• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Blue Screen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag toch weer een blue screen.
Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\Windows
C:\Windows\Minidump

On Wed 19/02/2020 14:12:11 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\Minidump\021920-6593-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1C1510)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF8021C039DFA, 0xFFFFB0857C20BD60, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 19/02/2020 14:12:11 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\Windows\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!setjmpex+0x8219)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF8021C039DFA, 0xFFFFB0857C20BD60, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Conclusion


2 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Download
51e2903039553-TDSSKiller_Resized.png
TDSSKiller en (ver)plaats de download naar/op het bureaublad.

  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik in het licentiescherm op "Accept" om door te gaan.
  • Vervolgens krijgt u het scherm te zien van het "Kaspersky Security Network Statement" klik hier eveneens op "Accep".
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

    5247f2ef6060f-TDSSKiller-parameters.jpg

  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

  • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
  • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
🙄
Mm als ik dit zo lees zou ik haast zeggen dat je foutieve Drivers gebruikt .
 
Dit is het resultaat van de scan
1582192403730.png
 

Bijlagen

  • TDSSKiller.2.8.16.0_20.02.2020_10.51.18_log.txt
    186,8 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Hierbij de resultaten van Intel driver en support.
1582192773712.png
 
Goed gedaan, dus geen suspects.

Een van de problemen in jouw computer is het 9 jaar oude bios - mogelijk dat Windows 10 problemen heeft met de communicatie daarmee.
 
Bios updaten dus, ben daar niet zo´n held in als het misloopt is gans de boel om zeep.
 
Bios is upgedate naar 25.4 zoals Lange Pier eerder aangaf.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Alles uitgevoerd, corrupt files gevonden, daarna alles ok.
 

Bijlagen

  • CBS.txt
    1,5 MB · Weergaven: 3
Vreemd dat er in een schone installatie alweer fouten zitten
Vermoed dat het probleem in de driver voor de Intel HD graphics 2000 zit, daar zijn geen Windows 10 drivers voor gemaakt en dan wordt de generieke van Windows gebruikt.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
 
Zullen afwachten hoe het verder verloopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan