• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Boeken verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
Vraag: ik heb boeken op mijn telefoon staan. In Play Books. Ik heb een e reader gekocht. Hoe verplaats ik de boeken van Play Books naar mijn e reader ?
 
Als het goed is zou dit moeten werken.

van Google Play overzetten naar uw e-reader
  1. Download Adobe Digital Editions op uw computer en volg de installatie-instructies.
  2. Ga naar Google Play Boeken.
  3. Klik aan de linkerkant op Mijn boeken.
  4. Klik op Meer
    5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF
    onder het boek dat u wilt downloaden.
  5. Klik op EPUB downloaden (aanbevolen) of Pdf downloaden (niet aanbevolen, tenzij EPUB niet beschikbaar is).
  6. Sluit uw e-reader aan op de computer.
  7. Open Adobe Digital Editions. Sleep het boek naar de naam van het apparaat waarnaar u het wilt overzetten.
Opmerking: Niet alle boeken kunnen worden gedownload. Controleer de detailpagina van uw boek in de Play Store voor de beschikbaarheid.
 
Tja, dat had ik ook al gezien. Maar ik vraag me af waar de gedownloade bestanden (pub files) staan in Android? Dan kan ik ze d.m.v. een USB kabel verslepen naar de e-reader. Dat was mijn bedoeling

Kan ik play books met mijn boeken ook openen in windows?

Ik snap er niets van

Groet, Freek Verhulst
 
Kun jij de bestanden ook niet zien als jij het volgende doet?
  1. Ontgrendel uw Android-apparaat.
  2. Sluit het apparaat met een USB-kabel aan op de computer.
  3. Tik op uw apparaat op de melding 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB'.
  4. Selecteer onder 'USB gebruiken voor' de optie Bestandsoverdracht.
  5. Er wordt een venster voor bestandsoverdracht geopend op de computer. Hierin kunt u bestanden verslepen.
  6. Werp uw apparaat uit in Windows wanneer u klaar bent.
  7. Koppel de USB-kabel los.
 
Misschien zie ik het e.e.a. niet scherp, maar het moet toch een heel simpele kwestie zijn van :

telefoon aan de computer hangen (usb),
E-reader aan de computer hangen (usb)
mappie op de telefoon opoeken,
en middels de verkenner verplaatsen of kopiëren...……..

Wat mis ik?
 
Nee, gaat echt niet lukken, ik zie geen bestanden. De boeken staan in de cloud bij mijn boeken, (play books) wat aarie25 schreef. Maar...... hoe krijg ik die op mijn e-reader?
Als ik daar op een boek klik opent die om te lezen, is niet de bedoeling. Bij de 3 puntjes rechtsonder staat opties en verwijderen, is ook niet de bedoeling. Bestanden uploaden is een optie maar dan? je krijgt een window te zien met bestanden selecteren vanaf je computer, ze staan niet op mijn computer. Of sleep bestanden hier naar toe, lukt niet
Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar moet krijgen
 
Kun jij de bestanden ook niet zien als jij het volgende doet?
  1. Ontgrendel uw Android-apparaat.
  2. Sluit het apparaat met een USB-kabel aan op de computer.
  3. Tik op uw apparaat op de melding 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB'.
  4. Selecteer onder 'USB gebruiken voor' de optie Bestandsoverdracht.
  5. Er wordt een venster voor bestandsoverdracht geopend op de computer. Hierin kunt u bestanden verslepen.
  6. Werp uw apparaat uit in Windows wanneer u klaar bent.
  7. Koppel de USB-kabel los.
met bestandsoverdracht worden er alleen foto's en videos geimporteerd
 
Als het goed is zou dit moeten werken.

van Google Play overzetten naar uw e-reader
  1. Download Adobe Digital Editions op uw computer en volg de installatie-instructies.
  2. Ga naar Google Play Boeken.
  3. Klik aan de linkerkant op Mijn boeken.
  4. Klik op Meer
    5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF
    onder het boek dat u wilt downloaden.
  5. Klik op EPUB downloaden (aanbevolen) of Pdf downloaden (niet aanbevolen, tenzij EPUB niet beschikbaar is).
  6. Sluit uw e-reader aan op de computer.
  7. Open Adobe Digital Editions. Sleep het boek naar de naam van het apparaat waarnaar u het wilt overzetten.
Opmerking: Niet alle boeken kunnen worden gedownload. Controleer de detailpagina van uw boek in de Play Store voor de beschikbaarheid.
Klik op Meer
5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF
Lukt niet, ik krijg alleen de optie verwijderen
 
https://support.google.com/googleplay/answer/179863?hl=nl

en mocht dat dan ook niet willen, neem dan voor een week een gratis proefaccountje bij een payserver en bezoek even Spotnet. Daar staat vele linkjes naar bibliotheken bevattende duizenden en duizenden E-boeken.

Klik op Meer
5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF

Lukt niet, ik krijg alleen de optie verwijderen
Volgens de link moet ik klikken op Epub downloaden maar dat staat er niet

Ik heb al een abonnement, daar gaat het niet om maar ik wil graag weten waarom het niet lukt. Zal toch niet zo moeilijk zijn...??
 
Al mijn boeken zijn gratis gedownload via de payserver. Als proef heb ik nu via play books een boek officieel gedownload, en inderdaad nu zie ik wel onderaan bij de puntjes
Klik op Meer
5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF

Epub downloaden
Misschien ligt het dus daaraan?
 
Al mijn boeken zijn gratis gedownload via de payserver. Als proef heb ik nu via play books een boek officieel gedownload, en inderdaad nu zie ik wel onderaan bij de puntjes
Klik op Meer
5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF

Epub downloaden
Misschien ligt het dus daaraan?
 
Ik snap het even niet geloof ik. Waarom "ge-emmer" met Play Books als je al een usenet abonnement hebt? Gewoon Play Books vergeten en gebruik maken van je usenetabonnement.
 
Het is niet zo'n ramp maar toevallig heb ik bepaalde informatieve boeken een tijdje geleden kunnen downloaden. Het is maar de vraag of ze nu nog beschikbaar zijn. Ik heb meestal een abonnement in de winter. Nu even niet. Ik zou dan kunnen proberen of de boeken beschikbaar zijn. Maar het gaat om de theorie waar staan deze bestanden? Waarom kan ik ze niet op mijn computer zetten? Helaas heb ik de pub files verwijderd van mijn computer. Is het net zo zo als bestanden van Spotify? Die kun je ook niet downloaden naar je computer. Dat zou ik graag willen weten.
 
Ik heb geen kennis van Spotify en ook niet van Play Books. Wél van Usenet en NZB's.
Daarom het welgemeende advies : stoppen met het 'gedoe' en simpel een NZB'tje of wat 'tot je nemen'.....
 
Al mijn boeken zijn gratis gedownload via de payserver. Als proef heb ik nu via play books een boek officieel gedownload, en inderdaad nu zie ik wel onderaan bij de puntjes
Klik op Meer
5C6FB52C8BBB2C12DC89B5F42F16B9B5E9CF

Epub downloaden
Misschien ligt het dus daaraan?

Dan zal het voor de gratis boeken niet mogelijk zijn.
Kun je het officiële wel zonder problemen overzetten naar de e-reader?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan