• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

badges bij whatsapp

Status
Niet open voor verdere reacties.

igor

come back member
Lid geworden
9 feb 2006
Berichten
2.187
Waarderingsscore
176
Weet iemand hoe ik de badges bij whatsapp kan krijgen met het startscherm onetouch launcher?
Wanneer ik Microsoft launcher instel dan doet hij het wel, komen netjes de nummertjes erbij.
Onetouch launcher kan ik snelkoppelingen maken en met Microsoft launcher weer niet, dus moet ik kiezen.
Ik heb nova launcher geprobeerd maar zelfde resultaat als de microsoft launcher.
Toestel is : Alcatel 5056D met android 6.0.1
Ik zou graag de badges willen zien , en ook snelkoppelingen kunnen maken.
iemand een oplossing?
 
Ik gebruik het niet, dus kan jou geen goed advies geven.
Maar ik vond dit wel, hopelijk heb je iets aan.

Problemen met het berichtenaantal op de badge
Een onjuist badgenummer op het WhatsApp-icoon wordt meestal veroorzaakt door een probleem met je telefoon. Probeer de volgende mogelijke oplossingen om hem te resetten:
  • Vraag iemand om je een nieuw WhatsApp-bericht te sturen. Hierdoor zou het berichtenaantal automatisch moeten bijwerken.
  • Tik en houd het WhatsApp-icoon vast en sleep het naar de prullenbak (meestal boven in het scherm). Sleep daarna een nieuw icoon vanuit je app drawer naar het startscherm.
  • Deïnstalleer WhatsApp. Ga naar Instellingen > Apparaat > Apps > Meer > Systeem-apps weergeven > BadgeProvider > Opslagruimte (pad kan verschillen, afhankelijk van je telefoon) of ga naar jouw badge app en tik op Gegevens wissen en installeer WhatsApp daarna opnieuw.
  • Ga naar Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsopties en zorg ervoor dat Activiteiten niet bewaren is uitgeschakeld. Als je geen ontwikkelaarsopties ziet, kun je deze stap overslaan.
  • Ga naar Instellingen > Apparaat > Apps > WhatsApp > Opslagruimte en tik op Gegevens wissen. De volgende keer dat je WhatsApp opent, zul je jouw nummer opnieuw moeten verifiëren.
Badgenummers zijn een meldingsfunctionaliteit van je launcher en niet van WhatsApp. Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met de fabrikant van je telefoon.
Lees hier hoe je een badgenummer op jouw WhatsApp-icoon krijgt.
 
helaas al geprobeerd, het heeft volgens mij met de launcher te maken, de een doet het wel en de ander niet...het is ook geen onjuist badgenummer, hij geeft helemaal geen nummer (ik gebruik nu dus de one touch launcher, daar kan je wel snelkoppelingen maken maar geen nummertjes bij Whatsapp)
 
Laatst bewerkt:
Had je de link nog gelezen in mijn vorige bericht?


Hoe krijg ik het ongelezen berichten nummer naast het WhatsApp-icoon?
De berichten teller naast het WhatsApp-icoon wordt een badge genoemd. Dit is een functionaliteit van de telefoonfabrikant. Er zij daarnaast nog apps die badges op apps mogelijk maken, zoals Nova en Notifyer.
Als je de badge niet op je icoon ziet, kan het zijn dat je de snelkoppeling moet verwijderen en een nieuwe snelkoppeling op je startscherm moet zetten.
Om een snelkoppeling van je startscherm te verwijderen tik en houd je de snelkoppeling vast en sleept hem dan naar de prullenbak op het scherm (vaak boven in het scherm).

Ook stond dit in mijn bericht -> Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met de fabrikant van je telefoon.
 
notifyer had ik al geprobeerd, doet het ook niet, nova ga ik nu nog proberen:(
 
Nova werkt ook niet, de enige die het wel goed doet is de microsoft launcher, maar daar kan ik dan weer geen snelkoppelingen maken.
 
Als je problemen blijft ondervinden, neem dan contact op met de fabrikant van je telefoon.
Ik zou eens kijken of er een forum is waar dit probleem wordt besproken.
Want dat zou daar misschien een goede oplossing te vinden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan