• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Blue light

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornS

Nieuw lid
Lid geworden
11 mei 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik per ongeluk een blue light filter aangezet. Dit deed ik door mijn schermhelderheid hoger te zetten en ik vermoed dat ik daarnaast nog een ander knopje in heb gedrukt. Toen ik op internet ging zoeken vond ik alleen een functie genaamd ''nachtlamp'' die als blue light filter zou moeten werken. Echter staat deze bij mij al uit en toch is mijn scherm minder helder (geeler) dan eerst. Weet iemand hier iets van en hoe ik dit uit moet zetten? Het is namelijk erg vervelend.

Ik hoop dat bovenstaande informatie genoeg informatie bied... anders vraag gerust meer informatie over iets specifieks.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groetjes Bjorn
 
Heb jij ook in de extra instellingen de schuif uit staan?
 
Dit zijn op het moment de instellingen die ik heb voor de nachtlamp. Of de schuif helemaal naar links of rechts staat, maakt niks uit aangezien de nachtlamp uitstaat (ik heb hem eens helemaal naar links en rechts verschoven, maar ik blijf dezelfde sterkte houden aangezien de nachtlamp uit staat).
 

Bijlagen

  • Nachtlamp.jpg
    Nachtlamp.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 10
Controleer of je monitor kabel aan beide zijden goed aangedrukt zit. Even uittrekken en weer in duwen.

Anders zou ik die nachtlamp aan zetten, en even de regelaar op maximaal, en dan op minimaal zetten.
 
Controleer of je monitor kabel aan beide zijden goed aangedrukt zit. Even uittrekken en weer in duwen.
Ik maak gebruik van een msi ps42 modern 8rc. Dit is een laptop, dus ik heb geen monitor (was ik inderdaad vergeten te vermelden).
 
Misschien ook handig om te vermelden: Toen ik dus per ongeluk dit aanpaste, kreeg ik een soort halfdoorzichtig zwarte balk in mijn scherm waar 4 grote ''knoppen''/''vierkanten'' te zien waren. In de 2e daarvan stond blue light, maar ik weet niet wat er in de overige 3 knoppen stond.
 
Anders zou ik die nachtlamp aan zetten, en even de regelaar op maximaal, en dan op minimaal zetten.
Vermindert het geel dan wel ?
Is je aanwijzer wit of geel ?
 
Vermindert het geel dan wel ?
Is je aanwijzer wit of geel ?
Wanneer ik de nachtlamp aanzet en naar rechts ga wordt mijn scherm steeds geeler (helemaal rechts zelfs bijna rood te noemen), wanneer ik dan helemaal naar links ga, wordt mijn scherm weer witter maar het blijft nog steeds wat geel. Voorheen was het veel witter. Tevens heeft de aanwijzer dezelfde kleur als de achtergrond (wanneer de achtergrond wit zou zijn natuurlijk, zoals bijvoorbeeld bij word).
 
En naar links schuiven, en dan uitschakelen ?

Er zit een Nvidia beeldschermadapter in ? Misschien dat daar instellingen veranderd zijn, al zou ik niet weten hoe natuurlijk. Die kan je hier vinden:
rechtsklik je Bureaublad, en kies 'Nvidia Configuratiescherm' Kijk onder 'Beeldscherm - Bureaubladkleurinstellingen aanpassen'.
Normaal staat dat op 'Andere toepassingen regelen kleurinstellingen'. Staat die daar al op, zet hem dan eens op 'Nvidia kleurinstellingen gebruiken'. Kies daar voor 'Alle kanalen'. Daarmee worden de drie kleurkanalen tegelijk geregeld, dus geen kleur krijgt de voorkeur. Als je daar voor het eerst komt zal dat waarschijnlijk op neutraal staan, d.w.z. :

Helderheid 50%,
Contrast 50%
Gamma = 1 (of misschien een iets andere waarde)

Zo niet, zet het daar eens op.

Hoe ziet dan bij die waarden het beeld er uit ?

Is het nog te geel, dan kan je daar ook voor een apart kleurkanaal kiezen om te corrigeren. In jouw geval: te geel betekent eigenlijk te weinig blauw. Je zou dan de helderheid of gamma van blauw (spaarzaam) wat kunnen verhogen.

Maar eigenlijk is dit een beetje een rare oplossing als je niet weet wat dit nu eigenlijk heeft veroorzaakt.
 
De manier die jij beschrijft heb ik gevonden maar is niet het probleem. Dankzij jou heb ik wel het probleem gevonden. Toen ik rechter muisknop op het bureaublad deed kreeg ik meerdere mogelijkheden waaronder ''intel graphics instellingen'' (hetgeen wat jij beschreef met nvidia configuratiescherm). Echter zag ik daarnaast nog een andere optie genaamd ''MSI True Color''. Wanneer ik deze aanklikte stond de instelling op ''anti-blue'' (zie foto). Deze heb ik nu aangepast naar ''gamer'' en ik zie alles weer met blauw licht, dus het probleem is verholpen. Ik wil je ontzettend bedanken voor je hulp! Als jij me niet op het juiste spoor had gebracht, had ik het nooit gevonden :))
 

Bijlagen

  • MSI true color.jpg
    MSI true color.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 7
Fijn dat je de oplossing hebt gevonden, ik zal dit topic dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan