• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bootmanager

Status
Niet open voor verdere reacties.

emke

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2012
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Na een stroomstoring terwijl mijn PC aanstond wil de PC niet meer spontaan doorstarten (kan bootmanager niet vinden,na ctr.alt.delete F8 indrukken) ik krijg dan de keuzemenu van welke schijf ik wil opstarten,na de keuze start hij weer op.
De vraag is, hoe krijg ik de link naar de bootmanager weer terug???
 
Wanneer je de melding krijgt bootmgr is missing (want daar lijkt dit op). Dan kan deze video jou helpen:

 
Bedankt voor de tip maar de bootmanager is niet weg, alleen de link ernaartoe.
Als de pc opstart moet ik via f8 naar bootmenu en de juiste schijf aanklikken en daarna start hij gewoon door.
 
Dan heb je het niet goed gedaan.
Heb jij de computer geboot vanaf een Windows 10 installatie DVD of - stick om de reparatie te doen?
 
Is de Windows bootmager miss. uitgeschakeld in de UEFI?
Of staat de bootschijf niet als eerste in de bios?
Merk en type moederbord?
 
Waarschijnlijk heeft het bios zich gereset in standaardwaarden en dient dat te worden aangepast (eenmalig). Ga eens in het bios zoals LP aangeeft en zet de instellingen voor Boot terug naar bootmanager eerst.
 
artstudiog, bedankt voor de gouden tip,na dat bootmanagerschijf weer op 1 stond (stond op 3) probleem opgelost.
Ook de andere meedenkers bedankt en wat mij betreft kan dit topic op slot.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan