn niet versleutelt en alleen met die software te bekijken?
En al VLC geprobeerd?
hevc codec vlc - Google zoeken
Na de download van het bestand staat er .h264 De compressie van de video is volgens de software CMS h265
VLC heb ik vanmorgen ook al geprobeert.
 
Ik heb de Win X gedownload. Beide files, h264 en de avi geven de foutmelding: abnormal termination error code 1.
Helaas.
 
AVI mag in wezen al helemaal geen problemen opleveren!
 
Pfff.. Na wat experimenteren met de inrichting is het me gelukt.
In de software staat standaard dat de videos een compressie hebben van h265. Ik heb deze nu op h264 gezet. En verdomd , de conversie naar mp4 met Pavtube gaat probleemloos.
 
je had blijkbaar mijn eerder bericht niet goed gelezen want daar vermelde ik al h264 terwijl jij het over h265 had ...
 
Niet goed begrepen door mij.(koppie werkt niet meer zo mee).
Omdat de bestandjes met compressie h265 toch de extensie h264 mee krijgen.
 
Na de compressie op h264 gezet te hebben in de CMS software , wordt de video ook afgespeeld op de MPC player, die Abraham aanraaadde .Zonder om te zetten. Blijkbaar is de video met h265 compressie alleen af te spelen in de CMS software van de fabrikant. En nog effe antwoord geven op de vraag van Abraham waarom converteren? Voor het geval het filmpje naar bijv de politie doorgestuurd moet worden (was helaas nodig) dan is m.i. Mp4 formaat zeker door hen af te spelen.
 
Bedankt! Ik ga het tzt uitproberen. Als ik andere testjes ga doen. Het blijkt dat bij de camera ook kan instellen op h264 of h265. Hij stond op h264. De nvr op h265 . Of dit met elkaar conflict heeft moet ik nog even testen. Door beide op h265 te zetten. Nu draait alles naar tevredenheid op h264. Kwa opslag heb ik voldende capaciteit nl 2 tb. Dus daarom is een andere compressie niet direct noodzakeljk. Maar een beetje uitproberen is wel een leuke bezigheid.
 
Voor de liefhebbers: Naar aanleiding van deze post startte ik dit progje (GSpot) nog eens op: GSpot Codec Information Appliance
Daarmee krijg je alle codecs, splitters enz in een lijst. Met commentaar of alles werkt. Bij mij is de lijst "eindeloos" lang. (165 entries maar zijn niet allemaal afzonderlijke codecs, lijkt mij). Blijkbaar heb ik gedurende de afgelopen jaren veel (overbodige) codecs verzameld. Kies "systeem" > "list codecs".
(Het plaatje geeft 1/3 van de lijst weer)
 

Bijlagen

  • Codecs.jpg
    Codecs.jpg
    295,7 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan