• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestandsgebruik komt niet overeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny53

NCF Speciaal
Lid geworden
28 dec 2015
Berichten
118
Waarderingsscore
8
Op een USB Stick komt de bestandsgebruik niet overeen. Verborgen bestanden zijn al zichtbaar.
Windirstat en Treesize Tree geven 16GB aan, dus de onderste afbeelding lijkt meer te kloppen.
Wat kan hier aan de hand zijn? Hoe kan dit?

usbspace.PNG

vs.

usbspace2.PNG
 
Treesize ziet ook systeemmappen zoals System Volume Information of $Recycle.Bin (Prullenbak) ? Die kunnen erg groot worden.


Edit: er zit verschil in de Windows weergave zoals ik nu zie. Ik heb nu nog even geen idee.

Je kan zeker wel eerst een schijfcontrole doen : 'rechtsklik - Eigenschappen - Extra - Volume op fouten controleren'.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar ik 16GB vandaan heb, maar Windirstat en Treesize Tree geven 13,2GB aan.
Ik ga er dus vanuit dat 34,4 GB echt niet klopt, waarom dit weergegeven wordt geen idee?
Opnieuw inpluggen van de USB stick of PC rebooten helpt overigens NIET.
 
Download en installeer de Aomei Partition Assistent Free.

Met deze Partition Assistent kan je USB-sticks bijv. ontdoen van partities enz.
 
Er staat maar 1 partitie op die de gehele ruimte ineemt en foutcontrole helpt ook NIET.
 
Je kan de boel naar een map op een andere (externe) schijf kopiëren en kijken wat er dan gemeld wordt voor die map.
Vervolgens kan je de schijf formatteren (niet snelformatteren), en de data terug plaatsen.

Ander vraagje: is het een nieuwe stick ? Merk ? Gekocht op Internet ? Betrouwbaar ?
Er worden sticks en geheugenkaartjes verkocht welke 10x kleiner zijn dan als verkocht, en die rommelen met de schijfruimte om het bedrog zo lang mogelijk verborgen te houden.
 
Is een Kingston van 64GB DT50, lijkt mij betrouwbaar.
 
Ik heb er zo'n 15-tal in gebruik (in verschillende groottes van 8 tot 128GB). Die kingstons hebben wel degelijk de aangegeven grootte. De grootste heb ik zelfs een tijdje gebruikt voor een systeembackup (inclusief bootmogelijkheid). Alleen vraagt het wel een tijdje om daar een regelmatige backup op te zetten. Problemen hoef je met de DT50's niet te verwachten, door de metalen behuizing worden die wel redelijk warm maar niet overdreven.
 
Ja de originele geven inderdaad de juiste grootte 😇 maar er is een tijd geweest waar er namaak spul verkocht werd :


Het kan zijn dat je de stick zonder 'Hardware veilig verwijderen' afgekoppeld hebt, en de bestandstabellen beschadigd zijn. Daarom zou ik doen wat ik in #6 voorstelde.
 
Dit zijn dus originele. USB sticks ga ik zeker niet in china bestellen.
5dc1a17805dfb-s-l300.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan