• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bpm gelijktrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik gebruik Adobe Audition (heel oude versie) om wat simpele audiobewerking te doen. Ik mis daar een belangrijke toepassing in.
Ik heb nu 3 opgenomen audiofiles die onderling van tempo wat verschillen (bpm dus) Ik wil ze graag allemaal op hezelfde tempo krijgen. Kent iemand een simpel prog waarmee dat kan? Dus bpm aanpassen aan gewenste tempo.
 
Ik vond deze, je zou er eens na kunnen kijken of het is wat je zoekt.
FL Studio
ableton
BPM-studio
 
Kan het niet met audacity?
 
Ik vond deze, je zou er eens na kunnen kijken of het is wat je zoekt.
FL Studio
ableton
BPM-studio

Dank voor de suggesties maar helaas, ze zijn geen van alle te downloaden..!

--- Update ---

Ik heb Adobe Audition (1,5) en volgens mij heeft die dezelfde mogelijkheden als Audacity. Maar ik zal het toch eens proberen. Met dank.
 
Dank voor de suggesties maar helaas, ze zijn geen van alle te downloaden..!

--- Update ---

Ik heb Adobe Audition (1,5) en volgens mij heeft die dezelfde mogelijkheden als Audacity. Maar ik zal het toch eens proberen. Met dank.

Oke jammer.
 
ableton levert een downloadloop op... de pagina keert telkens terug naar de download link. Dat geldt ook voor FL-studio! Met BPM-studiokan ik helaas niets.
 
Haal je ze wel van de originele site weg?
 
Waar dit heel goed en gemakkelijk mee gaat, is Acoustica Mixcraft. Ik neem voor het gemak even Mixcraft 5 (trial versie, vanaf http://www.acoustica.com/mixcraft/support-older-versions.htm). Je importeert laten we zeggen, een stuk dance. Je knipt (met Split) het stuk waar je het eerste eindpunt wilt hebben, liefst gelijk met de beat. Dan trek je het overgebleven (achterste) stuk naar de tweede track en zoekt verderop naar een nieuw beginpunt. Daar split je weer en je gooit het overgebleven (voorste) deel weg. Nu schuif je het stuk op de tweede track zover naar voren tot het beginpunt samenvalt met het eindpunt op de eerste track. Daarna kies je op het stuk van de eerste track een punt waar je wilt dat het begint met overlopen, en je schuift de tweede track op naar links, tot het gekozen punt. Als nu de twee in BPM verschillen, zal het niet gelijklopen. Rechtsklik op de tweede track en kies Edit. Je kunt nu kiezen voor Time Stretch By, en nu kun je, geheel live hoorbaar, het percentage veranderen waarmee de tweede track moet vertragen bijvoorbeeld. Dit probeer je zolang tot de tweede track precies gelijk loopt met de eerste track. Wil je een tweede overgang, dan schuif je het gewenste stuk audio naar de derde track en herhaalt de procedure, enzovoort. Een kind kan de was doen. Dit heb ik in vroeger tijden al eens gedaan met Mixcraft 5 en dat ging geweldig! Mixcraft is echter een commercieel programma helaas.
 
Geweldig. Ik ga het proberen! Met dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan