• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BSOD vanuit hibernate mode.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Normaal is Power Options geprogrammeerd om in hibernate mode af te sluiten als ik de klep dicht doe.
Nu gebeurt het bij -naar schatting- een op de tien keren dat, bij opstarten vanuit hibernate mode een bericht verschijnt dat windows een ernstige fout heeft gerepareerd.
De BSOD zie ik niet en treedt waarschijnlijk op bij in hibernate mode gaan.
De teskst is als volgt:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Locale ID: 1033

Additional information about the problem:
BCCode: 9f
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8004F06A10
BCP3: FFFFF80000B9C518
BCP4: FFFFFA80046BDA50
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\021218-20217-01.dmp

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Kan hier iemand iets mee?
perloc
 
Heb jij toevallig de Hibernate file verwijderd (uitgeschakeld)? Zo ja zet deze dan weer eens aan om te kijken of het dan ook nog gebeurt.
 
aarie25: allereerst, sorry voor de late reactie.
Ik heb het eerste advies chkdsk voor alle drives uitgevoerd. Er waren geen foutmelingen in die drives. Omdat het steeds minder voorkwam dat windows opnieuw opstartte met de melding dat windows "has recovered from a serious problem" (zoiets) i.p.v. uit hibernate, heb ik het er maar bij laten zitten. Het komt nog steeds voor maar ongeveer 1 keer op de 20-30 opstarts,

Rubensky: ik zou niet weten hoe je de hibernate in/uitschakelt. Ik weet dat Windows een file wegschrijft bij in hibernate gaan. Daar kom ik nooit aan.

Voorlopig maar laten zitten en dit draadje sluiten. Als het een probleem wordt kom ik hier op terug.
Met dank en vriendelijke groet, perloc
 
aarie25: allereerst, sorry voor de late reactie.
Voorlopig maar laten zitten en dit draadje sluiten. Als het een probleem wordt kom ik hier op terug.
Met dank en vriendelijke groet, perloc

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor!
Ik zal dit topic dan sluiten.
Mocht je toch problemen hebben dan kan dit topic weer worden geopend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan