• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies brand software

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo, tot nog toe gebruikte ik Nero burning rom 12. Met de aankoop;van een nieuwe PC en de installatie/overzetten van mijn software loopt de installatie van Nero burning rom fout, ik doe de installatie maar dan word er naar een serial nummer gevraagd (logisch) maar blijkbaar heb ik dat niet goed genoteerd van op mijn oude PC want het nummer dat ik ingeef is dus niet juist. Domweg heb ik intussen ook mijn oude PC volledig opgekuist dwz installatie gedaan van een windows 10 stuursysteem met verwijdering van alle aanwezige data. Ik ben eens gaan zoeken op de NERO site en via daar kan men een bestelorder opvragen en het bijbehorende serial nummer opvragen, nou als ik mijn E-mail adres ingeef waarnaartoe de download is gebeurd word er niets gevonden..., het is ook al een tijd geleden dat de installatie van nero burning rom 12 plaatvond, hulp van de support bij Nero gevraagd enkele mails gewisseld zij vroegen ook naar mijn E-mail adres, maar dat is blijkbaar stilgevallen. Als ik in de kou blijf staan ben ik geneigd een gratis brandprogram te gaan gebruiken, alleen ook nu weeral, wat zijn de beste die een vergelijking met Nero burning rom kunnen doorstaan?
dus CD/DVD en BD kunnen lezen/branden?

thx
catmen
 
Ik gebruik al jaren CD Burner XP, heeft niks met windows xp te maken en doet simpel wat nodig is.
 
Door die brand software staat zometeen geen huis meer overreind, stelletje pyromanen. :laughing:

(geintje natuurlijk, sorry voor offtopic)
 
Ga die alvast eens bekijken voor het geval Nero support niet meer reageert.

catmen
 
Ik gebruik al jaren CD Burner XP, heeft niks met windows xp te maken en doet simpel wat nodig is.
Kan de software ook Bleu ray disks branden? dat werd me niet duidelijk.
catmen
 
Burnaware kan Blue ray aan, CD Burner XP met de oude brandsoftware van Windows Media Player denk ik niet.
 
Imgburn vind ik wel fijn, kan ook blueray aan.
 
Ben je jarenlang Nero gewend, dan is denk ik Burnaware de beste vervanger.
 
Ik gebruik Imgburn en daarnaast al vele jaren Alcohol 120%.
Perfect programma, kunt er alles mee zelfs vaak beschermde cd's/dvd's kopiëren, virtuale drive, goede support en momenteel lifetime licentie (dus ook lifetime updates) voor 39 euro. Da's bijna de helft goedkoper dan de lifetime van Burnaware.
Maar je moet natuurlijk gebruiken wat je zelf het fijnst vindt om mee te werken.
 
Voor gratis zou ik zeker ook eens een kijken naar Ashampoo Burning Studio Free Edition.
DVD Flick kan ook het nodige, ligt er aan wat je allemaal wilt.
 
Het is allemaal afhankelijk van wat je ermee wil doen, veel freeware heet beperkingen (vooral op gebied van video montage) maar als je dat niet gebruikt is een eenvoudig programma als CD BurnerXP een heel goed alternatief.
 
Dat klopt inderdaad, volgens mij heeft Ashampoo als freeware de meeste vrije opties.
CD Burner XP is heel licht als je geen extra fratsen nodig hebt en ImgBurn is handig voor puur branden van iso's.
 
Bedankt voor jullie verhelderende inbreng, er is blijkbaar nogal wat keuze. Om even mijn verwachtingen op een rijtje te zetten, voor mij moet het program simpel in gebruik zijn ( ik ben 71 en dan scheelt er nogal wat) het moet goed werken, overzichtelijk, en met CD/DVD, BD overweg kunnen en branden/ lezen geen foutmeldingen dat er weer wat scheelt, rippen is niet nodig, geen back up of andere mogelijkheden bieden en... gratis zijn ( betalend zijn de alternatieven eindeloos) en dan zou ik even goed weer Nero kunnen gaan gebruiken maar die laten me in de kou staan na een gemeld installatie probleem, dus... “de pot op met Nero” ik ga deze maal voor gratis.
Catmen
 
Video bewerking doe ik met Adobe première elements 15.en dat ging steed goed die hebben hun eigen brandprogram ingebouwd, vanaf elements 18 kan je geen bd meer branden dan is alles toegespitst op uploaden.
Catmen
 
voor mij moet het program simpel in gebruik zijn ( ik ben 71 en dan scheelt er nogal wat) het moet goed werken, overzichtelijk, en met CD/DVD, BD overweg kunnen en branden/ lezen geen foutmeldingen dat er weer wat scheelt, rippen is niet nodig, geen back up of andere mogelijkheden bieden en... gratis zijn
In dat geval zou ik dan toch voor freeware gaan i.p.v. beperkte payware.
En dan zou ik de screenshots eens gaan bekijken van de genoemde programma's. Vermoedelijk zul je dan toch met CD Burner XP het meest voor de hand liggend is of Ashampoo.

CD Burner XP heeft overigens ook gewoon Blu-Ray en HD-DVD support.
 
Hen imgburn geïnstalleerd, ga er wat mee aan de slag, daar het gratis is is er geen man overboord als ik zou beslissen om te veranderen.
Alvast bedankt allen voor het meedenken,
Catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan