• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bij W10 wil de browser EGDE niet opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Sch

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Bij W10 wil de browser EGDE niet opstarten.
Als het wordt opgestart vanuit START wordt even het voorblad gezien en gaat niet verder.
Google start wel goed op. Doch EDGE is nodig vanwege de linken in bijv. emails die zijn met EDGE verbonden en ook niet te kopiëren en het moet goed werken in de pc

Geprobeerd is:
1. Met PowerShell adm. is de volgende regel ingevoerd.
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Knipsel.pngPS werkte wel. maar aan het einde aan dat de installatie is mislukt.

2.Ook is het progr. Trusteer niet de oorzaak is niet op PC aanwezig

3. De opdrachtpromt als adm. sfc /scannow enter geeft geen goed resultaat.

4. Op the site "https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/windows-10-edge-herinstalleren.127428/" vond ik de volgende oplossing.

stap 1.
zorg er eerst voor dat de verborgen Windows mappen weer gegeven worden !

stap 2.
ga nu naar de locatie waar normaal gezien de edge browser vermeld staat op de C
ga naar
C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge.exe
indien er hier de MicrosoftEdge.exe aanwezig is dan kun je deze ook vanaf hier opstarten ...
maak deze daarna terug vast aan je taakbalk .

Maar indien je deze niet vanaf hier kunt opgestart krijgen dan dien je verder te gaan met het herinstalleren van de EDGE browser ...
ga vervolgens de map Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe dienen te verwijderen ..
neem er nota van dat het verwijderen van deze map zijn tijd in beslag neemt ..
neem er ook nota van dat er 2 of 3 bestanden in deze map niet verwijderd zullen worden en dat deze enkel onder de administrator kunnen gewist worden ....klik hier gewoon op ok en sla het wissen van deze 2-3 bestanden over !

hier loopt het weer fout de map Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe is niet te verwijderen. Daar schijn ik al beheerder niet bevoegd voor te zijn.
Doch in het geopende menu naar eigenschappen gegaan en op tabblad beveiliging was het ook niet mogelijk mij adm bevoegdheden te geven.
Deze map moet worden verwijderd om EDGE te kunnen herinstalleren met uiteindelijk

stap 5.
geef de 3 opdrachten in vermeld hier onder ...
*neem er nota van dat je na elke opdracht op enter dient te klikken ...
*neem er ook nota van dat je in de opdrachten het woord users vervangt door je eigen naam .
*de in te geven opdrachten zijn ..
1- Type cd c:\ *klik op enter Directory Changes to: PS C:\>
2- Type cd users *klik op enter Directory changes to: PS C:\users>
3- Type cd thf *klik op enter Directory changes to: PS C:\users\thf>

stap 6.

kopieer en plak deze opdracht in de PowerShell.

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml -Verbose}
klik vervolgens op enter en wacht geduldig tot de bewerking gedaan is ...
nadat deze gedaan is kan en mag je de PowerShell afsluiten .....

stap 7.
Herstart de computer en de Edge Browser is opnieuw aanwezig en te gebruiken ...

Heel verhaal doch wie kan mij hiermee verder op gang brengen.


Dank Jan
 
Hallo Jan,

Heb jij al gekeken of er geen virus in de weg zit? Want met de dingen die jij hebt gedaan zou het toch weer moeten werken.
Scan eens met Malwarebytes
www.malwarebytes.org
 
Staat bij info en iemand wilde zijn verhaal kwijt maar waarom dan verder helpen? waarmee dan?
 
@Lange Pier Dat komt enerzijds doordat Jan een nieuw lid is (en daardoor niet goed wist waar hij zijn vraag moest plaatsen) en anderzijds door de forumsoftware.
Jan plaatste zijn topic per abuis in de sectie Handleidingen en tutorials. Wanneer je een nieuw topic start, ben je tegenwoordig verplicht om een voorvoegsel te kiezen. In de sectie Handleidingen en tutorials heb je dan de keuze uit de volgende 3 voorvoegsels: Sticky, Handleiding of Info.
Logisch dat Jan dan voor Info heeft gekozen.
Wanneer je geen voorvoegsel kiest zal je topic niet geplaatst worden!

@aarie25 of een andere mod: verplaats dit topic even naar Besturingssystemen > Windows 10. En wijzig dan het voorvoegsel naar Vraag.
 
Ik heb het aangepast.
 
@Lange Pier Naar mijn mening heeft een hulpvrager behoefte aan hulp bij het oplossen van een probleem.
Iemand die net lid is geworden van dit forum heeft vaak al moeite genoeg moeten doen om zich te registeren. Daarna moet hij op zoek naar de plek waar hij/zij de vraag kan stellen en dan moet die vraag ook nog eens correct gesteld worden, met alle benodigde informatie daarin. Dat is al werk zat.
Hij of zij heeft dan geen behoefte aan sardonische of sarcastische reacties, waarbij het niet duidelijk is of die reactie bedoeld is voor de topic starter zelf of voor iemand van het NCF team.

Eigenlijk zou ik je dit liever via een conversatie / persoonlijk bericht willen vertellen, maar de mogelijkheid tot het bekijken van jouw profiel of het versturen van een persoonlijk bericht heb jij uitgeschakeld.

En laten we nu maar wachten op een reactie van Jan Sch.
 
@Lange Pier Naar mijn mening heeft een hulpvrager behoefte aan hulp bij het oplossen van een probleem.
Iemand die net lid is geworden van dit forum heeft vaak al moeite genoeg moeten doen om zich te registeren. Daarna moet hij op zoek naar de plek waar hij/zij de vraag kan stellen en dan moet die vraag ook nog eens correct gesteld worden, met alle benodigde informatie daarin. Dat is al werk zat.
Hij of zij heeft dan geen behoefte aan sardonische of sarcastische reacties, waarbij het niet duidelijk is of die reactie bedoeld is voor de topic starter zelf of voor iemand van het NCF team.

Eigenlijk zou ik je dit liever via een conversatie / persoonlijk bericht willen vertellen, maar de mogelijkheid tot het bekijken van jouw profiel of het versturen van een persoonlijk bericht heb jij uitgeschakeld.

En laten we nu maar wachten op een reactie van Jan Sch.

Bedankt Het is precies verwoord zoals als het gegaan in, bedankt voor de uiteenzetting. gr. Jan
 
Hallo Jan,

Heb jij al gekeken of er geen virus in de weg zit? Want met de dingen die jij hebt gedaan zou het toch weer moeten werken.
Scan eens met Malwarebytes
www.malwarebytes.org

Dit is met de ADWcleaner en de free Malware gedaan. daarna weer met de PS doch zonder resultaat.
Ook is geprobeerd door met andere account te kijken of daar wel Edge goed werkte, helaas. De account zelf kan ook niet op gang het werkte even en wou niet verder opstarten.
Er blijft nog weinig over iemand nog een idee??
fabrieksinstelling is het allerlaatste, toch!!
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp de Schoonepc ervanuit gaat dat Edge al is opgestart, bij bij is Egde niet op te starten. Jammer
dank Jan
 
ik begrijp de Schoonepc ervanuit gaat dat Edge al is opgestart, bij bij is Egde niet op te starten. Jammer
dank Jan
Niet, gaat via de apps, filmpje gekeken?
Heb Edge eruit gegooid ik gebruik liever FF en kan het niet controleren.
 
@Jan

Zoals in de link van Lange Pier staat kun Edge resetten door te gaan naar
Start-intellingen- apps-apps en onderdelen-Windows Edge- daar op klikken- dan geavanceerde opties- daar kun je hem herstellen of opnieuw instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan