• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beste virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De beste bestaat niet. Dan zou je een perfect product hebben. In de top is het een beetje haasje over springen. Bij de ene test deze, bij de ander test weer die. Sommige houden vrijwel alle virussen tegen maar hebben weer veel fals positives, anderen belasten je systeem wat meer enz. Je kunt er gif op innemen dat een pakket dat tegen alles beschermt je systeem zwaarder zal belasten dan een pakket dat maar één functie uitvoert.
Conclusie: je zult zelf een keuze moeten maken uit voor en nadelen welke je zelf belangrijk of minder belangrijk vindt.
Er zijn al diverse pakketten genoemd die bij de top horen. Daar kun je dan uit kiezen, kijkend naar hun karakteristieke kenmerken.
Dat iemand niet besmet is geraakt zegt echter niets over de kwaliteit van het pakket. Er zijn hordes gebruikers die alleen Bitdefender gebruiken en nooit besmet zijn geraakt. Toch komt bitdefender er in tests vaak maar bekaaid af. Ook zullen er wel gebruikers van "top" paketten zijn die wél iets opgelopen hebben. Is het dan plotseling een slecht pakket? Feit is gewoon dat geen enkele scanner alles tegenhoudt. Daarvoor is de aanwas van nieuwe dreigingen gewoon veel te groot.
Zelf gebruik ik nu Malwarbytes Premium en Kaspersky free naast elkaar. Een hardware firewall in mijn router en sinds kort Windscribe VPN.
Internetbankieren doe ik op een aparte laptop waar ik vrijwel niets anders mee doe. Voor de zekerheid maak ik regelmatig een image van mijn OS'en en zet de laatste bij de minste of geringste twijfel terug.
En af en toe een bedankje op mijn blote knieën natuurlijk dat ik nog niets opgelopen heb:D:D
 
En hoe beoordeel je dat als particulier of een virus scanner goed is of niet?
Alle die tests zeggen iets maar of die nu zo objectief zijn weet je ook niet.

En wat wordt er dan elk jaar beter?

Het klopt wel wat jij zegt, want die testen zijn moment opnames. Maar als particulier
heb je wel een redelijk beeld wel anti virus goed werkt.

Ik vind Bitdefender steeds beter worden omdat er steeds meer beveiliging opties bijkomen. Zo kwam er bijvoorbeeld in 2017 anti ransomeware erbij. In 2018 is er een vpn bijgekomen. Ook vind ik de 2018 versie veel stabieler en beter werken dan de 2017 versie met de laatste Windows 10 versies.
Zo zijn er nog wel meer verbeteringen bij gekomen.
 
Ik heb jarenlang Avast gebruikt maar tegenwoordig ondanks de gaming modus toch te vaak sponsormeldingen, ik ben er geen fan meer van. Ik ben er achter dat de standaard Windows Defender met anti virus en beveiliging ook prima werkt. Ik hoef geen fancy pants anti virus
 
Oef, ben ik blij dat ik de zin heb geformuleerd zoals ik 'm formuleerde in bericht 17 :

Bitdefender en Kaspersky zijn verreweg de (overall) best scorende virusscanners.

Omdat ze goed scoren in tests is het niet mijn persoonlijke mening :cool: en dat laat dus ruimte tot discussie / kunnen anderen op voortborduren...............

@aarie25 : m.b.t. jouw bericht (18) : ik ben het 101% met je eens.

@Death=adder : ik adviseer je op het linkje te klikken van bericht 17 en daar de testresultaten van Microsofts antivirus eens te bekijken. Daar word je denk in niet zo vrolijk van......
 
Hallo quandor.

U bent dus van mening dat wij moeten afgaan op tests. Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.
 
Hallo Leono,

Ehh, ja en nee. Ik acht mijzelf niet in staat om alle virusscanners te testen. De kennis, apparatuur etc. etc. ontbreken mij. Ik vermoed dat dit voor het grootste gedeelte van de 'mensheid' geldt? Jij beslist / laat je mening (kennelijk?) volledig afhangen van mensen die het product bezitten en er wat over schrijven, of .......?

Hoe moet je anders producten op hun kwaliteit beoordelen als je niet op tests af mag gaan? Persoonlijke meningen van mensen zijn vaak erg subjectief en soms vraag ik mij op websites af of het wel echt 'mensen' zijn die het product hebben gekocht en daarover lovend zijn. Soms heb ik het donkerbruine vermoeden dat het simpelweg medewerkers van het bedrijf zijn waar het product vandaan komt.

Meningen van mensen zijn voor mij veelal het sluitstuk van een zoektocht / informatie inwinning over een bepaald product. Als het product goed getest is door testsuites, dan tellen de meningen van mensen voor mij als dubbel plusje (of als dubbel minnetje)..........

Maar je maakt mij wel wat nieuwsgierig met je opmerking dat je het niet met mij eens bent.
Hoe moet je anders producten zoals computers, harddisks, geheugen, virusscanners, stofzuigers, auto's, fietsen, ladders, schaatsen (en zo kan ik nog 100.00 producten noemen) op hun kwaliteit beoordelen? Meningen van mensen zeggen weinig tot niets omdat ze veelal alleen maar dat ene product hebben. Testsuites beoordelen / testen vele soortgelijke producten en de 'grote grap is' wellicht om m.b.t. testsuites het kaf van het koren te kunnen scheiden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe moet je anders producten op hun kwaliteit beoordelen als je niet op tests af mag gaan?
Wat mij betreft mag u gerust op tests afgaan. Alleen, ik doe het zelf niet.

Alles wat gratis is kun je gewoon vrijblijvend zelf uittesten en als ik iets moet kopen kijk ik altijd wat er in de aanbieding is. Gratis anti-virussen zijn er gelukkig in overvloed. Ik heb ze (vrijwel) allemaal uitgeprobeerd, en toen vond ik Qihu 360 Total Security Essential het meest geschikt.
 
Da's geloof ik niet echt een antwoord op mijn vraag / vragen?

Je schrijft dat je niet op tests afgaat, maar ik ben zo reuze benieuwd waar dan wel op...? Concreet :

WAARDOOR laat JIJ je leiden alvorens een product aan te schaffen?
 
WAARDOOR laat JIJ je leiden alvorens een product aan te schaffen?
Prijs, toeval, intuïtie.

Overigens koop ik zelden iets anders dan voedingswaren, in de breedste zin des woords. (Ben consuminderaar).
 
Ja, hartstikke duidelijk......
 
Wat mij in dit soort discussies, waarover dan ook, ALTIJD weer opvalt is dat mensen dàt product het beste vinden dat ze zelf gebruiken: wat is de beste camera, oh, ik heb een klickklack, absoluut de beste, wat is de beste stofzuiger, oh, ik heb een vroemvroem, beter is er niet, wat zijn de beste hondenbrokjes, oh, ik heb knabbelknabbel, dat vind mijn Flippie zóóóó lekker, enz. enz. enz. Zoals Wim Kieft pleegt te zeggen: 'hier word ik een beetje moe van'. Gebruik je verstand, zou ik adviseren, een betere virusscanner is er niet, de rest is geneuzel in de marge; iedere consumentenbeveiliging is speelgoed, als het er ècht op aankomt.
My two cents ;-)
 
Persoonlijk zou ik dan ook nooit aan anderen vragen wat het beste is om aan te schaffen. En al helemáál niet als het gaat om een virusscanner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan