• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bug geïntroduceerd in Windows 10 October Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik vond het gisteren ook al gek dat mijn documents folder leeg was. Ik dacht dat dit kwam doordat ik zelf juist de locatie gewijzigd had. Daarom had ik echter de oude gegevens nog beschikbaar. Nu maar even kijken wat er op mijn laptop gebeurd is, anders moet ik mijn image maar terugzetten.
Ben wel benieuwd wanneer de oplossing komt.
https://nl.hardware.info/nieuws/602...-update-2018-wist-volledige-documenten-folder

Op mijn laptop lijkt hij echter niet gewist te zijn. Voor mij niet zo belangrijk want ik zet er toch niets in. Er staan hooguit wat isntellingen van bepaalde pakketten in.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gemist ja. Ik dacht dat dit nieuwe informatie was.
Maar goed dat ik een trouwe back-upper ben. Ik vrees echter dat veel mensen zullen gaan huilen.
 
Heb ik gemist ja. Ik dacht dat dit nieuwe informatie was.
Maar goed dat ik een trouwe back-upper ben. Ik vrees echter dat veel mensen zullen gaan huilen.
Veel mensen komen schrijfruimte tekort van 10GB zoals Microsoft van te voren al had aangekodigd en de oplossingen daarvoor.
 
"Veel mensen komen schrijfruimte tekort van 10GB zoals Microsoft van te voren al had aangekodigd en de oplossingen daarvoor. "
Dat zal bij mij zeker de oorzaak niet zijn. Ik heb nog 85 GB beschikbaar. Bevendien zou het dan niet om een bug zijn gegaan.
 
Goed raad aan iedereen, sla NOOIT data op dezelfde schijf op als je systeemschijf als je kunt, indien niet mogelijk, doe dit dan op een andere partitie.
 
"Goed raad aan iedereen, sla NOOIT data op dezelfde schijf op als je systeemschijf "
Ik heb die folder juist teruggeplaatst van mijn data-schijf terug op zijn originele plaats op c: !
Dit omdat ik er toch niets bijzonders in heb staan. Al mijn relevante data blijft echter netjes op mijn data-schijf.
 
Goed raad aan iedereen, sla NOOIT data op dezelfde schijf op als je systeemschijf als je kunt, indien niet mogelijk, doe dit dan op een andere partitie.

Persoonlijk krijg ik daar geen beelden bij. Als je regelmatig een systeemimage maakt en daarnaast periodiek van je eigen bestanden nog extra backupjes maakt, is het opslaan van data op een andere schijf(partitie) dan waarop C-Windows staat, niet nodig. Sterker nog, juist doordát "Mijn documenten" op dezelfde schijf(partitie) staat als waarop Windows staat, ben ik bij een grote ramp snel weer online doordat de image alles bevat en ik dus alleen maar de image terug hoef te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn mening hierover, zelf ben ik er geen voorstander van, elke dag een image maken van gans je systeem, wie doet dit?
Ik ben niet zeker als ik morgen mijn pc aanzet dat die zal werken, ben er wel vrij gerust in dat mijn data nog op mijn schijf staat en van deze wordt er bij afsluiten een extra copy gemaakt op een externe schijf.
 
Iedere dag? Nee, zeer zeker niet iedere dag, computers zijn er voor de mensen en niet andersom, maar 1x in de veertien dagen even de map "Mijn documenten" kopiëren naar een externe locatie volstaat. Met een I7, een USB 3.x medium en voldoende geheugen een kwestie van enkele minuten. 1x in de maand een image maken van C volstaat ook. (Kost een kwartiertje) Bewaar drie versies en bij een 4e image verwijder je de oudste van de drie bestaande. Simpeler kan bijna niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoe vaak je een kopie/image moet/wilt maken is toch afhankelijk van hoe vaak/snel je data/os wijzigt. Of zie ik dat fout;). Koppel dat aan mijn buitengewoon slechte geheugen en je begrijpt waarom ik elke 3 dagen automatisch een image maak. Meestal heb ik die idd weken niet nodig maar vaak ook ben ik blij dat ik een zeer recente image heb. Mijn os wijzigt bijna sneller dan mijn data.
Voor iemand die er alleen Windows en Office op heeft staan is het niet nodig zo vaak een image te maken maar als je zou zien wat ik er allemaal op heb staan! En dan vooral ook de instellingen.
 
Klopt, de 14 dagen data / 1 maand image termijn is wellicht voor de gemiddelde user. Idd. als je dagelijks veel mutaties in je data hebt, kan het wenselijk zijn om 1x in de X-dagen een image te maken. Reden temeer om de data en Windows op 1 schijf te hebben en te houden, dan is het maken van een 3-daagse (?) image in een kwartiertje tot 25 minuten afgerond en heb je bij grote rampen alles in een half uurtje weer 'op de rails', zonder dat je her en der images en backups bij elkaar moet vegen.
 
"zonder dat je her en der images en backups bij elkaar moet vegen. " Helemaal waar. Een zeldzame keer zoek ik iets terug dat ik maanden daarvoor blijkbaar gewist heb. Zo zocht ik gisteren een mailtje van een kennis. Blijkbaar maanden geleden gewist. Toch vond ik in Mailstore nog een referentie naar dat mailtje. Ook Mailstore is eigenlijk dubbel op maar zolang je schijf groot genoeg is...
 
Vroeger gebruikte ik overwegend mailappjes die de mail lokaal op de machine opsloegen. Tegenwoordig alleen nog maar Microsoft accountjes. Grote voordeel is dat op elke computer, smartphone of whatever, altijd alle mail van alle accountjes beschikbaar is en ook nog eens de agenda-opties gesynchroniseerd worden. Opslagruimte is dus bij Microsoft. Waarvoor dank aan Microsoft. :)

Met wereldwijd 1 miljard Windows users of zo, zou ik wel eens weten hoeveel servers en hoeveel opslagruimte Microsoft bezit. Dat moet gigantisch zijn.
 
"Met wereldwijd 1 miljard Windows users of zo, zou ik wel eens weten hoeveel servers en hoeveel opslagruimte Microsoft bezit. Dat moet gigantisch zijn. "
Wat denk je dat Youtube vraagt. Is weliswaar aanbod naar iedereen maar wél video.
 
Mee eens, moet ook gigantisch zijn.
 
versie 1809 build 17763.1 werd hier gisteren avond geupdated naar build 17763.55 heb hier nog steeds géén problemen ondervonden ...
 
Volgens Microsoft zou 0,01% de 'Sjaak' zijn. Op 1 miljard users lijkt dat veel, 100.000 mensen, maar op 10.000 users slechts 1 die het probleem heeft ondervonden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan