• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Big boy Adobe is phishing ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
. . .
Dat gezeik met mijn geboortedatum heb ik nog niet opgelost, maar één van de helpers van Adobe stelde voor om een willekeurige datum in te vullen. Ik dacht dat het een onderdeel van de verificatie was, maar het schijnt iets van alleen de site te zijn.
Zodra ik de software wilde gebruiken, en ik wat dan ook met de Adobe site te maken kreeg, weer die pop-up. Aangezien ik mijn geboortedatum niet zonder slag of stoot wilde geven (het werd een principe kwestie), en er in de Adobe voorwaarden ook staat dat ik geen vals ID mag gebruiken op straffe van. . . , en ik daarmee dus geen willekeurige datum in wilde vullen zat ik wel even raar vast.

Cookies van Adobe gewist, stuk of 13, probleem opgelost 😌
 
Nou, ik heb vandaag een flink probleem met de werking van deze Photoshop Elements 2020 (v 18), wilde hierom inloggen bij Adobe om het forum te kunnen gebruiken, maar kom weer niet verder voordat ik mijn geboortedatum geef.

Dan maar geen terugkoppeling of support. Ik sta inmiddels toch al niet meer zo achter de nieuwe Photoshop Elements. Een herhaling wat 20 jaar geleden ook al was, maar trager,+ een flink aantal extra ongemakken.
 
En waarom zou je je geboortedatum niet geven?
 
Hmm, ik hoor dat anderen dat ook nooit hoeven, en ik heb het hiervoor nooit gehoeven, en ik hoef dat op een andere site ook nooit te doen om alleen leestoegang te hebben, kortom, ik vind het ongepast om bij elk bezoek weer om iemands leeftijd te vragen. Gebruikersnaaam en wachtwoord, daar werken sites al zo lang mee. En zelfs dat niet, als je alleen wilt lezen, zoals hun gebruikersforum.
En met mijn account is niks mis, dat bleek weer nadat ik gewoon in kon loggen na het (de eerste keer) wissen van de Adobe cookies.
Daarnaast is de extra reden die ze opgeven ook niet relevant:

"We gebruiken je geboortedatum om je account te verifiëren, en te herstellen en om er voor te zorgen dat je toegang hebt tot inhoud die geschikt is voor je leeftijd".

Sinds wanneer staat er op de Adobe site inhoud die niet voor alle leeftijden geschikt is ?

Ik vind het nog steeds vaag om zo apart behandeld te blijven worden.
 
Jaren geleden heb ik dat account aangemaakt. Ik kan mij niet herinneren of ik toen een geboortedatum heb opgegeven, ofwel heb moeten opgeven. En dat zou dan hiermee kunnen gaan botsen:
"We gebruiken je geboortedatum om je account te verifiëren, en te herstellen . . . ".
En je moet de geboortedatum opgeven VOORDAT je toegang hebt tot je account.

Mijn vraag blijft ook staan: waarom hebben anderen dit niet.


Was Adobe Photoshop Elements 2 (uit 2001) het programma wat in mijn ogen goed geschreven was (afgezien van een paar tekortkomingen vanaf het begin), en wat ik mee nam van XP naar W7, naar W10, het nieuw aangeschafte Photoshop Elements 18 (2020) is nu bij verre het slechtst presterende programma op mijn systeem. Zelfs de fout waarom ik meende (onder Windows 10) naar een nieuwe versie te moeten overgaan is aanwezig.
De interface vind ik lastig, omdat ze alle bedieningsknoppen en vensters niet hebben aangepast aan de nieuwere resoluties, waardoor een boxje met 20 bedieningsobjecten op mijn scherm de grootte heeft van 9x9 cm, en ik telkens een extra bril nodig heb. Ook al omdat ze de opschriften en knoppen in de kleuren grijs op grijs hebben uitgevoerd. Dit zijn boxjes die toch eerst gesloten moeten worden voordat je verder kan, dus het nut om ze zo klein uit te voeren ontgaat mij. Verder zijn er delen van het scherm volledig nutteloos leeg; je kan van zeker 15% op geen enkele manier gebruik maken.
Adobe zit mij niet lekker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan