• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

boot vanaf externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Nieuw lid
Lid geworden
21 jun 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Dag

Ik ben een behoorlijke leek maar hoop de juiste bewoordingen te gebruiken. Ik heb een HP Pavilion desktop met windows 10 als operating system. het geheel is niet stabiel. Kan uiteraard aan verschillende dingen liggen. Wellicht is harddisk niet fris meer (? ding is van januari 2016) of windows loopt niet lekker. Dat laatste lijkt nog het meest waarschijnlijk want de meeste problemen heb ik steeds na een flinke update.
Hoe dan ook: ik wil een rescue disk maken. Althans, zo heette dat vroeger. ik heb wat opgezocht en kom nu op verschillende dingen en namen.
Ik maak al sinds jaar en dag backups op een grote externe schijf dus voor mijn persoonlijke bestanden ben ik niet zo heel bang. Maar inmiddels heb ik al verschillende keren het probleem op kunnen lossen met een herstelpunt. Maar er is een moment geweest dat ik dat herstelpunt niet zelf er op kon zetten omdat windows niet meer goed functioneerde.
Bijkomend probleem is dat er weliswaar een dvd brander in zit maar dat ding is ook al twee keer blijven hangen. Nee, het was geen goedkope computer.... dus ik vraag me nu af of ik wel van usb kan opstarten (moet ik in de bios regelen?
Ik heb inmiddels informatie gevonden over de mogelijkheid een bootable usb-stick te maken met herstelfuncties. Zodat er van stick geboot kan worden en wellicht nog iets aan de machine gedaan kan worden zodat ie weer vooruit kan in geval van zwart scherm.