• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BirdOS etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Maarten70

Gast
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ik ben 13 en heb op mijn 11e Basic geleerd daarna C++, java en (12e) Assembly.
Ook ben ik op mijn twaalfde begonnen met een besturingssysteem: BirdOS. Het is nu nog niks interessants alhoewel het al wel goed werkt (basis kernel zonder ineterrupts).

Ik kon een beetje 16-bit interrupts, maar ik ben nu bezig met 32-bit besturingssyteem, niet volledig wetende hoe ik die interrupts moet doen.
Het werkt voor de rest hartstikke prima. Ik werk met heel erg weinig assembly en redelijk wat C/C++.
Toch zou ik graag wat meer informatie willen hebben over hoe die 32-bit interrupts werken.

Ook zou ik graag ideen willen horen, ik ben niet van plan om de "makkelijke" command line te maken. Maar wat meer desktop achtig.
Ik heb nog niet een specifiek doel....

Groet,
Maarten

logo.png
 
Ik help trouwens ook met Freedos :)
Maar die interrupts willen niet echt werken (nog steeds niet).
Graag zou ik daar wat meer over willen weten en snappen.

Groet,

Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan