• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

backup-schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Naast 1 of 2 andere genstalleerde backup-programmas voor de C-schijf van mijn desktop heb ik ook nog een kopie gemaakt met MiniToolPartition op een echte SSD-schijf staan (die koppel ik dan met het maken van de backup aan de vrije kabeltjes in de kast). Als ik daar mee opstart in geval van een crash of bij wijze van proef gaat dat uitstekend. Af en toe moet ik dan wel een nieuwe kopie van C op die schijf maken om zo actueel mogelijk te blijven. Echter: nu wordt die reserve-schijf door MTPW niet herkend, en ook niet met gewoon schijfbeheer van Windows 10. Dus kan ik er ook niet naar toe kopiren. Ik weet dat er soms opnieuw een schijfletter toegekend moet worden, maar dat kan alleen als hij gezien wordt.
Ook weet ik wel dat er veel andere backup-programmas zijn die eveneens goed bevallen maar ik probeer zoveel mogelijk bij die MTPW te blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat laten zowel Schijfbeheer als Apparaatbeheer over deze SSD weten?
 
Laatst bewerkt:
kleinkinderen komen nu eieren zoeken, dus dat wordt wat later of nog later!
 
2 dagen later. Opnieuw de SSD aangesloten met kabels. Zowel in Speccy, apparaatbeheer en schijfbeheeris die reserve-SSD nu wel te zien. Alleen was er (weer?) geen stationsletter aan toegekend, en ik neem aan dat dat de reden was dat MTPW hem niet "ziet". Heeft nu met schijfbeheer weer een stationsletter en met MTPW ziet het er nu goed uit.

--- Update ---

heb nu geprobeerd een verse backup/kopie te maken (eerst op een SSD later op een oude HD, die het beide "deden" bij uittesten) maar windows 10 start niet door. Ofwel plaatje rots+zee+klok ofwel een ronddraaiend cursor. Voorlopig laat ik deze procedure maar even zitten, en vertrouw op een andere backup-route (AX64TM) die het prima doet: kreeg zelfs antwoord op een vraag aan hen uit Sydney/Australi!

--- Update ---

vorige 2 berichten waren 18 april, nu dus 19:
ik was vergeten dat je die doel-hd moet formatteren (en van schijfletter voorzien). Ook kwam ik er achter dat het programma Aomei velen malen handiger werkt dan bijvoorbeeld MiniToolPartitionWizard. Maar dat wisten de meeste lezers wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan