• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beeldresolutie verspringt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pompoen1995

Nieuw lid
Lid geworden
17 feb 2013
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hoi iedereen,

Sinds kort (5tal dagen) is mijn beeldscherm nogal wazig. Ik heb blijkbaar de verkeerde resolutie en daar ben ik al achter gekomen. Om de een of andere reden is deze versprongen. Nu weet ik ook dat mijn beste resolutie 1440x900 pixels is met 60 hertz. Het probleem is nu dat deze niet meer in de lijst staat? Ik zit momenteel op 1152x864 maar dit is nogal wazig.
Nu was het gisteren dat mijn beeldscherm opnieuw versprongen was en die 1440x900 wel opeens in de lijst stond. Echter na het opnieuw opstarten van de computer was de resolutie weer anders en stond het weer niet in de lijst. Ik heb via apparaatbeheer het stuurprogramma van mijn beeldschermadapter en beeldscherm al eens bijgewerkt, maar dat heeft het probleem niet verholpen.

Het merk is volgens mij SyncMaster 931bw van Samsung, maar als ik via beeldscherminstellingen kijk staat er NVIDIA Geforce 9600 GSO. Besturingssysteem: Vista 32 bits

Iemand een idee hoe ik die 1440x900 opnieuw in de lijst krijg en deze niet meer zou verspringen na het opnieuw opstarten?


Groeten
Niels
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder en herinstalleer de driver voor je videokaart eens.
Dit verschijnsel zou kunnen wijzen op een defect aan je videokaart of monitor.
 
Verwijder en herinstalleer de driver voor je videokaart eens.
Dit verschijnsel zou kunnen wijzen op een defect aan je videokaart of monitor.

Dus bij apparaatbeheer mijn beeldschermadapter: stuurprogramma: installatie ongedaan maken? Bedoel je dat?

En hoe moet ik de driver dan herinstalleren?
 
De driver zou tussen de genstalleerde software in het configuratiescherm moeten staan. Je kunt bij nvidia de nieuwste driver downloaden en die installeren.
 
Het nvidia control panel? Ik zie daar niets van driver downloaden of installeren staan? :(
 
Start\Configuratiescherm\Programma's en onderdelen - daar moet je zijn om de NVidiadrivers te verwijderen!

Wel eerst de nieuwe driver downloaden.
Overigens gaat het om een desktop of notebook?
 
Nu is het dus helemaal kapot. Nu herkent hij helemaal niets meer: 'Grafisch stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden' :|

Dus nog oplossingen, want volgens mij ben ik nu verder van huis dan eerst.
 
Dan vermoed ik dat er iets aan de hand is met de videokaart..
 
Dat bevestigt alleen mijn eerdere vermoeden maar, dat de kaart defect is. Heb je nog garantie?
 
Ik heb dus de driver van NVIDIA gedownload. Dat herkende hij niet. Computer opnieuw opgestart en heeft gevraagd om nieuw stuurprogramma te installeren. Daarna opnieuw opgestart en wat blijkt probleem opgelost.

Dus iedereen bedankt :D
 
Ik help het je hopen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan