• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bitlocker inschakelen op HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Forumgebruikers,

Ik heb een laptop met een TPM module waarop ik Bitlocker wil gaan gebruiken. Als ik de Bitlocker op mijn C: Schijf aanzet dan krijg ik niet de optie om een wachtwoord in te geven. Dus gaat mijn pc als nog gewoon starten. Ik wil een afzonderlijk wachtwoord op mijn bitlocker.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen?
 
Jazeker, heb het voor deze laptop opgelost door de ingebouwde Drivelocker van HP, maar blijf benieuwd of ik de bitlocker met afzonderlijk wachtwoord werkend kan krijgen.
 
heb jij eerder de Windows 10 gratis verkregen vanuit een upgrade dan is de C niet te versleutelen indien deze dus in gebruik is … heb je echter een 2de boot optie dan krijgt de huidige C een andere letter toegewezen indien je dus opstart vanaf deze 2de boot optie en kun je de ( C ) wel vergrendelen ...
je kan de C ook vergrendelen indien je opstart via een opstart herstel media waar dus de optie "
herstart naar Winre DartrNL.cmd " aanwezig is ..dit omdat dan bitlocker hier aanwezig is ..
*bezie het filmpje maar eens ..hier word dus opgestart vanaf een herstel media Windows 10 waar dus ook de Dart10 aanwezig is ...en uiteraard ook bitlocker .

View: https://www.youtube.com/watch?v=KxStq_JDTCU&index=41&list=UUiH_9ObWkeQN6q7og-iDI3A
 
Ik ga er zeker eens naar kijken.
 
indien je zo'n herstel opstart .iso wilt verkrijgen dan kan ik je deze wel bezorgen ..
heb ze als 64 bit en als de 32 bit ooit eens aangemaakt .. ze staan ook op spotnet !
*indien je ze wilt dan geef je me maar een seintje en je email adres ...
 
er is denkelijk iets mis met de in te geven opdrachtregel.. krijg de melding betreffende onjuiste parameter.

Ashampoo_Snap_donderdag 24 januari 2019_18h02m00s_001_.png
 
Zou goed kunnen dat er iets is veranderd in die opdrachtregel.
Ik neem aan dat jij Bitlocker ingeschakeld hebt?
 
aangezien de Windows in gebruik is kan men deze dus niet instellen ...
werd eerder al vermeld ..
Ashampoo_Snap_donderdag 24 januari 2019_18h26m34s_002_.png
 
wel na het aanpassen via de gpedit.msc (zie werkwijze hier boven ) lukt het instellen van de bitlocker dus wel..maar men dient een usb stick te gebruiken om deze dus weer vrij te geven..als de stick niet aangesloten is dan kan men dus ook geen gebruik maken van deze schijf ...

Ashampoo_Snap_donderdag 24 januari 2019_19h02m32s_004_.png
Ashampoo_Snap_donderdag 24 januari 2019_19h06m08s_005_.png
 
een correctie : ik zei men dient een usb stick te gebruiken om de sleutel te bewaren … dit is dus niet verplicht ..
men krijgt 4 keuze's ..
-opslaan naar je Microsoft account ( kan enkel gebruikt worden indien je ook daad werkelijk het Microsoft account gebruikt )
-opslaan als een document ( dient opgeslagen te worden op een andere locatie bij voorkeur een andere schijf en niet op een andere partitie )
opslaan op een usb stick ( de usb stick moet dan ook aangesloten zijn en tevens moet deze automatisch connecteren ..
-als 4de optie kun je deze dan ook gewoon uitprinten ...
 
Het is meer een experimentele vraag, ik ga er dus ook weer eens mee verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan