• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Beeldschermstuurprogramma reageert niet en is hersteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik heb sinds gisteren het probleem dat het beeldscherm van mijn computer soms een paar seconden op zwart gaat en dan meldt: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.

Het betreft windows 8.1 op een MSI H110M PRO-VH moederbord met een Intel HD Graphics 630 grafische adapter.

Ik heb via Intel Driver & Support Assistant geverifieerd of de driver up-to-date is en dat is zo.

Ik heb de Tdr al hoger gezet in het register, dat scheelt wel een aantal crashes, maar niet alle.
 
Heb je het na een update van de driver? Zo ja, terug naar de vorige versie van de driver.
 
Nee, de driver is nog steeds dezelfde, ook de Intel Driver & Support Assistant vindt geen nieuwere driver. Ik denk dat de driver crasht omdat ik windows 8.1 draai op een pc die origineel windows 10 draaide. Windows 8.1 is niet op nieuwe hardware berekend. Alhoewel onder beide systemen dezelfde driver draait.
 
Sinds ongeveer een weekje heb ik exact hetzelfde verschijnsel.
 
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

Ik heb het net nog eens nagekeken: de driver voor windows 8.1 heeft weer een ander versienummer dan die voor windows 10. Maar het probleem is dat de driver voor windows 8.1 niet geschikt is voor mijn Kaby Lake (7th gen) processor, alleen voor Sky Lake (6th gen). Voor Kaby Lake moet je windows 10 draaien.
 
Als je de registerfix uitvoert met TdrDelay verdwijnt de melding Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Maar daarvoor in de plaats komt dan: Hardware wordt niet ondersteund.

Als je wil dat het schermpje Hardware wordt niet ondersteund niet meer verschijnt kun je de volgende fix uitvoeren:

https://github.com/zeffy/wufuc/releases/tag/v0.7.1.81

Ik heb 'm gisteravond toegepast voor w8.1 en het werkt. Ook kon ik geen updates voor windows 8.1 meer ontvangen omdat ik op een Kaby Lake zit, maar dat is door de fix ook meteen verholpen!
 
@maulem Als ik het goed begrijp zijn jou problemen nu dus opgelost?
 
Gelukkig wel.
 
Kijk dat is mooi om te horen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan