• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beveiligingswaarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leoke61

Nieuw lid
Lid geworden
9 okt 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Al enige tijd krijgt een kennis van mij deze boodschap.

Er is onlangs voorkomen dat je kon inloggen op je Google-account?
Iemand heeft ingelogd op je account met een APP die niet van Google is.
Dit in de buurt van xxxx ,België.
Het IP adres wordt hierbij gegeven maar kan ik niet op dit Forum zetten. xxxxxxxxx (ip-adres)

Steeds moet ik zijn Gmailwachtwoord aanpassen.
Wat kan ik doen?
 
"in de buurt van xxxx, België", is dat een bekende plaats, waar die kennis woont ?
En dat IP, is dat bekend ?
 
Die persoon woont niet in die plaats waar xxxx staat.
Het is dus iemand anders.
Ik kan dit geven evenals dat IP-adres maar dan krijg ik misschien problemen.
 
Stel anders 2 staps verificatie in, dan wordt het al een stuk lastiger voor iemand anders om in te loggen.
Ik heb dit ook voor verschillende dingen ingesteld en krijg dan een smsje met een code.
 
En bezoek de links die ik jou gegeven heb.
Niks meer is onmogelijk tegenwoordig en mogelijk dat het e-mailadres van jouw kennis via een gehackte website compleet met wachtwoord en andere gegevens in handen van hackers is gekomen.​
 
Hoe kan ik mij eventueel beschermen tegen die hackers?
Bestaat er hiervoor software?
 
Het belangrijkste tegen hackers is zorgen dat alle software up to date is- waar het kan 2 staps verificatie instellen- geen onbekende links in mails openen- een adblocker gebruiken- goede anti virus gebruiken- modem een ander sterk wachtwoord geven- goede en sterke wachtwoorden gebruiken voor alles waar dat nodig is. Want de beste beveiliging is de gebruiker zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan