• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Backup bios + updaten bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goa

Nieuw lid
Lid geworden
17 apr 2017
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben erachter gekomen dat mijn bios verouderd is. Nu zou ik het best graag willen updaten, maar ik heb hier geen verstand van. Hoe maak ik een backup van mijn bios en hoe kan ik mijn bios (na een download van de bios van het merk van de pc) dan updaten. Mijn pc werkt met windows 10 home.
Of is het beter om helemaal niet met het bios aan de gang te gaan.
MVG Goa
 
Als je computer nu goed werkt, mooi met je vingertjes van het bios afblijven. Updaten doe je alleen als het strikt noodzakelijk is. Het gaat meestal wel goed, maar als het fout gaat, gaat het ook goed fout. Je zal echt de eerste niet zijn, die met een onbruikbaar moederbord komt te zitten. Waarbij herstel duurder kan zijn dan een nieuw moederbord.
 
Volgens mij kun je de bios niet backuppen .
Dus als er iets fout gaat heb je een probleem.
Misschien kun je het door iemand laten doen die dat vaker heeft gedaan.
 
Bios updaten moet je alleen doen wanneer je nu problemen ondervindt die door de nieuwe firmware verholpen worden.
Heb je nu geen problemen, dan niet updaten.