• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bootcamp krijg ik niet van m'n Macbook af. De 2 partities van de schijf willen niet meer samenvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmyjaspers

Nieuw lid
Lid geworden
20 okt 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Beste lezers,

Ik heb een jaar geleden voor m'n minor inventor moeten installeren op m'n macbook. Hiervoor moest ik m'n harde schijf splitsen in 2 partities en op de 2e partitie windows draaien. Dit is allemaal gelukt.

Echter nu, een jaar later, is mijn macbook super langzaam aan het worden, wat volgens mij niet heel raar is na 5/6 jaar denk ik.

Dit probeer ik nu op te lossen door zo'n 60/70 gb vrij te maken door windows te verwijderen en de de 2 partities weer 1 partitie te maken zodat ik meer schijfruimte heb op m'n Mac in de hoop dat m'n macbook weer sneller wordt zodat Excel bestanden niet meer vastslaan als je er wordt formules in programmeert en data invoert.

Nu gaat dit alleen niet zoals gehoopt.

Ik heb ondertussen wel wat op de 2e partitie stond kunnen wissen, maar het samenvoegen van de schijven gaat niet.

Ik heb dus de 2e partitie ook naar het juiste formaat geformatteerd, schijf dus gewist en structuur MAC OS uitgebreid (journaled) gebruikt.

Nu is de schijf leeg, maar als ik hem via schijfhulpprogramma's terug probeer te zetten naar 1 partitie, lukt dat niet en dan is de schijf ineens weer vol, waarna ik dus de schijf weer moet wissen.

Daarna geprobeerd met de bootcamp assistant.

Nu geeft de bootcamp assistant echter aan dat ik de schijf nog moet formatteren naar de juiste structuur. Maar dit heb ik dus al gedaan.

Kan iemand me hier mee helpen?

Ik heb alle stappen die ik heb doorlopen in de bijlagen toegevoegd en de schermafbeeldingen genummerd.

Het zou voor mij echt op dit moment een wereld van verschil maken.

Met vriendelijke groeten,
Jimmy Jaspers
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    95,5 KB · Weergaven: 5
  • 2.png
    2.png
    42,8 KB · Weergaven: 5
  • 3.png
    3.png
    97,5 KB · Weergaven: 5
  • 4.png
    4.png
    92 KB · Weergaven: 5
  • 5.png
    5.png
    116 KB · Weergaven: 5
  • 6.png
    6.png
    101,5 KB · Weergaven: 5
  • 7.png
    7.png
    94,4 KB · Weergaven: 5
  • 8.png
    8.png
    146,1 KB · Weergaven: 5
  • 9.png
    9.png
    216,3 KB · Weergaven: 5
  • 10.png
    10.png
    199,7 KB · Weergaven: 5
Welkom op het NCF!

Ik zou er voor kiezen de gehele Macbook opnieuw te installeren.
 
Een geheel bericht quoten is niet nodig. Die kunnen we teruglezen. Gebruik deze functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Voor een herinstallatie kan je hier kijken.

Let op maak wel een goede backup van je Data want die wordt gewist.
 
Echt super bedankt voor de snelle reactie.

Heeft u misschien ook een handleiding voor het back-uppen van de data?

:)
 
Let op! Een kopie moet je wel maken naar een andere locatie.

Kijk maar hier.
 
Nu heb ik dit gedaan, maar mijn schijf is nog steeds 2 partities, zelfde problematiek als eerder, nu wil ik deze 70 gb die op de 2e partitie staat graag weer bij Mn 1e partitie toevoegen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
Heb je die partities niet gelijk bij het installeren verwijderd dan?
 
In je screens zie ik dat je de partitie wist en vervolgens wilt vullen met gegevens van de Macintosh schijf, dit zou volgens mij inhouden dat je twee bootable schijven krijgt met je besturingssystem erop. Wat ik in je screen niet terug zie ik welk bestandssysteem de schijf heeft. Als dit namelijk voor Windows werd gebruikt, is het groot kans dat dit NTFS is en dit kun je niet zomaar samenvoegen met het bestandssysteem van Apple.

Ik ben helaas niet heel bekend met Apple, maar wat ik lees is dat je niet zomaar je partitie kan verwijderen als je die met bootcamp hebt aangemaakt. Je zou dit eerst met bootcamp moeten verwijderen (aangezien hier nog wat opstartopties aan vast zitten) en vervolgens kun je deze met het schijfhulpprogramma formateren op HFS+ en daarna samenvoegen met de hoofdpartitite. Ik gok dus dat in deze stappen iets niet goed is gegaan.
Hier staat de juiste uitleg: https://discussions.apple.com/thread/3955314
Ik haal uit die link alleen niet of daarna de partities ook zijn samengevoegd, maar dit zou je daarna in ieder geval nog kunnen doen.

Ik hoop dat het lukt en dat je deze stappen nog kunt uitvoeren nadat je alle voorgaande stappen hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan