• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bios wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark2000

Nieuw lid
Lid geworden
2 jan 2014
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb tweedehands een computer gekocht, ik probeerde op deze computer mijn bios in te komen maar hier zit een wachtwoord op.
Dit wachtwoord weet ik niet en ik heb geen contact meer met de verkoper.
Weet iemand een manier hoe ik heb wachtwoord van de bios kan achterhalen / verwijderen?
Ik heb al de cmos batterij verwijderd maar dit had geen resultaat, het resetten van de jumper snapte ik niet weet ook niet of dit kan met mijn computer.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt

p.s. bijgaand een overzicht van de specificaties van mijn computer.
Systeeminformatie.png
 
De jumper lukte me niet om te verplaatsen, het is toch de gele?
Het enige wat me lukte was indrukken maar verplaatsen ging niet, kan dit eigenlijk wel?

Alvast bedankt
20180716_175635.jpg
 
Indien er een passwordchip op zit dan dien je de jumper (als die erop zit) te gebruiken dan werkt een CLR_CMOS niet, die jumper van het plaatje heb je niet?

En wat wil je in de bios doen?
 
Een Jumper zoals op het plaatje zie ik niet, het kan zijn dat ik er over heen kijk ben niet heel technisch.
Ik krijg een melding dat mijn bios verouderd is en dat ik hem moet updaten hiervoor heb ik het wachtwoord nodig, hiernaast wil ik een andere interne harde schijf aansluiten in de aankomende paar weken ik weet niet zeker of ik hier ook het wachtwoord voor nodig heb maar zo kwam ik er op.



20180716_182039.jpg
 
Ik heb de PSWD jumper er nu 20 minuten afgehaald (weggelegd) en er daarna weer opgezet.
Er is helaas niks verandert, er was ook geen melding of iets bij het opstarten dit had ik wel toen ik de CMOS eraf had gehaald.
Het is inderdaad een Small Form Factor dat was ik vergeten te vermelden.
Enige andere ideeën?20180716_1920311.jpg
 
Zo zat hij erop?
Dat is de reset stand, nu weer op 1 pin plaatsen.

Heb hier een vergelijkbaar notebook met zo'n jumper, die zit in de gebruikers stand op 1 pin.
 
Dankjewel het is gelukt ontzettend bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan