Vraag Bad Pool Caller

Guy

Nieuw lid
Krijg sinds gisteren telkens blauw scherm met melding "Bad Pool Caller" op HP laptop. Pc start dan van zelf terug op en kan dan weer voor ongeveer 5 min.verder werken om vervolgens weer op te starten.

Thnx Guy
 

Aarie25

Moderator
Medewerker
De 'BAD POOL CALLER'-fout wordt ook wel geassocieerd met (1) de driver van de videokaart, met (2) een kapot lettertype dat – via de printerdriver – naar de printer wordt gestuurd, met (3) de driver van de geluidskaart, met (4) een voeding die nét iets te licht is voor het moederbord en met (5) sommige USB-poorten in combinatie met – alweer – drivers voor USB-apparaten.

Zo'n blauw scherm heeft in 99 van de 100 gevallen te maken met de koppeling tussen de hardware en het besturingssysteem. U moet zich daarbij voorstellen dat de hardware niet 100 procent in orde is of dat de bijbehorende driver het laat afweten.

Krijg jij nog een foutcode te zien?
Kijk ook eens in apparaat beheer of jij gele driehoekjes ziet.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
TS
TS
G

Guy

Nieuw lid

System Information (local)



Computer name: LAPTOP-UQHKF8RC
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 17134
Windows dir: C:\windows
Hardware: HP Laptop 17-ca0xxx, HP, 84D0
CPU: AuthenticAMD AMD A6-9225 RADEON R4, 5 COMPUTE CORES 2C+3G AMD586, level: 21
2 logical processors, active mask: 3
RAM: 8013156352 bytes (7,5GB)




Crash Dump Analysis



Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\windows
C:\windows\Minidump

On Wed 6/02/2019 19:23:50 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\Minidump\020619-33187-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0A0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x4110001, 0xFFFF9887EF244570)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 6/02/2019 19:23:50 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: tcpip.sys (tcpip+0x12ABD0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x4110001, 0xFFFF9887EF244570)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\drivers\tcpip.sys
product: Microsoft® Windows®-besturingssysteem
company: Microsoft Corporation
description: TCP/IP-stuurprogramma
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.



On Wed 6/02/2019 19:14:30 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\Minidump\020619-36531-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0A0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x411000C, 0xFFFF848B3BBC5A00)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 6/02/2019 19:04:59 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\Minidump\020619-40421-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0A0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x4110000, 0xFFFF810FBC431010)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 6/02/2019 18:55:29 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\Minidump\020619-49500-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0A0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x4110007, 0xFFFFE30B8DD715F0)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 6/02/2019 18:45:56 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\windows\Minidump\020619-46421-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0A0)
Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x63526442, 0x4110008, 0xFFFFB505ECF7C4D0)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.





Conclusion



6 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
Download
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 

Lange Pier

NCF Goeroe

Veng

Elite lid
Ik zou ook even het vorige scherm weergeven. Het scherm waarbij je op het laatste rode kruis hebt geklikt. Bij mij verschijnen er dan in elk geval meer meldingen.
(Zoals het plaatje in de link van Computer totaal)
(Overigens ben ik niet zo bedreven in het oplossen daarvan, maar mss andere posters)
 
TS
TS
G

Guy

Nieuw lid
Hoe groot is de kans dat ik van het probleem verlost ben als ik de laptop terug naar fabrieksinstellingen terugzet?
Kan ik al mijn gedownloade programma's op een ext HD zetten zonder terug tegen hetzelfde probleem aan te lopen als ik ze terug instaleer? Zij er hier risico's aan verbonden?
 

Aarie25

Moderator
Medewerker
Het is een driver probleem. Maar of het zinvol is om een schone installatie te doen is lastig te zeggen. De videokaart en moederbord drivers zijn helemaal bijgewerkt?
Heb jij niet toevallig net iets bijgewerkt toen dit probleem begon?
 

Abraham54

Administrator
Medewerker
Download
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
TS
TS
G

Guy

Nieuw lid
De problemen zijn begonnen toen ik via iptv naar een film wou kijken. Moest de film "pairen"(code invoeren om te kunnen kijken) via een website en kreeg direct de melding "Zeptovirus..."
Heb vroeger al naar films gekeken die ik moest pairen en nooit problemen gehad tot...
In bijlage logbestand
 

Bijlagen

Bovenaan Onderaan