• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Beelden van camera halen en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekve

Nieuw lid
Lid geworden
7 aug 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo,

Misschien niet het juiste forum hiervoor maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn die er meer vanaf weten.
Ik wil graag een keer op de fiets met hondenkar naar noorwegen en hier dan dingen opnemen onderweg en op de plaats bestemming (met o.a. een gopro)

nu mijn vraag: Hoe ga ik al de bestanden van uren aan film opslaan? Ik dacht zelf aan een laptop mee te nemen en hier steeds alle files op op te slaan. Zijn er ook andere mogelijkheden? Iets zoals een harde schijf waar je een gopro aan kan aansluiten en dan vervolgens alle bestanden daarop kan zetten? Of moet ik echt een paar kilo zware laptop meenemen voor mijn idee?

Alvast bedankt.

Mvg,
Nve
 
Allereerst dit: Natuurlijk kan je dat hier vragen. En ik ga je er nog bij helpen ook. Wel zal ik even de titel aanpassen zodat de vraag iets duidelijker wordt.

Zelf denk ik dat je maar weinig mogelijkheden hebt. Je moet de beelden van de camera ergens opslaan. Je hebt daar toch echt een computer voor nodig. Het meest eenvoudige is dan je eigen (mini) laptop meenemen. Eventueel zelfs nog een externe harde schijf zodat je direct een backup van de beelden kan maken.
 
Oké, super. Hartelijk bedankt.
 
De SD-kaart van de camera in de pc doen en dan de beelden overzetten gaat het snelst.
En inderdaad nog een extra hd erbij als backup.
 
@Nievke, weet je al bij benadering wat je aan opslagruimte nodig denkt te gaan hebben? Reden dat ik dat vraag is dat mijn eigen camera momenteel te leen is bij familieleden en die zitten nu in Thailand. Tenzij ze meer dan 10.000 foto's gaan maken en ik weet niet hoeveel filmpjes, krijgen ze mijn 256 gig SD kaartje niet snel vol.

Geen idee wat je budget is, maar als je dít SD kaartje bekijkt dan is het mogelijk te overzien?
 
filmpjes nemen toch altijd veel ruimte in. Zeker als je ze zelfs op 4K resolutie wilt maken.
 
Ik gooi hem er maar in: meerdere kaartjes? Als kaartje 1 vol is schuif je kaartje 2 er in, als dat vol is neemt kaartje 3 de taak over enz.... Weinig extra gewicht, nauwelijks extra ruimte.
 
Een goed plan @Hans60 alleen wel oppassen dat je niet een hele stapel kaartjes koopt die je later nooit meer gebruikt. Dan is de laptop weer beter. Het is namelijk zonde van je geld om kaartjes te hebben die je niet meer gebruikt.
 
Kaartjes komen altijd van pas, en zolang ze nog in de originele blister zitten kun je ze ook altijd weer doorverkopen (of met de winkel waar je ze koopt de afspraak maken dat je ze terug mag geven). IK kom er in ieder geval geregeld eentje te kort...
 
We weten niet of dat voor de TS ook geldt. En waar de voorkeur aan wordt gegeven.
 
Ik vermoed dat het slechts van 2 dingen afhangt :
- mee te nemen gewicht (een 10 of 12" laptop weegt +/- net een kilo, dus.....?)
- de portemonnee (het kaartje dat ik linkte kost net iets meer dan 100 piek en 2 kaartjes dus ruim 200 piek)

Wat is voor TS het belangrijkste / minst belastend: +/- 1,5 kilo aan hardware of ruim 200 euro voor SD kaartjes? Tel daarbij op dat een kleine laptop imho -standaard- never 512 GB aan opslagruimte heeft, dus naast een kleine laptop komt er ook nog een externe hdd bij van een paar honderd gram om de capaciteit van 2x256 GB SD kaartjes te halen, we gaan het lezen...…?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan