• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Beeldscherm bevriest bij het spelen van games

Status
Niet open voor verdere reacties.

robistop

Junior lid
Lid geworden
24 jan 2015
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb sinds een tijdje een probleem tijdens het spelen van spellen. Mijn hele beeldscherm loopt vast en soms stoppen de spellen er dan ook mee, ik krijg dan de melding Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld, met daaronder de tekst: Beeldschermstuurprogramma ATI Radeon family reageert niet meer en is hersteld, wat het zelfde is neem ik aan. Ik word er nu een beetje moe van aangezien ik niet normaal meer kan spelen aangezien het om de 10/15 minuten gebeurd. Ik hoop dat hier een oplossing voor is.
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
En is de boel binnenin stofvrij?
 
En je gebruikt deze driver?
ATI Mobility Radeon™ HD 3650 Drivers & Support | AMD

Vaak wordt het geheugen op een AMD/ATI kaart te warm, daar zit geen tempsensor op en wordt vaak slecht gekoeld door de ventilator, is die schoon?

Aan die perslucht busjes heb je weinig, overigens, koelblokken en ventilatoren met een kwast reinigen wel.
 
Oke, dan ga ik nu mijn computer loskoppen en de zijkant van die mn pc eraf schroeven en met een kwast het stof weghalen.
 
Het heeft helaas niet gewerkt, ik blijf de melding krijgen.
 
Ik ben niet zo heel handig met computers en weet dus niet precies waar ik moet kijken welke driver ik heb. Als ik bij apparaatbeheer en dan bij beeldschermadapters kijk staat er ATI Radeon HD 3600 series. Bedoel je dit of moet ik ergens anders kijken ?
 
Ik heb de titel van dit topic aangepast zodat het voor iedereen duidelijk is waar dit topic over gaat.
 
Beeldscherm bevriest niet maar de grafische kaart.:)

Heb je geen Radeon pictogram in je systemtray?
En had je ook het beschermkapje rond de ventilator losgemaakt en eronder gekeken?

Je kunt die aangeboden driver ook installeren, kan verder geen kwaad.

Blijft het probleem kijk dan eens of Whocrashed een log geeft, zo ja, zet die hier eens neer.
Resplendence Software - WhoCrashed, automatic crash dump analyzer
 
Ik heb geen radeon pictogram in mijn systemtray.

Het kapje rond de ventilator krijg ik niet los maar zover ik zie is het stofvrij, heb het met een kwast en luchtspuitbus gedaan.

Moet ik bij die driver van Windows 7 64-bit zowel de Catalyst Software Suite als de HydraVision Package installeren ?

En uit WhoCrashed kwam niks.
 
Die Catalyst software is voldoende.

Kijk eens in de logboeken van Windows zelf of er iets over staat bij Windows systeem en toepassingen.
Openen met eventvwr.msc als admin.
 
Heb de software gedownload.

Als ik in mijn logboeken kijk bij systeem zie ik datgene staan van mijn scherm.
ik krijg dan eerst een rode uitroepteken met Fout, de bron is dan atikmdag en als ik erop klik staat er bij Display is not active.

En een paar seconde later staat er elke keer een gele uitroepteken met waarschuwing, de bron is dan display en als ik erop klik staat er bij beeldschermstuurprogramma atikmdag reageert niet meer en is hersteld.
 
Alleen downloaden is onvoldoende, dient ook te worden geïnstalleerd.:)
En na de driver update ook gereboot?
 
En nog steeds het probleem?

Je zou het nog eens kunnen installeren, soms dien je eerst de oude te verwijderen en weer opnieuw op te starten, als het weer gebeurt, kijk in de log wat er niet ging.
 
Ik heb geen last meer gehad van mijn probleem, alleen nu krijg ik soms dit tijdens het spelen en word ik uit het spel gegooid.

Dc6cyNfXkAE92vW.jpg
 
Sluit het topic maar mijn probleem is opgelost. Bedankt
 
Fijn dat het is opgelost.
Wat was het probleem?
Ik zet het topic wel op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan