• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestand is beschadigd en niet worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

benniebobo

Bekend gezicht
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Als ik een mail binnen krijg met een office bijlage , word of exel kan ik dit niet rechtstreeks open in Outlook 2016.
Geeft telkens de melding dat het bestand beschadigd is. Als ik het opsla op het bureaublad en dan naar eigenschappen ga kan ik de blokkering opheffen en krijg ik het wel open; Kan iemand mij daar bij helpen.Het is echt vervelend want ik krijg veel mails binnen omdat ik een secretaris ben van een club.
heb het ook al geprobeerd door een ander e-mail client te gebruiken, bv mail, maar daar is juist het zelfde probleem.
Bedankt alvast
benny
 
Welke andere email programma heb je gebruikt?
Het zou kunnen dat Office is beschadigd, dit kun je herstellen via programma en onderdelen.
 
Het is een beveiligingsaktie van Outlook 2016.
Leer er mee leven - die beveilig is er niet voor niks.
Zolang het om Office publicaties van bekenden gaat is het natuurlijk vervelend, maar die van onbekenden - zeker wanneer ze ook nog eens gecomprimeerd zijn, kunnen ingebakken virussen bevatten die meteen aktief worden bij opening van het document.
 
Gaat het om bestanden van een bepaald persoon? Of is het van Office 2003?
 
Had webmail van telenet al eens gebruikt, maar blijft fout melding geven.

--- Update ---

Het is eender wie mij een mail doet met als bijlage een word of exel bestand, ik werk met office 2016 en heb het al 3 maal her geinstaleerd, niets helpt.

--- Update ---

is er geen mogelijkheid om die beveiligingsaktie uit te schakelen?
 
Heeft er precies ook geen oplossing voor gevonden
 
Heeft er precies ook geen oplossing voor gevonden

Heb je ook onder All replies (39) gekeken?
Want daar staat nog meer, als je op all replies klikt kun je verder kijken naar oplossingen.
 
Zal er precies toch moeten mee leven, vind geen oplossing
 
Je kan het nog eens proberen met OpenOffice.
 
@benniebobo:
1. je hoeft er niet mee te leren leven, want het is gewoon mogelijk.
2. nee, het is geen standaard beveiligingsactie van Outlook 2016, want ik heb nimmer de instellingen van Office 2016 veranderd en bij mij worden de Bijlagen gewoon geopend. Enigste melding die ik in Word of Excel 2016 krijg (in een gele balk) is dat de beveiligde weergave staat ingeschakeld met daaraan gekoppeld de vraag of ik het "bewerken van de bijlage in wil schakelen", (dan is Word 2016 al geopend en zie ik de tekst van de Bijlage al), maar ook deze melding is simpelweg te veranderen in het Vertrouwenscentrum (Zie volgende alinea)

Ben je idd. in Word of Excel via Bestand, Opties, Vertrouwenscentrum, Instellingen voor vertrouwenscentrum, naar Beveiligde weergave gegaan én ook gekeken in het vertrouwenscentrum, onder het rubriekje Instellingen voor bestandsblokkering?

Daarnaast, op dezelfde wijze kun je het e.e.a. in de instellingen van Outlook 2016 veranderen :

Bestand, Opties, Vertrouwenscentrum, Instellingen voor het vertrouwenscentrum, verwerking van Bijlagen (check hoe daar de instellingen staan) en / of
Bestand, Opties, Vertrouwenscentrum, Instellingen voor het vertrouwenscentrum, Automatisch downloaden (check hoe daar de instellingen staan)

Waar ik wel ietwat "vreemd" tegenaan kijk is het feit dat je een melding krijgt over een 'beschadigd bestand' (dát kan ik even niet plaatsen tenzij je virusscanner hiervoor verantwoordelijk is. Zie laatste regeltje van mijn bericht)

Er zijn nog wel andere redenen te bedenken waarom het niet wil lukken. Mogelijk zijn in Windows 10 de bestandsextensies van Word of Excel niet standaard aan Word of Excel gekoppeld, maar aan vorig tekstverwerkingsprogramma (dat op de machine heeft gestaan)?

Als je een mailtje krijgt met een bijlage, staat daar dan idd. de Word extensie . Doc of Docx achter?

De hamvraag is wellicht : wie heeft er ooit met zijn vingers aan de beveilingsinstellingen gezeten......... waardoor bijlagen niet meer geopend kunnen worden.

Kan het zijn dat jouw virusscanner op een bepaalde instelling staat v.w.b. het behandelen van bijlagen in mails?

[edit] ik heb ooit maar enkele wijzigingen in de instellingen van Outlook aangebracht en dat betrof de o.a. de tijd van ontvangen / verzenden van mail. Die staat standaard op 10 minuten dacht ik en die heb ik veranderd naar 1 minuut en daarnaast marginale dingetjes als week of werkweekweergave, kleurtjes van gebeurtenissen etc .etc. maar deze instellingen hebben niets van doen met behandeling van bijlagen) [end edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan