• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beta versie Malwarebytes is uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er ook naar uit, dat je anti-exploit en anti-ransomware alleen in de betaalde versie kunt gebruiken.

De laaste keer dat ik de anti-ransomware probeerde, wat ik er niet echt over te spreken. Schakelde om de haverklap firefox uit, omdat dat ransomware zou zijn.

En de antivirus, dat moet ik ook nog zien. Als ze daarvoor een of ander derderangs bedrijfje hebben opgekocht? Heb dat al meerdere keren zien falen bij andere pakketten. Zonalarm bijvoorbeeld, of comodo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb anti ransomware al in Bitdefender zitten, volgens mij moet je in Winodws 10 toch beter beschermt zijn tegen exploits omdat je Emet niet meer nodig hebt daarvoor.
Ik wil het ook nog wel zien of de anti virus net zo goed is, als de meeste bekende antivirussen van nu.
 
Voor wie het nog niet weet, Mbam 3.0 is gen beta meer.
Voor de mensen die de 3.0 versie gebruiken is er nu een patch update uit vol verbeteringen.
Hier te downloaden -> https://forums.malwarebytes.com/topic/192529-malwarebytes-305-patch-release-now-available/


Performance / Protective Capability:
Added signature-less anti-exploit and anti-ransomware protection (Premium only)
Up to 4x faster scan speeds, including even quicker Hyper Scans
Removed non-essential reboots after certain malware removal events
Advanced Heuristic Engine (Shuriken) now enabled by default
Self-Protection now enabled by default (Premium only)
Usability:
Redesigned user interface for improved usability
Now configurable to integrate with Windows Action Center / Windows Security Center (Premium only)
Update checks are done automatically so they do not need to be scheduled
Improved support for keyboard navigation and screen readers
Stability / Issues Fixed:
Fixed installer error that displayed 'External exception E06D7363'
Fixed issue where updates would get stuck in 'Checking' state
Fixed slow shutdown issue that could occur in Windows 7 with Malware Protection enabled
Fixed conflict with Kaspersky that would not allow browsers to open properly
Improved upgrade experience when installing over a previous version of the Malwarebytes anti-exploit technology
Added ability to lock down My Account screen via User Access Policy
Added ability to collect enhanced logs when directed to do so by Support
Fixed issue where Scheduler did not adjust for Daylight Saving Time changes
Fixed issue where Scheduler defaulted to hourly Threat Scan instead of Daily
Fixed issue where Chameleon reported error messages numerous times to Windows Event Viewer
Changed 'Recover if missed by' setting in Scheduler to Off by default
Prevented rootkit scanning in Custom Scans if full system drive is not selected
Updated to latest version of 7-Zip DLL
Addressed many other miscellaneous defects
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Versie 2 werkt voorlopig nog zonder problemen, kan ik ook de antiexploit blijven gebruiken. Ik zie het nog wel even aan.
 
Dat heb je goed, ik wou 3 er ook nog niet op hebben, maar ik heb de laptop voor reparatie weg gehad en die hebben hem naar fabrieksinstellingen terug gezet, dus moest ik wel de nieuwste installeren. Maar ben er nu wel blij mee, werkt goed, ook samen met Bitdefender :biggrin:
 
Helaas hebben ze in de (patch release 3.05) versie die ze gisteren online hebben gezet, iig 1 heel vervelend bugje nog niet opgelost :

de melding dat 'lagen voor realtimebeveiling zijn uitgeschakeld'. Een heleboel Premium licentiehouders hebben er last van (zo ook ik). Bij iedere machine opstart komt er een fel oranje popup (redelijk fors van afmetingen) op het buroblad.
Mbam onderkent dit ook (ondanks de laatste release van gisteren) en ze schrijven (3e 'zwarte bolletje') bij het uitbrengen van die release dan ook:

[quote Mbam] Fixed issue where Real-Time Protection disabled notifications would display throughout the day (NOTE: this notification may still be seen on reboot on some systems, but were working on another longer-term fix to address that separately) [end quote]

Bron : Klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik had dus de beta op een virtuele Windows 10 draaiende en levenslang geacitiveert zoals je op de eerdere afbeeldingen kon zien ...wel na de update naar Mbam 3.05 kreeg ik de melding dat deze geen verbinding meer kon maken met de activation server van Mbam en werd de levenslange licentie aangemeld als zijnde een niet legaal verkregen licentie .... aangezien ik deze licentie al meerdere jaren geleden in het bezit had heb ik nu echter de mail van aankoop niet meer in het bezit en kan ik hen er niet van overtuigen dat zij onrechtmatig mijn in 2009 aangekochte licentie nu ongeldig verklaren ...**noteer dat je 1 aangekochte licentie wel degelijk op 3 pc's mag en kunt gebruiken zolang deze pc's zich dus onder hetzelfde dak bevinden )
 
Dan is het voor jou te hopen dat je de afbeelding van bericht 3 (bijv.) met Powerpoint hebt gemaakt en dat je het .jpg'tje nog op je machine hebt staan zodat je de rode 'verwijdertekst' kunt verwijderen, dan heb je je key weer terug en zou je in alle redelijkheid mogen / moeten verwachten dat die key bij hen aan jouw mailadres / naam is gekoppeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is het juist ...PowerPoint gebruik ik dus niet ...om printscreens te nemen gebruik ik dus ashampoo snap 7 en wat daar verwijderd of aangepast word is dus niet meer te herstellen ... ik heb hen mijn email adres meegedeeld als ook de vermoedelijke aankoop datum doch krijg geen reactie mee van hen ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die melding krijg ik ook regelmatig.
Ik zag op hun site dat ze nog met problemen aan het oplossen zijn, dus zal dat waarschijnlijk snel worden verholpen.
Wat ook te zien is, in de link van Quandor09
I know there are a number of other items still pending, but the team is actively working on getting those addressed as soon as possible, too!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is het juist ...PowerPoint gebruik ik dus niet ...om printscreens te nemen gebruik ik dus ashampoo snap 7 en wat daar verwijderd of aangepast word is dus niet meer te herstellen ... ik heb hen mijn email adres meegedeeld als ook de vermoedelijke aankoop datum doch krijg geen reactie mee van hen ..

Hun opstelling verbaast mij een beetje, zeker als je de licentie via een mailadres hebt verkregen. Een jaar of 4 geleden heb ik wat computerpech gehad, waardoor ik kort achter elkaar Windows opnieuw moest installeren. Ik wist toen (nog) niet dat je voor de herinstallatie van Windows EERST even in Mbam de Premiumlicentie (handmatig) moest deactiveren. Je snapt 'm al? Bij de 2e hernieuwde Windows installatiepoging werd mijn licentie online ongeldig verklaard i.v.m. overschrijden licentiekwantiteit.
1 mailtje naar Cleverbridge was voldoende om een aardige dame mij via de mail te laten vertellen dat ze mijn complete account hadden gereset en dat ik weer kon installeren, maar dat ik in het vervolg wel even mijn Premium account moest deactiveren alvorens Windows opnieuw te installeren.

Die melding krijg ik ook regelmatig.
Ik zag op hun site dat ze nog met problemen aan het oplossen zijn, dus zal dat waarschijnlijk snel worden verholpen.
I know there are a number of other items still pending, but the team is actively working on getting those addressed as soon as possible, too!
wat voor mij dus reden was om 3.05 even te verwijderen en terug te gaan naar 2.X
Ik wacht wel een kwartaaltje of zo.......... en daarnaast moet ik nog maar zien of hun antivirusbeveiliging niet gaat 'happen' naar mijn Bitdefenderpakket (of andersom).


dat is het juist ...PowerPoint gebruik ik dus niet ...om printscreens te nemen gebruik ik dus ashampoo snap 7 en wat daar verwijderd of aangepast word is dus niet meer te herstellen ... ik heb hen mijn email adres meegedeeld als ook de vermoedelijke aankoop datum doch krijg geen reactie mee van hen ..
Heb jij een mailtje naar Mbam of naar Cleverbridge gestuurd?

Kijk even (onder delivery) : Klik en vervolgens hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jij heb deze via Cleverbridge aangekocht ..... ik heb deze rechtstreeks van hen zelf ... Malewarebijtes was toen in feite nog juist uitgebracht en diende zich nog te bewijzen .
 
Klopt, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de hele Mbam klantenadministratie inmiddels bij Cleverbridge is ondergebracht? Nee heb je al................

Trouwens, als je op de Mbam pagina klikt op 'kopen' van hun 3.x versie, kijk dan eens helemaal onderaan die 'kopen' pagina (3e regel van onderen) welk bedrijf daar staat............ Cleverbridge.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klopt dat daar nu Cleverbridge vermeld staat echter was dit in het begin niet zo ... ik meende dat het toen enkel mogelijk was om Malwarebijtes via de ontwikkelaar zelf aan te kopen maar zoals ik eerder vermelde al deze mails ben ik dus kwijt ...

--- Update ---

zal eens een poging wagen om een mail te sturen naar Cleverbridge ben benieuwd ...

--- Update ---

blijkt dat meerdere in dezelfde situatie zitten als ik .... https://forums.malwarebytes.com/topic/175868-lifetime-license-expired/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft even mogen duren, maar zojuist heb ik versie 3.0.6.1458 van Mbam gedownload en genstalleerd en alle problemen die vorige versies hadden zijn opgelost. Versie 3 draait nu als een tierelier.
 
Ik had die ook deze week genstalleerd, alles werkt goed alleen de scan tijd ging van 3 a 4 minuten naar 12 a 13.
Maar misschien is dit tijdelijk.
 
heb juist hier de versie 3.0.6 ook geinstalleerd en alles verliep goed ook op de computer waar versie 3.0.5 eerder problemen gaf een scan duurdde enkel de eerste keer iets langer...omdat toen versie 3.0.6 aanwezig was deze aangaf dat er nooit een scan was uitgevoerd .
 
Emi het klopt wat jij zegt. Ik heb nu voor de tweede keer gescand en die was met 5,20 minuten duidelijk veel sneller.
 
Bij mij was het zo, dat MBAM op dringende wijze ging mekkeren - omdat (heerlijk) de demo periode was afgelopen!
 
Er zit weer een update van Malwarebytes aan te komen, het gaat nu nog om een beta/preview update, maar bij mij loopt de nieuwe update zoals altijd zonder problemen.
De volgende dingen worden opgelost.

The fixes included are:

Fixed issue with imaging programs (such as Macrium Reflect) where large artifact files were left in the System Volume Information folder if a backup is created with anti-ransomware protection enabled
Fixed problem where Web Protection and Anti-Ransomware may fail to start properly
Fixed problem where Web Protection detections were failing on Windows 10
Fixed problem where DNS was not resolving properly with Web Protection enabled
Fixed problem where Web Protection did not show the proper block page when Bitdefender 2017 was also installed
Fixed an issue where certain drivers were not stopped and unloaded in Free mode
Fixed memory leaks
Improved overall malware detection and remediation

https://forums.malwarebytes.com/topic/196391-beta-preview-of-next-306-update/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan