• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Blue screens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanessa

Vaak hier
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
546
Waarderingsscore
1
Vorige jaar zijn de problemen begonnen. Tijdens het afsluiten van de pc merkte ik het al. Normaal duurt dit altijd even, nu viel hij wel erg snel uit. De volgende ochtend startte Windows niet meer op. De schijf heeft het begeven dacht ik. Die was ook al best wat jaartjes oud. Dus een nieuwe schijf besteld en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Ook dit ging niet van een leien dakje. Telkens na de installatie bleek, volgens CMD dat er fouten waren die telkens niet op te lossen waren. Na heel veel frustratie en 100 keer opnieuw installeren leek het erop dat de fout in een optionele update zat. Ik ben hier achter gekomen door na het installeren van updates te scannen met CMD. Nadat ik de optionele updates had overgeslagen werd Windows 7 wel goed geinstalleerd. Toch bleven er wel wat problemen, die al een tijdje speelden. Zo was de pc vaak wat traag en bleef dan hangen. Er kwam dan een melding in beeld waarvan ik niet meer precies weet wat er in stond, iets in de richting dat Windows niet meer werkte. Wanneer ik geduld had werkte alles na een tijdje weer, anders liep de boel echt vast en kon ik niet anders dan de pc uitzetten en weer opstarten. Daarnaast was het al een hele tijd zo dat na het opstarten van de pc Malwarebytes niet goed opstartte en uiteindelijk ook de antivirus vaak niet goed startte. Wat ook vreemd was, de oude harde schijf die eerder compleet defect leek te zijn bleek nog gewoon te werken. Bij het checken van de status stond er zelfs bij dat hij gezond was.

Sinds januari dit jaar heb ik de computer nauwelijks gebruikt. Pas sinds juni ongeveer weer. Het duurde niet lang voordat ik de eerste gevreesde blue screen kreeg. Ook merkte ik weer, zelfs na een complete herinstallatie dat hij vaak behoorlijk traag werd. De antivirus en Malwarebytes startten vaak weer niet goed op. Ik had eerst Avast en ben nu overgestapt naar Bitdefender. Ook heb ik Malwarebytes ditmaal niet meer geinstalleerd omdat ik een conflict vermoedde. Tot nu toe start de antivirus goed op maar alsnog heb ik alweer meerdere blue screens gekregen. In totaal 2 dezelfde in september, caused by driver tcpip.sys. Na veel zoeken heb ik de TCP/IP driver gereset via CMD. Daarna geen BSOD's meer gehad tot zojuist.. Ditmaal caused by driver ndis.sys. In het logboek zie ik veel fouten waarbij staat dat een time out is opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert. Een andere melding in het logboek die er altijd in staat na het opstarten van de pc is dat de volgende opstart stuurprogramma's niet zijn geladen; atc. Dit is volgens Google gebruikelijk bij Bitdefender. Alles wijst op een probleem met de netwerk driver maar alle drivers zijn recent gedownload en geinstalleerd via de officiele website van mijn moederbord. Bij mijn vorige pc bleken de blue screens het einde van de pc te zijn dus ik vrees daar nu weer voor. Helaas heb ik geen extra pc om de onderdelen afzonderlijk te kunnen testen. Het geheugen heb ik zowel via de Windows geheugen controle getest als via Memtest en beiden heb ik lang laten draaien maar er zijn geen problemen gevonden. De computer is vanbinnen stofvrij en ik heb recent nog nieuw koelpasta aangebracht. Het moederbord is ook al gereset. Ik kan me nog herinneren dat bij de vorige pc de bluescreens zo divers waren dat ze niet naar een specifiek probleem wezen. Dat is ditmaal dus wel anders. Dus ik heb nog een klein beetje hoop.

Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM
Motherboard model: FM2-A75MA-P33 (MS-7721)
Motherboard BIOS version: B.50
Processor: AMD A serie A8-6500 - 3.5 GHz
Graphics card model: AMD Radeon HD 8570D
Graphics card BIOS version: 015.031.000.000.000000
RAM: Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Harddisk: Toshiba DT01ACA200 2 TB 3.5" SATA 6Gb/s - 7200 tpm -buffer: 64 MB
Extra harddisk: Samsung HD204UI 2TB 3.5" HDD (SATA-300) • 5.400rpm
Power supply: Antec Basiq Power 430W
Case: Cooler Master Midi Tower Elite 333 ATX No PSU
DVD burner: Sony Optiarc DVD-/+/RAM AD-7240S 24x/24x/12x
 
Al op een ander forum bezig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Vanessa,

Ik zal ook hier even een link zetten naar het andere forum.
Dit zodat iedereen weet dat jij ook op Piep bezig bent met jou probleem.
https://********.nl/threads/bleu-screens.15021/
 
Het RAM had ik al gecontroleerd, was volgens de tests niks mis mee.
Bluescreenview was ook al geïnstalleerd. Via CMD werden geen fouten weergegeven, ik heb via CMD de TCP/IP driver gereset. Kan ik dit log ook via Bluescreenview krijgen, die is namelijk al geïnstalleerd? En zoja hoe kan ik dit log hier plaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan